Jag ska köpa en större HDD och frågade därför försäljaren och den gick att låsa. Han frågade vad jag menade men jag kom inte på något bra svar...
Hur ska jag förklara?
Jag ska köpa en större HDD och frågade därför försäljaren och den gick att låsa. Han frågade vad jag menade men jag kom inte på något bra svar...
Hur ska jag förklara?
Var det in en PC affär du frågade så var han okunnig PC hd låses för att ingen annan skall komma in på hd. Men i boxens fall så låser HDn man för att man skall kunna kunna köra på ORGINAL biosen när man skall spela LIVE
"Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."
Visst är låsningen en funktion i hårddiskens firmware, vilket bl.a. förhindrar att man kan stoppa i den i en annan dator?
Jag skrev till datorförsäljaren och förklarade vad jag menade men han hade aldrig hört talas om det... suck.
<a href="http://www.merkosh.de/xbox/xboxhdd2.htm" target="_blank">Här</a> ser du vilka HDar du kan låsa & inte låsa i boxen & med vilka program det funkar med.
<small>[ 13 May 2003, 10:57: Meddelandet redigerat av: pege63 ]</small>
"Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."
Bookmarks