Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: Låsa ny hårddisk med ConfigMagic

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2003
    Från
    Härnösand
    Inlägg
    13
    Respekt
    0

    Post Låsa ny hårddisk med ConfigMagic

    Hallå!

    Jag undrar hur man ska göra för att låsa en ny hårddisk i krysslådan med hjälp av ConfigMagic, låskoden som den plockar fram på den nya disken går ju inte att använda... Eller jo, men det går inte att starta MS Dashboard med den. Alltså, hur lägger jag in låskoden från originaldisken på den nya disken med hjälp av ConfigMagic? Eller är det så att jag måste plocka ut den och köra hddlock på PC:n?
    Och ja, jag har koden för originaldisken...

    Mvh

    /Martin

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Det är för enkelt för dig tror jag :-)

    Man trycker på start så att man får upp menyn och väljer "lock har drive"

    Sedan görs allt automatiskt.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2003
    Från
    Härnösand
    Inlägg
    13
    Respekt
    0

    Post

    Mjaaa.... jag har provat det och då står det ju HDD locked men om jag väljer att starta MS Dashboard då så får jag Error 21, fast det felmeddelandet kanske inte har någonting med att hårddisken är låst eller inte att göra? Måste jag lägga in den MS Dash som låg på originaldisken från fabrik?

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Du har antagligen inte en 100% original ms dashboard som xboxdash.xbe.

    Det räcker med att man kör dvd-x 1.0 regionspatchern på den för att den skall sluta fungera utan chip.

    Lägg in original dashboard som xboxdash.xbe. Lägg in evo-x dashboard som evoxdash.xbe. Flasha med evo-x D.6 eller x-ecuter 2 4974 bioset.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2003
    Från
    Härnösand
    Inlägg
    13
    Respekt
    0

    Post

    Hehe, tack för hjälpen men det är precis den konfigureringen jag kör, ett Matrix chip med Evo-X D.6 Blue Ejection Fix Bios. Har installerat evo-x dashboarden med Superdisc 3.2 och därmed ligger den väl som evoxdash.xbe? Det finns i alla fall en fil som heter det på hårddisken på krysslådan, dessutom finns xboxdash.xbe

    Men när jag väljer MS Dashboard i evo-x menyn så bootar den om och man får upp error 21.

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Du skall kunna köra ms dashboard från evo-x menyn oavsett om hårddisken är låst eller inte.

    Din xboxdash.xbe fil är inte OK av någon anledning. Prova att kopiera in xboxdash.xbe som finns under Inst\ms dashboard\C på superdisc istället.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Jan 2003
    Från
    Härnösand
    Inlägg
    13
    Respekt
    0

    Post

    Okej, tack... ska prova detta!

  8. #8
    Registrerade
    Jan 2003
    Från
    Härnösand
    Inlägg
    13
    Respekt
    0

    Post

    Nu har jag provat med 3 olika MS dashboards, den från Superdisc 3.2, min original dashboard och en jag hittade på nätet, vilken jag än väljer så blir det Error 21...=/ Det är inte nån inställning i evox.ini som kan vara konstig?

    Mycket tacksam för hjälp!

    Mvh

    /Martin

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Ja, kolla i din evox.ini vad msdashboard pekar till för filnamn. Den kanske pekar till t.ex. msxboxdash.xbe. Ändra isåfall evox.ini eller lägg in en kopia av ms dashboard med det filnamnet.

    Om inte det hjälper, gör backup på allt du har på c: (till t.ex. e:\c-backup med hjälp av boxplorer, eller med ftp till din pc) och kör "install ms dashboard" från superdisc.

    Error 21:
    21 - anywhere - This error says that the machine was booted to display a error, basically someone told the machine to reboot (or launch a xbe) with this flag, and the error code just means its been rebooted by the flag
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  10. #10
    Registrerade
    Jan 2003
    Från
    Härnösand
    Inlägg
    13
    Respekt
    0

    Post

    Tack Hansi!

    Jag körde install MS Dash från Superdisc och då fungerade det direkt...

    Mvh

    /Martin

Liknande diskussioner

  1. Hjälp med Hårddisk köp
    By Bagger in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2003-10-13, 18:04
  2. Få igång ny hårddisk med SuperDisc 3.6?
    By nissen in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-09-15, 00:01
  3. Låsa en hårddisk i PC:n? Vad innebär det egentligen att låsa en HDD?
    By Bateman in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-05-13, 10:57
  4. Låsa utbyteshårddisk.
    By orfo in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-11-27, 21:26
  5. Import Spel Med Neo 2.2 å AR2
    By DunderKlumpen in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2002-03-04, 11:15

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •