Jag anvander Gentoox just nu och har laddat ner amsn... men har ingen aning om hur man installerar program... hjalp tack
Jag anvander Gentoox just nu och har laddat ner amsn... men har ingen aning om hur man installerar program... hjalp tack
Där du laddat ner den brukar åxå vara installation guider leta där.
"Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."
Det är väl bara att kompilera som med de flesta Linux-program?
Det du skrev pege hjälper ju inte så mycket om de han ville veta
Jag anvander Gentoox just nu och har laddat ner amsn... men har ingen aning om hur man installerar program... hjalp tack.
Tips är att ladda ner genttox 2.0 Home Edition istället där har du wine, amsn mm redan installerat och klart...plus att den är mycke bättre också
Vad jag menar är att man skall bränna ut den versionen på linux sen skall han använda xcopy eller FTP över hela skivans innehåll till valfri mapp typ F:\Linux precis som man laddar över en film el ett spel. SEN i menyn skriver man till:
Section "Root"
{
Item "Linux","F:\linux\gentooxx.xbe"
När du trycker på det menyvalet i evox meny så kommer man till Gentooxx Linux presis som om du skulle skriva in en genväg till XBMP gör du en genväg till Gentooxx linux, det är inget man instalerar utan man bara kopierar in hela skiten i en katalog.
Kolla in länken åxå där står iofs på engelska hur man gör & detta exempel är ett av sätten & enklaste att göra det på.
Eller så kan man testa Xbox Linux Live Plugin System det är ett system du har på skiva & bara bootar med den i, inget man instalerar utan kör direkt fr skivan. Det funkar bra för mig när jag testade det är ett alternativ om man vill prova på ngt nytt & gillar utmaningar.
Last edited by pege63; 2003-06-04 at 09:44.
Ok. Jag förstår vad du menar men om du läser hans inlägg så har han redan installerat/kopierat in Linux på boxen. Han ville ha hjälp med att installera amsn under linux.
Typ emerge amsn el liknande under ett linux shell
> Download amsn-0_xx.tar.gz
Skall vara:
$ wget http://prdownloads.sourceforge.net/amsn/amsn-0.80.tar.gz?download
Bookmarks