Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: Är min HD låst eller vad?

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    18
    Respekt
    0

    Post Är min HD låst eller vad?

    Jag skulle uppgradera min redan modifierade HD med lite olika saker och nu så startar inte min box, jag kommer till ms.dashboard direkt när jag startar den...

    Jag har bränt superdisc 3.5 på skiva men får den inte att starta med den, har inte tillgång till dvd-brännare heller tyvärr.

    Så nu tänkte jag koppla på hd:n (en 100 GB IBM) direkt i datorn och kopiera in dom rätta filerna direkt i windows, men jag kommer inte åt den fastän bios och windows hittar den.

    Så min fråga är: Är den låst och kan jag låsa upp den i windows eller är det nåt annat jag kan göra för att få den att funka i windows miljö?

    Jag vill ha kvar alla spel o filmer på den så jag vill inte rensa den helt.

    Mycket tacksam för förslag på vad jag kan göra.

  2. #2
    Registrerade
    Mar 2003
    Inlägg
    24
    Respekt
    0

    Post

    Din hårddisk är inte låst, den har ett annat filsystem som inte Windows klarar av att läsa. Tror inte att det finns någon programvara ute för detta än, men det är nog bara en tidsfråga. Kolla XBOX-SCENE för mer info. Tills vidare blir du nog tvungen att köra via en FTP-klient med hårddisken i xboxen alltså..

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2003
    Inlägg
    24
    Respekt
    0

    Post

    Förresten, låter skumt att din dashboard inte startar. Är du säker på att du använder en fungerande bios? Har du bränt superdisc till en CDRW? Testa med en tidigare version av Superdisc annars, exv. 3.4.

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34

    Post

    Flasha om din xbox med något av de biosar som finns på superdisc 3.5 istället så laddas evoxdash.xbe i stället för msdash och allt fungerar som det skall sedan.

    Bränn en SD 3.5 på en CD-RW skiva ex "Memorex"

    <small>[ 24 April 2003, 09:36: Meddelandet redigerat av: pege63 ]</small>
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    18
    Respekt
    0

    Post

    Nej som sagt så har jag eller rättare sagt min polare rensat fel filer på sin box för han hade en gammal version ev evo-x och den kommer direkt till ms dashboard nu när han startar... har testat o bränna superdisc 3.4 och 3.5 på massa olika skivor bl.a memorex, både cd-r och rw, men hans box kan inte läsa den dom.

    Jag har hört att dvd-r ska funka bäst, men jag har ju inte tillgång till nån sån brännare givetvis... och eftersom evo-x inte startar oredentligt så kan jag inte komma in via ftp så läget är inte för bra hehe...

    Ett tips jag fick var att ta en cd-rw och lägga in superdisc och sedan fylla ut skivan till max med andra filer, då ska tydligen xboxens läsare kunna läsa på skivan lättare (?!?!?!?) Ska prova med det härnäst. Annars får jag nog köpa in mig på en dvd-r eller nåt.

    --
    Coolsson

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av Coolsson:
    <strong>Nej som sagt så har jag eller rättare sagt min polare rensat fel filer på sin box för han hade en gammal version ev evo-x och den kommer direkt till ms dashboard nu när han startar... har testat o bränna superdisc 3.4 och 3.5 på massa olika skivor bl.a memorex, både cd-r och rw, men hans box kan inte läsa den dom.

    Jag har hört att dvd-r ska funka bäst, men jag har ju inte tillgång till nån sån brännare givetvis... och eftersom evo-x inte startar oredentligt så kan jag inte komma in via ftp så läget är inte för bra hehe...

    Ett tips jag fick var att ta en cd-rw och lägga in superdisc och sedan fylla ut skivan till max med andra filer, då ska tydligen xboxens läsare kunna läsa på skivan lättare (?!?!?!?) Ska prova med det härnäst. Annars får jag nog köpa in mig på en dvd-r eller nåt.

    --
    Coolsson</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Superdisc 3.5 är redan på flera hundra MB så det borde vara stort nog...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    18
    Respekt
    0

    Post

    Hhhmm... Nu har jag packat upp ISO:N men xISO och sedan bränt som vanligt med nero eftersom det inte går att välja "burn image" med orginal iso:n finns det nåt program som man kan imortera en xbox iso direkt kanske?

    Är det några speciella inställningar som rekommenderas i nero för övrigt? dvs: multisession på eller av, mode1/2, Finalize cd eller inte.... tacksam för svar. Hur gör DU Hansi??? (vilken typ av media rekommenderar du?)

  8. #8
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34

    Post

    Packa upp ISOn varför det? Du bränner ISOn direkt i Nero, du väljer "Burn Image" från Arkiv, Bränn image.

    <small>[ 25 April 2003, 11:09: Meddelandet redigerat av: pege63 ]</small>
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  9. #9
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    18
    Respekt
    0

    Post

    </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif"> Hhhmm... Nu har jag packat upp ISO:N men xISO och sedan bränt som vanligt med nero eftersom det inte går att välja "burn image" med orginal iso:n finns det nåt program som man kan imortera en xbox iso direkt kanske? </font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">När jag provade så blev min cd blank varje fall... men det är inte det som är mitt bekymmer, jag måste få boxen att läsa min skiva... måste få tag på en dvd-r snarast...

  10. #10
    Registrerade
    Apr 2003
    Från
    Mamlö
    Inlägg
    267
    Respekt
    22

    Post

    Bränn Iso:n i nero på en CDRW (Memorex funkar fint för mig), välj burn image under arkiv och välj "visa alla filer" (*.*) När du gjort detta kommer iso:n att brännas men när den är klar kommer den inte gå att läsa under Windows däremot går det i Xboxen. Det låter som om du har slitigt av en kabel till chippet om den bootar MS-dash (förutsatt att hårddisken är låst och du har rätt kernel version av Ms-dash). Det förklarar även varför det inte går att läsa superdisken.

Liknande diskussioner

  1. Min xbox är helt död error 07 vad ska jag göra!!
    By S_a_T_o_R in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-04-20, 16:13
  2. Min ps2 verkar helt plötsligt ha fått problem med RGB kabeln eller tvns scart? Hansi?
    By Kampfar in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-03-16, 18:32
  3. Låst hdd?
    By deisan in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-02-18, 16:49
  4. Vad har jag för version på min maskin (SCPH-30004 R)
    By SCORPIO2010 in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2002-07-12, 10:57
  5. Är det RGB eller ?? Vad gäller ??
    By GRiFFiN in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2000-12-03, 03:50

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •