Visar resultat 1 till 14 av 14

Diskussion: Matrix lödfritt Multi-X chip till XBOX

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post Matrix lödfritt Multi-X chip till XBOX

    Skriv gärna frågor och kommentarer om Matrix lödfritt Multi-X chip till XBOX här.

    Klicka här för att läsa våra XBOX/Evolution-X guider

    Klicka här för övriga avdelningar i forumet
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2003
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Hur gör man när man ansluter chip:et och programmeraren när man ansluter den med paralell-kabel till datorn för att första gången
    ge den ett bios?
    Hur kommer man ihop chip:et och programmeraren?

    Jag har inte hittat ngt guide till detta på forumet

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Man får med en anvisning för detta när man köper chipet.

    Man sätter ett 9V batteri i den medföljande programmeraren, trycker fast chipet på programmeraren enligt anvisningen, trycker fast programmeraren direkt i pc:ns parallellport utan någon sladd mellan.

    Du laddar hem winlpc (klicka här för att komma till downloadarean med winlpc) som du använder för att flasha BIOS-filen. Utförlig anvisning för detta medföljer chipet.

    Klicka här för information om hur du hittar BIOS

  4. #4
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    är det chippet bra funderar på att skaffa chipp och jag vill inte löda

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Bara om du har en riktigt gammal xbox. Det är X-ecuter 2 lite+ och X-BIT som är aktuella nuförtiden.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    34
    Respekt
    21
    Jag har haft Matrix chippet kanske ett halvår nu och det fungerar bra. Det negativa med chippet är:

    Om du inte vill lödda så får du vara beredd på att "korrigera" chippet då det ibland kan tappa kontankten med moderkortet. Ska du flytta boxen så var försiktig så du inte stöter i nåt eller så.

    Första gången då du bränner dit ett bios med hjälp av parallellporten kan vara rätt trist. Du måste trycka rätt bra på chippet så att det får kontakt med porten, är nämligen rätt känsligt. Kan hända att du får bränna ett antal gånger men till slut funkar det. När detta väl är gjort kan du bränna ett nytt bios utan att använda parallellporten om du nu vill det.

  7. #7
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Mitt olödda x-bit fungerar hur bra som helst trots att flyttar spelet en hel del.
    Xbox v.1.0
    Thomson DVD
    Xbit med xeceuter2
    USB-port
    WD 200gb

  8. #8
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    52
    Respekt
    21
    tycker att det har funkat fint.. hade ett sådant som jag sålde till en kompis och han har inte haft ett problem med den, fast vi har varit borta hos kompias och spelat xbox lan.. skit skoj
    Xbox v.1.3 med Xecuter 2.2lite, 120Gig Ibm Disk och Jäkla massa spel och Säkert 10000 Roms

  9. #9
    köpte en xbox av en kompis med det här chippet.. och nu undrar jag hur stor hårddisk man kan sätta med det här chippet? eller är det biosen som begränsar det? ..undrar oxå hur jag gör en "in-game-reset" för att inte behöva springa fram till xboxen varje gång man vill byta spel (som ligger på hårddisken) .. jag undrar oxå om "Matrix-X-odus" har någon officiell hemsida som man kan läsa mer om chippet ..? enda jag vet nu är att den har 256kb och är lödfritt samt det som står här..

    *edit*
    chippet är köpt från psxcare
    Last edited by NiFE; 2004-06-22 at 13:08.

  10. #10
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Har inget med chipet att göra utan med BIOSET om du flashar med 4983.06 kan du ha en HD på en 200GB eller varför inte en 400GB
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  11. #11
    okey.. jag funderade faktist på köpa en Maxtor DiamondMax 200GB 8MB från "ett ställe" för 1055:- ..skulle en sån disk fungera bra till boxen? ..jag hittade hur man gjorde en "in-game-reset" ..var tvungen å ställa in sånt i settings å sen trycker man bara "triggers+start+back" ..
    ingen som vet vars man kan läsa mer om "Matrix-X-odus" ? ..har sökt men hittar inget vettigt.. heter chippet nått annat utomlands??

  12. #12
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vissa Diamondmax 200GB fungerar bra, vissa går inte att "Låsa" och fungerar därför inte med xbox live / avstängt chip. De senaste jag fick som inte fungerade kom från komplett.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  13. #13
    Registrerade
    May 2002
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    314
    Respekt
    23
    Citat Original inlägg av NiFE
    ingen som vet vars man kan läsa mer om "Matrix-X-odus" ? ..har sökt men hittar inget vettigt.. heter chippet nått annat utomlands??
    Kolla deras hemsida då... http://www.OzXodus.com

  14. #14
    tack för länken CompuTerror, har för mig att jag hittade de jag behövde där ..lite svårt att komma ihåg såhär 2 år senare

Liknande diskussioner

  1. dvd+R i xbOx?
    By oskarthekungen in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2004-09-10, 10:06
  2. Varför så'n stor skillnad mellan montering på PS2 och XBox?
    By Gasbananen in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 25
    Senaste inlägg: 2004-06-08, 00:21
  3. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-08-05, 20:24
  4. 3 Multi-X chip till xbox
    By mbse in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2002-05-09, 06:35
  5. MULTI X PROBLEM
    By JULIA in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2000-12-19, 21:25

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •