Behöver man multiX-chip för att spela upp DVD-R kopior...?
Lasern fixar ju CD-R...
Behöver man multiX-chip för att spela upp DVD-R kopior...?
Lasern fixar ju CD-R...
-"Tjejer är inte som vanliga killar"
ja du måste ha ett chip monterat..
.:JompZ:.
Ja, åtminstonde om du pratar om spel på dvd-r.
Hur det fungerar med filmer har vi aldrig testat.
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
hehehe, har vi kommit fram till om det går att köra brända dvd filmer? :-)
Vet inte om det är någon som har testat men om nån har det så posta gärna det här
.:JompZ:.
Skulle va bra att veta.
Ps2:ans laser läser ju DVD-R...
En direkt kopia av en tryckt DVD-skiva borde ju funka... Måste alltså ligga till precis som AR disken som måste vara org...
Ska kolla upp lite varför exakt, postar väl isf, om ingen är före... =)
jag har hört att man kan få igång dvdr kopior utan multix. man använder action replay2 eller en gameshark2 och cog/knife swappen har dock vareken ar2 eller en dvdr kopia ett testa med.
"I'll keep it short and sweet -- Family. Religion. Friendship. These are the three demons you must slay if you wish to succeed in business."
</font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by Hansi:
<strong>Ja, åtminstonde om du pratar om spel på dvd-r.
Hur det fungerar med filmer har vi aldrig testat.</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Mina filmer som jag köpte i Thailand funkar på min ps2a
Jo, dvd-r filmer går att spela utan något chip. Har just köpt mig en dvd-r brännare och sitter här hemma och testar lite.
Vad skulle skillnaden då vara med spelen?
Bra fråga.
Jag kan inte sätta i en orginal dvd-kopia av ett spel och bara starta den, jag måste swappa. En dvd film på dvd-r startar däremot direkt.
Någon gång måste ps2:an alltså kolla vad som finns på skivan och bestämma sig för vad den ska göra med den och det är förmodligen där som den oxå känner av vilken typ av media man försöker att köra.
/Mats
Hej alla!
Om ni tittar noga på undersidan av en PS2-DVD kommer ni att lägga märke till PS-loggor utspridda lite här och där... Jag TROR att det är dessa konsolen letar efter när den ska kolla vad det är för sorts skiva och därför den inte bootar DVD-R kopior direkt.
Nej, PS2 kan inte se om det finns sådana märken på en skiva.
Sonys skydd går ut på att en cd/dvd-läsare hela tiden måste följa "spåret" med data, även om det är lite krokigt. Det kallas för "tracking". Om spåret är ojämnt så aktiveras elektroniken för "tracking". Elektroniken i playstation kan känna av hur laserläsaren "trackar" efter spåret. Genom att göra spåret ojämnt med ett visst mönster kan sony vid tillverkningen "modulera" in information i de vågformer som genereras.
Försök få din cd/dvd-brännare att skapa en skiva med sådan information :-)
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Bookmarks