Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Varför funkar inget spel??????

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2002
    Inlägg
    142
    Respekt
    22

    Angry Varför funkar inget spel??????

    Jag har lött in ett chip i mitt PS2,30004 R. Jag har gjort precis efter anvisningarna men kan inte starta upp något spel inte ens orginalspel.
    Vad kan det vara för fel?? Den startar upp med SONY....... i början och sen blir det bara en svart bild och skivan snurrar bara.
    Har jag gjort något fel?? Jag har kollat alla lödpunkter och lött om dem men det funkar inte ändå. Löder jag bort chipet så funkar orginalspelen. Är det fel på chipet då?

    Mvh Jocke

  2. #2
    Registrerade
    Nov 2002
    Inlägg
    142
    Respekt
    22

    Post

    Jag kortade av jord kabeln lite grann. Då funkar bara orginalspel och PS One spel. Men dem var lite svåra att starta. Var tvungen att trycka på reset nå¨gra gånger. Vad kan det vara för fel?? Det här vara det sämsta chip jag har varit med om.

    Jocke

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2002
    Inlägg
    142
    Respekt
    22

    Unhappy

    Var kan man hitta 3,3 volt?? Ska vara så nära reset eller scex lödpunkterna som möjligt.

    Jocke

  4. #4
    Registrerade
    Feb 2001
    Från
    Sweden
    Inlägg
    11
    Respekt
    0

    Post

    Jag tror inte att det är något fel på ditt Messiah chipp,som du kanske vet OM du kan starta PSX backuper så är chippet helt.
    Jag tycker att du ska göra en helt ny installation av chippet samt att ha SÅ KORTA kablar som möjligt.
    Såg även att du frågade om 3.3volt samt jord
    du fick väl med installations bilder när du köpte chippet?(Annars finns dom på nätet inte svårt att hitta) där har du allt du behöver.
    När man har lödigt så brukar man mäta av all kablar samt dubbelkolla att alla är på rätt plats,jag hoppas att du får igång din PS2:a för Messiah chippet är det bästa som går att få för pengarna och det klickar aldrig.

    Lycka till

    Erik

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    1
    Respekt
    0

    Post

    Jag har precis samma fel som du. Jag har kollat alla lödningar och allt verkar stämma.

    Hansi vet inte du vad som är fel?

    Snar måste jag skicka ner ps2:an till er.

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Ibland beror problemen på skitfåniga saker, testa t.ex. att tejpa undersidan av messiahchipet med eltejp så att det inte kan kortsluta mot något på ps2:ans moderkort....
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. xboxen va på nyårs party nu funkar inte spel
    By jungleba in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-01-05, 23:54
  2. varför funkar inte org. spel på bytt dvd??
    By Monks in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2003-03-21, 17:15
  3. original pal - ntsc spel funkar inte på min ps2. svara ( inga spel funkar !!!! )
    By Mephisto-Live in forum Messiah - Teknisk support
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-03-02, 12:08
  4. Varför funkar inget spel???
    By Joukko in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-11-18, 09:42
  5. Funkar spel med fler än 1skiva på R-Mod ?
    By DeltaZero2 in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2002-03-14, 21:46

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •