Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: går ej att boota från hdd efter hddbyte

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2003
    Inlägg
    10
    Respekt
    0

    Post går ej att boota från hdd efter hddbyte

    har köpt en western digital special editon 7200 120 gig. efter har satt i den i xboxen botat upp den med superdisc2 och sedan warning format c e f och efter install evox large disk han läser in allt presis som han ska men när jag sedan ska reboota då komer den där kuk gröna bilden fel på din xbox läma in den typ, vad är det jag gör fel?

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Vilken mod/biosversion?

    Kan du boota superdisc?
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2003
    Inlägg
    10
    Respekt
    0

    Post

    på orginal hårdisken har jag evox D.6ef. men sen satt jag in den nya och jag botar med superdisc2 versionen som du förklarar på ditt forum, den botar upp direkt. men efter jag har kopierat över evox large disk så ska väl det stå vilken bios version man har på hårdisken eller? det står då unknow om man går in på settings, och så rebootar man då blir det grön varnings bild. verkar som han inte spar det på disken. nån ide vad som kan vara balle?

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Bioset ligger inte på hårddisken.

    Hur är din xbox modifierad?
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2003
    Inlägg
    10
    Respekt
    0

    Post

    fick det å funka med superdisc 3.1. men en fråga förut så när jag startade xboxen med eject knappen kom jag till orginal ms dashboard men efter hdd bytet så kommer den där servic bilden upp. annars så är det som det ska startar den med powerknappen kommer jag in som vanligt, och därfifrån kommer jag till ms dashborden. men är det nån fil som saknas så det blir så här?

Liknande diskussioner

  1. 5.1 Vilket chip/vilken modifikation skall man välja egentligen!
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-03-08, 11:09
  2. Vill ha svar...
    By Calle_A in forum Ris & Ros
    Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2003-04-08, 16:23
  3. Går ej att boota från CD-RW, men kan läsa.
    By matslindberg in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-03-01, 13:58
  4. Flasha TCOP ?
    By WebWolf in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2003-02-06, 13:06
  5. ARG...över PSXCare och en massa andra saker
    By wyntoon in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2002-10-06, 18:13

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •