Sida 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Visar resultat 31 till 60 av 75

Diskussion: XBOX Komponentvideokabel

  1. #31
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Hej, ny på forumet...

    Nu är det ju ganska länge sedan någon postade här, men vad gäller i dagsläget? Funkar denna ok: http://www.psxcare.com/product.php?xProd=564&xSec=9?

    Kan inte köpa och prova idag, har inte tv än. Kommer att skaffa till hösten när det är mörkare ute. Iofs kan man titta på tv idag med så regnmulet det är...

  2. #32
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Inlägg
    1 263
    Respekt
    21
    Nä jag måste faktiskt säga fy fan vad dåligt av dig Hansi att ta bort mitt inlägg bara för att jag tipsar om en precis likadan kabel fast billigare på ett annat ställe. Sänk priset på din egen istället...

    Och så ska jag få en liten fjantig markering för "brott" bara för det? Riktigt, riktigt lågt...
    Citat Original inlägg av rejjo, 5 april -06

    "Har du inget och göra, skriv en guide!"

  3. #33
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag sänker inte priset eftersom jag anser att

    - Den kund som köper kabeln av mig kan få mycket bättre hjälp via vår support än något "hejvisäljer200000artiklarsomviintevetvadsomärfram ochbakpå" företag.

    - När dessa kablar har problem med att t.ex. xboxen inte fattar att det sitter en optisk utgång på dom så skickar vi nya kablar utan tjafs



    Sluta skräpa ner i den här tråden nu så slipper du få fjantiga markeringar.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #34
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Inlägg
    1 263
    Respekt
    21
    Hade du inte tagit bort mitt inlägg hade vi inte fått denna diskussion från början...
    Citat Original inlägg av rejjo, 5 april -06

    "Har du inget och göra, skriv en guide!"

  5. #35
    Registrerade
    May 2007
    Från
    Karlstad
    Inlägg
    46
    Respekt
    17
    Så är det någon större skillnad gällande bildkvalitet mellan sladden för 150kr och den för 250, eller betalar man extra för ljudet?

    Har en tredjeparts "biiligare" komponentkable just nu som jag har börjat få jobbiga vågliknande störningar med så jag är sugen på att skaffa en som inte ger mig detta fenomen.

    /Borka

  6. #36
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du kanske skall se över hela din kabeldragning istället så du blir av med störningarna. Börja med att dra ur eventuella antennkablar och se om störningarna minskar.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #37
    Registrerade
    May 2007
    Från
    Karlstad
    Inlägg
    46
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Du kanske skall se över hela din kabeldragning istället så du blir av med störningarna. Börja med att dra ur eventuella antennkablar och se om störningarna minskar.
    Tyvärr har jag redan gjort detta och dessutom så hjälpte det inte med den här kabeln :S.

    Jag har: Ryckt ur alla sladdar utom de som behövs för att få xboxen och tvn att fungera. Köpt ny kabel. Testat bägge komponentingångarna på tvn.

    Jag har inte: Testat att koppla in min xbox till en annan highdef tv och kört XBMC i 720p någon annanstans. Testat att koppla in en annan xbox i min TV för att se om det blir liknande störningar.

    Kanske fel tråd egentligen, men om någon kan komma på några fler orsaker till felet är interferenser pga andra kablar så berätta gärna här. Ska försöka få hit en annan box och testa hur det blir, bävar dock för att det ska vara ngt fel på själva komponentingångarna på tvn så att jag måste skicka runt åbäket till en massa olika serviceställen. Förövrigt kör jag Wii med komponentkabel i 480p med kristallklar bild i bägge ingångarna.

    /Borka

    Ps. Ni råkar inte sitta på ngt exemplar av den officiella komponentkabeln som finns/fanns till XBOX? Skulle i så fall kunna tänka mig att köpa en sådan efter ett par tester till här hemma. Ds.

