Skriv frågor och kommentarer om Action Replay 2 här!
Skriv frågor och kommentarer om Action Replay 2 här!
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Vi har den senaste versionen som fungerar med alla PS2 fram till modell SCPH-39004. Inget extra minneskort krävs.
Den går alltså inte att använda med mitt ps2 SCPH-50004, kommer det nån action replay som passar min?![]()
Vi har den senaste versionen som fungerar med alla PS2 fram till modell SCPH-39004. Inget extra minneskort krävs.
Den går alltså inte att använda med mitt ps2 SCPH-50004, kommer det nån action replay som passar min?![]()
Vi har inte testat på 50004, jag skall be någon tekniker testa direkt.
väntar och hoppas![]()
Har ni hunnit testa än om d skulle funka med min ps2:a, skulle nämligen vilja lägga en beställning om d är så.
Vi har testat, det gick inte ens att boota action replay 2 (den hängde sig innan menyn kom upp)
Ny version lär väl komma snart då
Lät inte så kul, får väl vänta på nästa version.
hej jag skulle vilja veta hur Action Replay 2 fungera och om det fungerar på SCPH-39004
/////
Den fungerar på alla utom 50004
hej igen som jag skrev tidigare så skulle jag vilja veta hru det föngerar och om man behövet chippa och sådant
/////******
Originally posted by ******_85
hej igen som jag skrev tidigare så skulle jag vilja veta hru det föngerar och om man behövet chippa och sådant
/////******
Det beror väl lite på vad du förväntar dig att produkten skall göra.
Den är till för att fuska i spel, så man startar Action Replay cd:n, väljer spelet man vill fuska i i en lista, väljer att starta spelet, byter till spelets cd så att man kan börja spela med fusken aktiverade.
Man kan även använda en funktion för att välja DVD region innan man skall se på en DVD film, så att man kan se t.ex. filmer från USA.
Tja!!
Har lyckats med konststycket att knäcka min AR2 disc, så den enkla frågan lyder såklart: Hur får jag tag på en ny??
//Chrille
Någon speciell version du behöver? Jag tror jag har några liggande som dongeln var sönder på...och som jag glömde reklamera...
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Bara så ni vet gör www.codejunkies.com (tillverkaren) inga nya fusk till spel.![]()
Ska kolla vad jag behöver, återkommer asap.....
Tackar för snabbt svar!
//Chrille
Jag köpte min PS2 2001(scph 30004) och chippade den och fick AR2 installerat på Cypern. Använder Action replay för att kunna spela mina kopierade spel. Det står endast Ar2 Version2 2001 på discen.
//Chrille
Dom jag har borde fungera för att starta spel på cd-r, däremot kan dom vara för nya (beror på vad jag hittar) för att starta dvd-r (dave mirra tricket)
Spelar ingen roll om den inte funkar för DVD, huvudsaken är att jag kan spela mina kopierade spel. Se vad du kan hitta.
Tack
//Chrille
Jag hittade en som borde fungera för dig, 200:- + 49:- frakt, endast CD01, ingen dongel, ej perfekt skick på skivan men det skall inte vara några problem.
Låter utmärkt!! Ursäkta min okunnighet men vad menas med endast CD01 och vad f..n e en dongel?? Men tror du att den funkar så kör vi på det!!
Hur går vi vidare nu?
//Chrille
Action Replay 2 är 2cd, en för ps2 spel (cd1) och en med fusk till ps1 spel (cd2)
Dongeln är minneskortsmojängen som hör till. Har du ingen sådan kommer skivan inte fungera.
Maila namn, adress osv till psxcare@netcare.se
kan man ladda ned o bränna cd1 efter som min har gått itusnälla säg de finns ngt sätt hur isf ?? ha re
Du kan väl leta på DC++ annars så får du väl köpa nya Action Replay MAX eftersom det var länge sedan AR2 var aktuellt.
PS2 v7 w/Ripper 2 GOLD & PS2 v9 w/o modchip.
jo jag har letat och hittat men de som e fel e att när jag bottar min backup ar2 v2 skiva blir skärmen svart och inget mer :S sen så ser man inget o skivan laddar men inget händer :S vcet du ngt om de ?
är det någon som vet hur man skriver in koder i armax ?
När jag skriver in koder då står det att det sparas.
Men när jag letar då hittar jag inte det jag skrivit.
vet någon vad jag gör för fel ?
Tjena
Har en 30004 med ett neo2.2 och är ute efter en bootskiva såklart. Har letat runt bland andra trådar här på forumet men har inte fått någon klarhet i vilken skiva som fungerar i flest fall (PS2-backups/utländska CD) utav Action Replay 2 och DVD Region X. Och fungerar AR MAX lika bra/på samma sätt som AR2? Hur hittar man rätt bland allt snack om versioner hit och dit, och behöver man extra minneskort för bootskivan? Tacksam för alla tips!
//Maxo
Last edited by Maxo; 2004-09-05 at 13:59.
Swap Magic 3 borde ju fungera suveränt bra med NEO2 chip.
http://www.psxcare.com/product.php?xProd=282
Men jag vill inte fippla med det där.. det ska funka med AR2 eller RegionX (och det är väl DVD Region X?) sa företaget som jag chippade hos. Den ena är ju dock dubbelt så dyr så man undrar ju vad som är skillnaden.
Det blir inte mer fippel med swap magic, lär vara mindre knappar att trycka på och mer kompatibelt. Inte speciellt mycket dyrare heller.
Bookmarks