Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: IDM Deskstar problem. Servicescreen error 05

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2003
    Från
    Umeå, Sweden
    Inlägg
    8
    Respekt
    0

    Post IDM Deskstar problem. Servicescreen error 05

    Skaffade mig en Deskstar 120gb som jag tänkte slänga in på boxxxen. Allt gick som smort tills det att jag skulle boota upp skiten.

    Hur jag än försöker så kommer Service Screenen upp med error 05. Alltså att HDD'n är låst eller ngt.
    Har surfat runt lite på forumet och sett att andra har haft samma problem.

    Är det ngn som har en lösning till hur jag ska göra med disken?
    Måste jag fixa allt via PC'n och hur gör jag det i sådana fall?

    Skulle verkligen uppskatta ett svar.
    Tack på förhand.

  2. #2
    Registrerade
    Mar 2003
    Från
    Umeå, Sweden
    Inlägg
    8
    Respekt
    0

    Post

    Ja alltså IBM såklart.
    Egentligen ganska oväsentligt eftersom det bara är en felskrivning, men ändå.

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2003
    Från
    Hässleholm
    Inlägg
    49
    Respekt
    22

    Post

    Hej!

    Först och främst...Kolla så att HD'n är satt som Master.

    Sen måste den "partioneras", använd tex Superdisc (3.4 tror jag är senaste)

    //Highscore
    Life's a Journey, not a destination...

  4. #4
    Registrerade
    Mar 2003
    Från
    Umeå, Sweden
    Inlägg
    8
    Respekt
    0

    Post

    Partitioneras i en PC eller?

    För hur jag än gör kommar jag inte förbi den där servicescreenen.

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34

    Post

    kolla in <a href="http://www.psxcare.com/support/cgi-bin/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic;f=49;t=000007" target="_blank">HÄR</a> & sen kan du antingen skaffa fram supercd 3.2, 3.3, 3.4 du bootar upp med dom & följer sen intruktionerna där partioneras hela HD automatiskt, mm, mm, mm. Mer mat nyttig info hittar du <a href="http://www.psxcare.com/support/cgi-bin/ultimatebb.cgi?ubb=forum;f=49;DaysPrune=60" target="_blank">HÄR</a>

    <small>[ 05 March 2003, 14:00: Meddelandet redigerat av: pege63 ]</small>
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  6. #6
    Registrerade
    Mar 2003
    Från
    Umeå, Sweden
    Inlägg
    8
    Respekt
    0

    Post

    Ja alltså nu har jag inte testat att bränna ut SD3.2 på olika skivor, men jag har testat den med orginal Hårddisken och då bootas skivan upp som den ska.

    Däremot blir det problem så fort jag stoppar i min Deskstar 120gb. Den SKA boota upp som många skriver, men den GÖR inte det.
    Den stora frågan är alltså om det ens går att pula in en Deskstar 120gb i boxen. Ifall det går kanske man måste fixa allt ifrån en PC(?)

    Hur som hellst så skulle det vara kul om ngn med en Deskstar 120gb eller liknande, som har samma problem, kunde posta ett msg.
    Känns så extremt hopplöst i detta läge. Alla säger "men det ska bara va å pula in den å boota med Superdisc 3.2 eller Hdprepare", men det fungerar inte.

    Så om ngn nu har lite erfarenhet med problemet, snälla posta.
    Snart pular jag in den i datorn istället, och det vill vi ju inte.

  7. #7
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34

    Post

    Nej du ska kunna stoppa i disken sätta den som slave, DVD som master, boota upp med en SD 3.2 & köra rejset. Sen när det är klart sätter du HDn som master & DVD slave, Vad har du för chip? vad för bios? se <a href="http://www.psxcare.com/support/forum/ultimatebb.php?ubb=get_topic;f=59;t=000067" target="_blank">här</a> tas det upp åxå

    <small>[ 05 March 2003, 15:31: Meddelandet redigerat av: pege63 ]</small>
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  8. #8
    Registrerade
    Mar 2003
    Från
    Umeå, Sweden
    Inlägg
    8
    Respekt
    0

    Post

    Jag kan helt ärligt inte svara på det.
    Det jag vet är att det är ett fullt fungerande chip som man SKA kunna byta hårddisk på.

    Det krävs alltså inga som helst förberedelser på Hårddisken? Inte ens på Deskstar-diskarna?

  9. #9
    Registrerade
    Jan 2003
    Från
    Hässleholm
    Inlägg
    49
    Respekt
    22

    Post

    Du kan inte boota på HD'n utan att först partionera den mm...

    Koppla in den som det står i meddelanden ovan, boot från Superdisc skivan (utbränd i låg hastighet på en bra CD-RW skiva, CD-R fungerar i regel inte).

    När Superdisc har startat så bara följ instruktionen i följande inlägg:
    <a href="http://www.psxcare.com/support/cgi-bin/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic;f=49;t=000007" target="_blank">http://www.psxcare.com/support/cgi-bin/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic;f=49;t=000007</a>

    Enklare än så kan det inte bli. Du ska inte göra något med PC'n för att få igång HD'n i Xboxen.

    //Highscore
    Life's a Journey, not a destination...

  10. #10
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Du måste antagligen byta BIOS till EVO-X D.6 innan du får det att fungera. X-ecuter 2 4974 bioset kan ge detta problem. När du väl formatterat hårddisken så kan du köra x-ecuter 2 4974 igen.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. MULTI X PROBLEM
    By JULIA in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2000-12-19, 21:25
  2. Disk bytes problem!
    By kalle in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2000-10-31, 08:16

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •