Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Problem efter HD byte

Registrerade
    Feb 2003
    Respekt
    0

Question Problem efter HD byte

Ok jag har installerat en ny HD enligt guiden här på Psxcare. Jag har bootat med Superdisc 3.0 och valt "format c-e-f" och sedan install EvoX large drive.

Problemet är sedan att när jag startar om Xboxen utan CDn i så får jag upp "Your Xbox needs maintence". Jag kan fortfarande boota med CDn utan några felmeddelande. Fast när jag är inne med CDns hjälp kan jag inte skicka över filer via FTP heller.

Det finns annars över 100 GB ledigt på F så formatering verkar ha fungerat fast det gick ju förvånansvärt snabbt.

Nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra. Några förslag?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Vilken felkod?

Om du använt superdisc 3.2 måste du ha ett "modernt" bios, t.ex. evo-x d.6 eller x-ecuter 2 4974 eftersom den måste starta "evoxdash.xbe".
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Feb 2003
    Respekt
    0

Jag får felkod 13.

Jag har EvoX bios - köpte lådan av er i slutet av Nov så det borde ju vara tillräckligt modernt. Jag har använt 3.0 av Superdisc.

Har visserligen inte låst HDn men jag kan inte hitta något val för det i menyerna.

Updatering: Jag har version 2.4 av EvoX bioset.

<small>[ 12 February 2003, 21:11: Meddelandet redigerat av: Dexxed ]</small>

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

<a href="http://www.psxcare.com/support/forum/ultimatebb.php?ubb=get_topic;f=49;t=000010" target="_blank">http://www.psxcare.com/support/forum/ultimatebb.php?ubb=get_topic;f=49;t=000010</a>

13 - kernel - Kan inte ladda Dashboard (pga ingen/felaktig nyckel, eller något annat fel som gör att xboxdash.xbe inte kan starta)

När är din xbox tillverkad?

Du kanske har råkat få in en regionspatchad xboxdash.xbe.

Xbox tillverkad efter 2002-08-01 kan inte köra den regionspatchade xboxdash.xbe.

Flasha din box till evo-x d.6 och installera med superdisc 3.2 istället.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

1. Boot Problem Efter Hdd byte...
    By sp1ke in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering
    Senaste inlägg: 2005-01-04, 20:06
  2. Problem efter hdd byte
    By ZappE in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering
    Senaste inlägg: 2003-05-09, 18:55
  3. Kunde boota superdisc efter hd byte men inte längre
    By silent666 in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering
    Senaste inlägg: 2003-03-19, 16:26
  4. MULTI X PROBLEM
    By JULIA in forum Playstation produktsupport - Multi-X