  8. #38
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag kör med xbox originalkabeln hemma. Den sitter bra där den sitter :-)

    Någon av mina kunder tipsade om något som gick ut på att ha en s-videokabel inkopplad, sitter det en s-videohona någonstans på den där kabeln så tryck i en s-videokabel där. Koppla inte s-videon till tv:n utan kolla hur bilden blir med component.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  9. #39
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Hej!

    Jag är nybörjare när de gäller de här med xbox och projektorer samt ljud och sådant.

    Jag ska nu koppla in mitt xbox till projektorn och få ljudet ifrån förstärkaren.
    Nu har jag fattat att man tydligen ska ha in en komponent från xboxen till projektorn och förstärkaren.

    Projektorn sitter 4 meter ifrån xboxet och förstärkaren.

    Hjälp, räcker de med en sådan här sladd eller måste man ha något annat för att de ska fungera?

    De funkar hoppas jag men jag förstår att inte sladden kommer räcka.Finns de någon adapter för komponent , alltså hona -hona.

    XBOX HD/Komponent-videokabel med optisk digitalutgång
    Last edited by Hemul; 2007-09-13 at 17:34.

  10. #40
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Tjenare,

    Köpte komponentkabeln med optisk ut i somras, men hur jag än gör så blir bilden svartvit när jag kör komponent till min Plasma. Har ställt om till NTSC, men får aldrig upp 720p-alternativet i VideoConfigen.

    Det spelar ingen roll om jag kör PAL/NTSC, bilden är svartvit oavsett.

    Fel på kabeln?

    Jag mailade till psxcare@netcare.se den 8:e juni (och 13:e juni), men fick aldrig något svar (provade att ringa också men inget svar där heller)...

  11. #41
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Kör du NTSC (via t.ex. enigmah videomode switchdisc) så skall du få upp 720P osv valen i ms dashboard. Annars är kabeln defekt. Vi har haft fullt upp i butiken idag, men har du mailat idag så får du svar imorgon.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  12. #42
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Kör du NTSC (via t.ex. enigmah videomode switchdisc) så skall du få upp 720P osv valen i ms dashboard. Annars är kabeln defekt. Vi har haft fullt upp i butiken idag, men har du mailat idag så får du svar imorgon.

    Skulle vara jätte snällt om du kan svara på min fråga.

  13. #43
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Använder du hotmail så kolla din skräppost regelbundet...vi brukar sällan missa att svara på några emails...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  14. #44
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    om man bara använder xboxens XBMC till en 42 LCD är det värt det då?

  15. #45
    Registrerade
    May 2007
    Från
    Karlstad
    Inlägg
    46
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av john.h Visa Inlägg
    om man bara använder xboxens XBMC till en 42 LCD är det värt det då?
    Det är väl ungefär det som gör det värt i mina ögon

    Spel mm kör jag på 360 eller Wii nu, men XBMC är fortfarande varje moddad XBOX själ och hjärta och fungerar ju klockrent. Kör du det i 720p så blir upplevelsen bara ännu bättre.

  16. #46
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Birkborkasson Visa Inlägg
    Det är väl ungefär det som gör det värt i mina ögon

    Spel mm kör jag på 360 eller Wii nu, men XBMC är fortfarande varje moddad XBOX själ och hjärta och fungerar ju klockrent. Kör du det i 720p så blir upplevelsen bara ännu bättre.
    låter bra det sska skaffa ett och kolla. men känns lite trist att koppla ut wii:t bara. skaffade mitt första xbox två veckor sen och måste säga att xbmc är löjligt bra. ska bara försöka fixa så att den loggar in direkt på xbmc så är det fulländat. Btw om man köper en xbox fjärris går den bra att styra xbmc med?

  17. #47
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av john.h Visa Inlägg
    Btw om man köper en xbox fjärris går den bra att styra xbmc med?

    Ja!
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  18. #48
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    om jag vill använda mitt souroundsystem så kopplar jag bara in videosladdara i PrYPb och en optisk kabel till recievern?
    ingår optisk kabel i "XBOX HD/Komponent-videokabel med optisk digitalutgång" ?

  19. #49
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Man kan ju köpa sig en Master Component Controller så slipper man plocka ut & in sladdar hela tiuden
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  20. #50
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    ja, jag tänkte just på det. har ett wii och xbox.. men bara ett set ingångar på tvn, vad är en master .. kabel? och var finns de?

  21. #51
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Last edited by pege63; 2007-10-27 at 12:53.
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  22. #52
    Registrerade
    Mar 2005
    Från
    Göteborg, Sweden, Sweden
    Inlägg
    202
    Respekt
    20

    kass bild med ny HD-pack


    jag har ställt in allt i dash o så, i spelen får jag fin fin kvalle, men i xbmc blir bilden RIKTIGT usel, se på bifogad screen.. vad är det som kan vara fel inställt?

    ni ser ju, ingen skärpa nånstans, pixligt o dant

  23. #53
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Du får ju ställa in det i XBMC åxå
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  24. #54
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av pege63 Visa Inlägg
    Du får ju ställa in det i XBMC åxå
    vart ändrar man i xbmc?

  25. #55
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    Hej har köpt XBOX HD/Komponent-videokabel med optisk digitalutgång.
    Problemet är att jag får skuggbild när jag kör i 720p .
    Någon som vet varför?
    Funkar bra när jag kör i 1080i ,480i ,480p.
    Och tror inte det är fel på kabeln hadde samma problem med komponent kabeln som är utan optiskt ljud

  26. #56
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Köpte "XBOX HD/Komponent-videokabel med optisk digitalutgång" för nått år sedan för att koppla xboxen till datorskärmen och för att använda den optiska utgången den dagen jag köper ett surroundsystem. Nu har jag skaffat en receiver med optisk ingång som klarar dolby digital 5.1.

    Problemet är att när jag kopplar in den så får jag bara ut 2 kanaligt stereo ljud med den optiska utgången på denna kabel. Hur kommer det sig? Ok att det är digitalt men det skall väl även vara DD 5.1?

  27. #57
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Geck00 Visa Inlägg
    Köpte "XBOX HD/Komponent-videokabel med optisk digitalutgång" för nått år sedan för att koppla xboxen till datorskärmen och för att använda den optiska utgången den dagen jag köper ett surroundsystem. Nu har jag skaffat en receiver med optisk ingång som klarar dolby digital 5.1.

    Problemet är att när jag kopplar in den så får jag bara ut 2 kanaligt stereo ljud med den optiska utgången på denna kabel. Hur kommer det sig? Ok att det är digitalt men det skall väl även vara DD 5.1?
    Aktivera 5.1/dolby digital i original ms dashboard
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  28. #58
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Tack för svaret, jag provade med det, valde "dolby surround" i MS Dashboard. Men det blir fortfarande bara stereo till recivern...?

  29. #59
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Dolby surround är inte dolby digital/5.1

    Om du inte får upp fler val än stereo och Dolby surround så är det fel på kabeln så att xboxen inte uppfattar att det finns en optisk utgång på den.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  30. #60
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Den e knepig den där sladden för tydligen så får man bara stereo surrond när man kör me switchen på svhs men komponent så fungerar dd 5.1 men då blir spelens bild skum .. helkonstigt finns det ingen bättre sladd?, som det är nu so i XBMC har man switchen på comp och det blir kanon ska man spela så får man switcha om det fungerar ju men e som sagt lite knepigt

Sida 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Playstation 2 versus XBox (updaterad)
    By visuatrox in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 23
    Senaste inlägg: 2004-11-25, 12:59
  2. dvd+R i xbOx?
    By oskarthekungen in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2004-09-10, 10:06
  3. Varför så'n stor skillnad mellan montering på PS2 och XBox?
    By Gasbananen in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 25
    Senaste inlägg: 2004-06-08, 00:21
  4. Linux på omidifierad XBOX med direkt boot
    By Hansi in forum Linux på XBOX
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2004-03-31, 00:28
  5. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-08-05, 20:24

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •