Sida 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Visar resultat 31 till 60 av 87

Diskussion: DMS3, DMS4 lite, DMS4 pro

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    0
    Hej Hansi!

Jag har lagt in DMS Expoler samt Mediplaayer 1.28, och har lyckats att spela upp EN avi film i min chippade PS2, men det är allt också en enda bara, undrar varför det bara går med en en film och inte de andra 12 st filmerna. Jag får error -1??

Citat Original inlägg av Hansi
    Skriv frågor och kommentarer om DMS3 chippet här.

För produktsupport, se denna avdelning:
    http://forum.psxcare.com/support/for...?s=&forumid=73

Installationsanvisningar:
    http://forum.psxcare.com/support/sho...?threadid=8491

Registrerade
    Apr 2004
    Respekt
    0
    vad kostar det att få en v7 (SCPH-39001) moddad med DMS3? inte säker vilken priskategori som den tillhör

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av h3nk387
    vad kostar det att få en v7 (SCPH-39001) moddad med DMS3? inte säker vilken priskategori som den tillhör
    v5 och v7 är dom billigaste, så det är väl 1195:- i skrivande stund.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jun 2004
    Respekt
    0
    Hej,
    Jag tänkte köpa ett DMS3 v2.0 chip till min PS2.
    Jag undrar om det funkar på mitt PS2, när det står SCPH30004 på baksidan.
    Annars så köper jag det.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Chippet passar alldeles utmärkt, men din PS2 är gammal och kan vara för sliten för att fungera bra med backupmedia. Prova att bränna en dvd-film på de skivor du tänker använda (dvd-r är det som gäller) och se hur det verkar.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jun 2004
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi
    Chippet passar alldeles utmärkt, men din PS2 är gammal och kan vara för sliten för att fungera bra med backupmedia. Prova att bränna en dvd-film på de skivor du tänker använda (dvd-r är det som gäller) och se hur det verkar.
    så du säger att det inte kommer att funka om jag sätter in mitt chip?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Jag har inte en aning om vilket skick din ps2:a är i

Registrerade
    Jun 2004
    Respekt
    0
    den är i bra skick. alla spelen laddar direkt och det har aldrig varit något fel på den.

Det går att se på brända dvd-filmer som är brända med dvd+r skivor. dvd+rw funkar inte.

Funkar det inte att bränna PS2-spel med dvd+r? Eller måste man ha dvd-r.

Min PS2 är version 4.
    Last edited by shevish; 2004-06-12 at 15:07.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Fungerar brända filmer på dvd-media så fungerar spel på samma media.

Registrerade
    Dec 2003
    Respekt
    0
    Eftersom DMS4 "pro" är ett nytt chip så är det lite svårt att hitta fakta om det men då ni nämner i "chip-presentationen".
    Att man kan lägga in t.ex. FREE HD LOADER eller PS2 REALITY MEDIA PLAYER så undrar jag om varför det inte redan ligger i chipet eller det gör det?
    Och om jag skall göra det själv var hittar jag hur man gör?
    Jag skall inte lödda något själv utan kommer att skicka in Ps2:an till er.
    Och priset är ganska ointressant eftersom det änndå blir billigt i längden och när ni gör jobbet så utgår jag från att det funkar när jag får hem Ps2:an igen vilket det förmodligen inte gjort om jag gjort det själv.

Registrerade
    Nov 2004
    Respekt
    0

Question Vilket blir bäst?

Tjena, tänkte jag skulle sätta in ett chip i mitt ps2 men vet inte riktigt vilket,.

Har en SCPH-390004 (Modell 7)

Undrar då, Vilket chip passar bäst för mig, är ute efter:
    -Spela brända spel
    -Regionsfri dvd
    -Billigt

Vilket är det billigaste och bästa alternativet (inkl. montering av er)?

Registrerade
    Nov 2004
    Respekt
    0

DMS4 Lite

Jag funderade på att skaffa ett DMS4 Lite till min ps2. Det står SCPH-30004 bak på den. Brukar det vara några problem om ps2:an har varit lite trög med att starta spelen och så eller brukar det funka ändå? Jag tänker på att det inte är så roligt att slänga 600 kr i sjön och kanske förlora sin ps2:a på kuppen.

Är det lätt att montera själv om man t.ex har gått el praktik på gymnasiet och lött lite på hobbynivå? skulle ni kunna skicka en bild på lödningarna i ps2:an så jag kan se ifall det verkar vara för svårt? min mail är: xion_rules@h o t m a i l.com

Edit: Varför får man ej skriva h o t m a i l utan mellanrum?
    Last edited by synapse; 2004-11-18 at 17:49.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Du kan ju räkna med att det inte kommer fungera särskilt bra med brända spel osv.

När du tröttnat eller om du lyckas ha sönder din PS2 kan du ju alltid få chippet monterat i en nyare.

Registrerade
    Aug 2004
    Respekt
    0
    Om jag ska köpa en DMS4 PRO Playstation 2, vad är det då för version på den?
    Och om jag ska komma och hämta den i butiken måste jag ringa i förväg?
    Eller kan jag bara titta in o hämta en? Brukar dom finnas på lager?
    Sen tycker jag (kanske bara jag) att det är lätt att bli extremt förvirrad
    av allt som har med ps2 att göra..
    Om jag köper en DSM4 Pro ps2 kommer jag kunna bränna spel med min
    dvd-brännare ungefär som jag gör till xbox?

Registrerade
    Mar 2002
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Mik
    Sen tycker jag (kanske bara jag) att det är lätt att bli extremt förvirrad
    av allt som har med ps2 att göra..
    Om jag köper en DSM4 Pro ps2 kommer jag kunna bränna spel med min
    dvd-brännare ungefär som jag gör till xbox?
    Vad är det som är förvirrande med PS2 då? Det är ju klart som korvspad. En chippad PS2a kan spela brända spel det men kan inte en o-chippad, vad tror du annars chippet är till för. Svårare än så är det inte. Isåfall måste ju XBOXen vara ännu mera förvirrande eftersom man kan göra mkt mera med den.
    Man kan även ha en HD i PS2an så kan man köra de flesta backupspelen ändå på en o-chippad maskin oom man för över spelen till disken via datorn.
    PS2 v7 w/Ripper 2 GOLD & PS2 v9 w/o modchip.

Registrerade
    Aug 2004
    Respekt
    0
    Har luskat runt lite i forumet, och hör om massa olika versioner,
    Som har olika bra lasrar,
    Massa knapp kombinationer för att starta spel osv.
    jämfört med xbox tycker jag att det är förvirrande=)
    men som sagt bara jag säkert=)
    Men DMS Pro chippet verkar ju krångelfritt och bra,
    Men hur är det med lasrarna?
    Går dom lätt lätt sönder om man kör brända medier?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    De nyare PS2rna bränner sönder sina lasrar om du använder skivor som dom har "jobbigt" att läsa. Låter det konstigt om dvdläsaren eller laddningstiderna är längre än dom borde så stäng av genast! Speciellt om du hör "klickande" ljud, då är det mer eller mindre för sent.

Registrerade
    Aug 2004
    Respekt
    0
    okej så det har att göra med mediet i sig, och inte att man har brännt det själv?
    det funkar alltså om man har dunder kvalité på sina skivor?
    men är det dessa "nyare" ps2r som ni säljer som färdigmoddade?

Registrerade
    Dec 2004
    Respekt
    0
    HEJ! är det någon som kan förklara för mig hur man pragramerar in bios på PS2

Registrerade
    Nov 2004
    Respekt
    21
    du bränner bara ut bioset på en cdr skiva och bootar med den sen så följer du bara instruktionerna

Registrerade
    Mar 2005
    Respekt
    0
    vad har dms4 lite som inte dms3 har?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Autodetect av PS1/PS2/DVD media.

Levereras med laglig firmware, du måste själv lägga in pirat firmware "toxic bios" på chippet om du vill kunna köra brända backuper av kommersiella spel.

Registrerade
    Apr 2005
    Respekt
    0
    Hej!
    Jag har ett litet problem med min ps2:a och dms4 pro. Jag undrar till att börja med om jag ska använda mig utav ToxicOS eller TocixBIOS till dms4 pro? Jag har satt dit chipet men när jag försöker att lägga in BIOS/OS står det bara att jag ska sätta i en playstation2-skiva. Vad kan det bero på? Jag vore väldigt tacksam för all den hjälp jag kan få angående mitt problem.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Har du problem så börja med toxic bios, när du väl fått allt att fungera så kan du byta till Toxic OS. Är chippet korrekt installerat och skivan med bioset korrekt bränd så är det bara att starta ps2:an med skivan.

Prova andra skivor, bränn i andra hastigheter.

Registrerade
    Apr 2005
    Respekt
    0
    Har du några snabba och enkla tips hur jag kan kontrollera att chippet är korrekt installerat, nåt särskillt jag bör tänka på?

Registrerade
    Apr 2005
    Respekt
    0

Lite noob hjälp..

Om jag har fattat rätt nu så köper jag ett DMS4 LITE efter som jag har ett PS TWO. Sen så laddar jag ner TOXIC BIOS. Och då ska jag kunna spela backup spel och se på divx filmer och spela mp3 or.
    HUR?
    1. Hur gör jag för att flasha bioset?
    2. Måste jag tänka på något när jag har laddat ner ett spel och sedan bränt ut det?
    3. Hur stänger man av skipet ?
    4. Om jag nu vill se på en divx film så ska ju först bränna ut den på cd sedan. Måste jag väll ha ett program på mitt minneskort för att kunna se på filmen. Hur gör jag för att lägga in programmet på mitt minneskort?
    5. kan man inte på något sätt koppla in sig på nätverket med sin ps two och på så sätt gå in och starta ett spel som jag har på min pc eller starta en film eller spela musik.
    Lästa lite om USB Extreme men det verkar ju inte så bra. Efter som man bara använder usb1 då.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    1: Ladda hem bioset. När du packar upp den fil du laddat ner så får du ut en imagefil som du bränner på en cd. Starta ps2:an med den cd:n bara.

2: Det är upp till dig

3: Beror på firmware, t.ex. select brukar vara vanligt

4: Du behöver ps2reality. Det kan du starta från en bränd cd eller från minneskort

5: Det finns något program som kan spela upp film och/eller musik från en pc

Registrerade
    Apr 2005
    Respekt
    0
    Så det går alltså att se divx/mp3 filmer med ett DMS4 LIT tillsammans med ett TOXIC BIOS

En länk till ps2reality?

Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Broby
    Respekt
    0
    Tjena! på Tisdag ska jag in i er butik och köpa DMS4 PRO E.Z.I & laserfix
    får man med testpanel å någon intruktionsbok med anvisningar eller nåt sånt???

Funkar Mediaplayer 1.5 på DMS4 PRO E.Z.I?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Du får med testpanel.

Anvisningar tar du hem från forumet eller www.dms4.com

PS2 reality mediaplayer lär ju inte bry sig om vad du har för chip :-)

Sida 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista

Liknande diskussioner

1. Flasha X-ecuter 2 LITE version 2.x från CD
    By Hansi in forum X-ecuter 2 LITE support
    Senaste inlägg: 2008-01-23, 15:46
  2. messiah LITE pris???
    By filli100 in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2004-08-14, 16:53
  3. Xecuter LITE 2.3B VS PRO 2.3
    By tazz in forum BIOS versioner och flashning
    Senaste inlägg: 2004-01-09, 15:13
  4. Pro lr lite??