Visar resultat 1 till 26 av 26

Diskussion: Moderkort till PlayStation 2

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2002
    Inlägg
    12
    Respekt
    0

    Post Moderkort till PlayStation 2

    Skriv gärna frågor och kommentarer om Moderkort till PlayStation 2 här.

  2. #2
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Talking

    Citat Original inlägg av Nebiyu
    Skriv gärna frågor och kommentarer om Moderkort till PlayStation 2 här.
    hur kan ett moderkort kosta 2000kr då man kan få hela enheten för 1595kr på elgiganten och andra ställen ?

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Om du verkligen behöver ett moderkort så säg vilken modell du behöver så kollar vi om vi kan hjälpa dig. Priset på hemsidan är inget att bry sig om.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #4
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Talking

    Magic5 V9 på
    SCPH-50004/V9
    har lyckats löda sönder ett motstånd
    http://biphome.spray.se/hanzzon/klant.JPG

    jag har iaf mailat er angående prisuppgift reparation men det kanske är billigare att köpa nytt moderkort
    Last edited by A_A; 2004-01-27 at 22:07.

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    I det fallet kan vi t.ex. erbjuda nytt moderkort för 2000:-, men då ingår att vi monterar kortet och chippet. Ehh, förresten, Magic, du bör köpa till ett Messiah 2 eller DMS3 chip också :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    tack för det snabba svaret
    Last edited by A_A; 2004-01-28 at 13:22.

  7. #7
    Registrerade
    Mar 2003
    Inlägg
    58
    Respekt
    22
    hejsan! jag skickade in mitt playstation för ca en vecka sen nu och jagg undrar bara hur lång tid det kan ta... jag skrev en lapp o skickade med chippet...
    jag har lyckats löda ihop några ben o kan inte få väck det... chippet är orört...kan ni fixa det tror du och vad kan det kosta isåfall.? blir det kanske billigare o köpa nytt moderkort för jag läste här att det kostar 2000 med montering och chip installation... ? mvh... anders lindqvist

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Börja med att kolla på postens hemsida för att se vilken dag vi fick paketet utkört till oss. Sedan lär det ta 1-2 veckor.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  9. #9
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    6
    Respekt
    0

    Serieport till EE processorn

    Utför ni installation av serieport till EE processorn? Och vad skulle det i så fall kunna tänkas kosta?

    http://supa.0xd6.org/ps2-ee-sio.html

    Är en del trixig lödning för en av pinnarna som jag inte direkt känner mig lämpad för, och vill inte mixtra med DMS3 garantin från er utmärkta installation av denna.

    Önskar även en något utökad version av detta där även EE_CTS och EE_RTS är med. Vet dock inte riktigt vilken pad som är vilken av dessa, men kan nog ta reda på det om det skulle behövas.
    Last edited by hno; 2004-05-09 at 02:07.

  10. #10
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vi tar 350:- per påbörjad halvtimme, så räkna med c:a 700:-
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  11. #11
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    17
    Respekt
    0

    Question Fråga till Hansi:

    Hej!

    Jag har nyligen införskaffat en ps2:a... (begagnad) Till min stora besvikelse insåg jag att det var en v7, hade tänkt mig en v9, lr v10... Finns det ngn möjlighet till uppgradering/utbyte av moderkort?

    Vill ju ha inbyggd IR å tystare fläkt ju...

    Och till vilket pris i så fall? (om d nu e möjligt)

  12. #12
    Registrerade
    Mar 2002
    Inlägg
    677
    Respekt
    24
    Det är ju bara att byta fläkten själv eller sätta in en vridpotentiometer på den. Det är ju inget fel på v7an om den funkar och den inbyggda IR-en kan man ju leva utan. Skulle du fått en v9/v10a så borde den varit rätt ny och du kunde fått ett ex. där lasern lägger av i förtid.
    PS2 v7 w/Ripper 2 GOLD & PS2 v9 w/o modchip.

  13. #13
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Var på playstationet kollar man vilken modell det är?

  14. #14
    Registrerade
    Mar 2002
    Inlägg
    677
    Respekt
    24
    Finns information om det på forumet, sök!
    PS2 v7 w/Ripper 2 GOLD & PS2 v9 w/o modchip.

  15. #15
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Jag precis fått hem ett DMS3+ som jag köpt på PsxCare, har löddat men vet inte om jag bränt moderkortet eller bara har fått nåt som blevigt fel i löddningarna... ska ta bort chippet och alla trådar och kolla om consollen funkar utan och därmed avgöra om det e friskt änn....

    om man nu har bränt moderkortet eller nåt, jag har ett 50004 (V9) och jag har som sagt ett DMS3+ , vad skulle det kosta att beställa ett nytt moderkort och skicka upp mitt chip och få det monterat ?

  16. #16
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Borde vi kunna fixa för c:a 1500:-
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  17. #17
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    måste man skicka upp hela lådan eller räcker det att man skickar upp sit chip och får det monterat på ett nytt moderkort som man sedan får skickat tillbaka som man kan montera i lådan ... ?

  18. #18
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    det verkar som jag ev. har blåst moderkortet ... tror bios chipet är blåst, tror det kan blivigt kontakt mellan benen när jag löddat och sen provat starta. Får ingen bild bara svart blank bild.

    Vad skulle det kosta att få dett åtgärdat till en fungerande maskin, mitt PS2 är som sagt ett 50004 V9. och jag har ett DMS3+ det sitter i på moderkoretet men är inte inkopplat har tagit bort alla sladdar och löddningar och som sagt fortfarande bara blank svart bild, tror bios chipet har gått och dött, vad skulle det kosta att få den fungerande med chipet och hur lång tid kommer detta och ta ?

  19. #19
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    1500:- + c:a 200:- frakt hit + c:a 200:- frakt tillbaka.
    Skicka hela ps2:an så att vi kan skicka tillbaka den fungerande med sigill på så blir det inget tjafs om det inte fungerar när den kommer fram.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  20. #20
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    jag antar att det inte behöver betalas förän jag hämtar ut PS2:an igen på posten med postförskott ?

    hur lång tid tar detta , har inte råd att betala 1900:- nu... får bli på nästa löning.
    tänkte om det tar 3-4 veckor innan det kommer tillbaka kan jag lika gärna skicka det nu så kan jag hämta ut det lagom till man har pengarna ...

    hur går man till väga föresten om man nu ska skicka upp den för detta e det något spec. man ska typ så kallat köpa i er webshop eller det räcker med att skicka den till er och sen maila kolli-id och vad det var man ville ha gjort ?

  21. #21
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Som det ser ut nu så handlar det om 4 veckor.

    Bara skicka in tillsammans med en lapp där det står vad som skall göras och vart den skall skickas efter åtgärd. Telefonnummer uppskattas om det är något strul som måste diskuteras.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  22. #22
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    okej , en sista fråga då ... vilken adress ska det skickas till ?

  23. #23
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  24. #24
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    1
    Respekt
    0

    Moderkort till PlayStation 2

    Hej

    Finns det V9 moderkort till salu...Pris ??

    Mvh
    Benny

  25. #25
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Maila eller ring i veckan. Borde finnas, men jag sitter hemma och kan inte kolla just nu.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  26. #26
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    1
    Respekt
    0

    Hjälp!

    Tja, jag har haft lite potblem med mitt PS2, när jag startar det "piper" det typ bara... :/ PS2:et är modellen SHCP 50004 , vet inte riktigt vad felet är.
    Hjälp! =)

Liknande diskussioner

  1. SNES-emulator till Playstation
    By -=[} Andreas {]=- in forum Playstation - backup/patchar
    Inlägg: 27
    Senaste inlägg: 2006-11-16, 19:55
  2. Playstation 2 versus XBox (updaterad)
    By visuatrox in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 23
    Senaste inlägg: 2004-11-25, 12:59
  3. SNES-emulator till Playstation
    By [} Andreas {] in forum Playstation - Övrigt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2003-08-07, 13:46
  4. Multiplayer kommer till Playstation 2!!!!!!!!
    By Unknown_PsxMaster in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2003-03-21, 13:38
  5. Lasermotorplatta till playstation - 200:-
    By Lynx in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-05-08, 18:10

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •