Visar resultat 1 till 15 av 15

Diskussion: Ghosta HDn?

Registrerade
    Apr 2003
    Från
    Gbg
    Respekt
    22

Question Ghosta HDn?

Hej, har just köpt en xbox coh ett xodus chip. Nu vill jag sätta in en större disk. Allt är original än så länge. Nu är frågan: kan man inte plocka ut original disken och ghosta den till en imagefil samt ghosta den till den nya HDn? istället för att ta backup via FTP?
    ****YGIDORP******
    Xbox v1.0 - IBM120GB HD - Thomson DVD - Matrix Xodus Chip - Xecuter2 BIOS - Superdisc3.5.1

Registrerade
    Aug 2002
    Respekt
    23

</font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av Silver1000000:
    <strong>Hej, har just köpt en xbox coh ett xodus chip. Nu vill jag sätta in en större disk. Allt är original än så länge. Nu är frågan: kan man inte plocka ut original disken och ghosta den till en imagefil samt ghosta den till den nya HDn? istället för att ta backup via FTP?</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Det går säkert göra på något sätt, men det är ju bara onödigt arbete. Varför vill du inte använda ftp? Det är ju mindre än 200MB som du behöver flytta.
    Ska du ghosta så måste du först få igång den gamla hd på datorn, och det ska inte vara så lätt. Jag tror att du måste byta bios på hårddisken, något trixande var det iaf.
    Sedan så måste du ha ett ghost program, som kan ghosta en hel hd och inte bara en partion.
    Varför då inte bara lägga de 200MB på datorns hårddisk istället?

<small>[ 08 April 2003, 18:24: Meddelandet redigerat av: Antigonos24 ]</small>

Registrerade
    Aug 2001
    Från
    Stockholm
    Respekt
    25

Ghosta vid så lite data verkar onödigt som sagt.

Men om man har tex en 80gb disk full med spel då skulle jag rekommendera ghost bara att tjonga in Hårddiskarna i PC.n starta upp ghost och välja disk to disk så har man en kopia på några minuter.

Detta är ju smidigt om man tex ska hjälpa en polare (som har tjackat större hd och vill ha spel)eller dylikt, eller för att uppgradera till större HD.
    Men visst funkar det med ghost i ditt fall också men det verkar dock aningen onödigt.

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35

Du kan använda GHOST i nätverk åxå behöver inte flytta ngr HD till en PC för att GHOSTA. N GHOST 2003 stöder Nätverks ghostning av HDar, det fina i kråksången är att du kan sitt vid servern & ghosta alla klienter i nätverket utan att flytta på arslet på så sätt behöver du bara ha en ghost på en CD-R typ, MEN förutsättningen är att du har samma innehåll av hårvara på datorerna i nätverket. N GHOST stöder även så att du kan bränna skivan bränns direkt i stället för att först sparas på HD bra verktyg
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Registrerade
    Aug 2001
    Från
    Stockholm
    Respekt
    25

Japp visserligen stöder det ghostning över nätverk om man bootar en pc med en startdiskett med nic drivare som sen ghostas till en nätverksserver med Ghose Enterprise tex.

Men försök få XBOXEN att ghosta till en nätverksserver....går knappast än...

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35

ja men du får en bootcd du slipper diskett, som du ghostbootar med där ingår all drivrutiner tiil nätverkskortet (alla pc måste ha samma kort) det man får göra sen är att ändra IP nr på varje dator men du får samma innehåll som OS, Office, osv, osv att få en xbox ghosta in på server går INTE men att GHOSTA fr servern till boxen kanske inte skulle ge nr problem eftyersom det skulle vara samma sak som till en pc en tanke bara....sen om den är genom förbar en anna femma

<small>[ 09 April 2003, 10:21: Meddelandet redigerat av: pege63 ]</small>
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Registrerade
    Aug 2001
    Från
    Stockholm
    Respekt
    25

Nix man kan inte heller ghosta från en server till en xbox än så länge.

Ocj jag vet hur ghost fungerar har ghostat ett 100-tal klienter och servrar med programmet och använder det ofta.

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35

Oki då vet man det TACK för svaret.
    Har du en ghost på varje klient liggandes dolt/CD-R eller en på en server som du laddar ner på varje klient?

<small>[ 09 April 2003, 10:47: Meddelandet redigerat av: pege63 ]</small>

Registrerade
    Aug 2001
    Från
    Stockholm
    Respekt
    25

Det bästa är att ha en ghost multicast server med lösenordsskyddade ghost filer.

Sen spar man bara en diskett vid tex klienterna startar upp den anger sessionslösenordet sen kopplar den upp sig mot multicast serrvern och tankar över imagen ....

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35

Gör den det automatiskt, eller måste du välja rätt partion på HD?

Registrerade
    Aug 2001
    Från
    Stockholm
    Respekt
    25

Du får välja partition och disk.

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35

Oki nice.....

Registrerade
    Apr 2003
    Från
    Gbg
    Respekt
    22

Provade att ghosta xbox disken i datorn, datorns bios hittar xbox HDn men inte ghost eller windows... så det verkar inte gå. Får nog kopiera vid FTP iaf. Det jag ville ha var en säkerhetskopia på xbox HDn.
    ****YGIDORP******
    Xbox v1.0 - IBM120GB HD - Thomson DVD - Matrix Xodus Chip - Xecuter2 BIOS - Superdisc3.5.1

Registrerade
    Aug 2001
    Från
    Stockholm
    Respekt
    25

Märkligt...

Jag har som sagt inte testat ghosta xbox diskar men det borde ju inte vara nån skillnad från ghost sett mellan FATX, NTFS, EXT2 eller något annat filsystem.

Men funkar det inte så funkar det inte....

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35

kanske om han låser upp xb HD & kör den som slave i pcn ghostar (C: XBHD) på xb hdn sparar ghosten på master hdn...

<small>[ 10 April 2003, 13:40: Meddelandet redigerat av: pege63 ]</small>

Liknande diskussioner

1. Vart på HD'n hamnar audio spåren?
    By Orcen in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2004-09-08, 18:24
  2. cepe ljud från hd:n?
    By pemani in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering
    Senaste inlägg: 2003-12-23, 02:44
  3. Program på xb så man låser upp HDN?
    By oskarthekungen in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2003-04-16, 12:34
  4. Ghosta HD
    By dex in forum X-BOX Hårdvaruforum