Visar resultat 1 till 27 av 27

Diskussion: Multi-X SUPER Stealth chip för PS ONE

Registrerade
    Nov 2002
    Respekt
    0

Post Multi-X SUPER Stealth chip för PS ONE

Skriv gärna frågor och kommentarer om Multi-X SUPER Stealth chip för PS ONE chippet här.

Registrerade
    Oct 2003
    Från
    SWEDEN-trollhättan
    Respekt
    0

Re: Multi-X SUPER Stealth chip för PS ONE

sketa bra chip!
    har inget å klaga på...den trollar bra.
    och min polare instalerade den till mej...gick på ca 45 minuter.

fina grejer med bra pris.

Tack
    Fina fiskar simmar i akvarier resten i havet.

Registrerade
    Feb 2004
    Respekt
    0

Dvd2tv

Hejsan.
    Jag har en DVD spelare som skickar ut ntsc signal till tv´n när jag kollar på tex reg1 filmer. Och min tv klarar inte ntsc. Både tv´n & dvd´n har scart konakter. Skulle en sådan där converter fungera i mitt fall. Är det scart kontakter på den eller kan jag använda nån typ av adaptrar?

Tack på förhand Tomy

Registrerade
    Jul 2005
    Respekt
    0
    Jag undrar vad ni mernar med "OBS! Fungerar ENDAST till "nya vita" PS ONE."

Nya vita?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Då fungerar det bara på den med modellnummer scph-102
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jul 2005
    Respekt
    0
    Så ni har inget multi X chip som skulle funka på ett: Modelnummer schp-5552 eller schp-7502?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Vi har tagit bort de gamla multi-x chippen 2005-07-01. Ligger ps one chippen kvar så är det ett misstag som skall rättas till i veckan.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Mar 2003
    Från
    Stockholm
    Respekt
    22
    säljer ni chip till ps-one, behöver ett. Eller går det inte pga lagen?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Vi marknadsför dom iaf inte. Men om någon kund behöver ett för lagliga ändamål får denna gärna maila oss och berätta vad han behöver det till så kan vi ordna det.

Registrerade
    Feb 2006
    Respekt
    0
    Vad är det för skillnad på Multi-X SUPER Stealth chip för PS ONE och Multi-X SUPER Stealth chip för PS ONE - EZFIT? Vad menas med EZFIT alltså? Och får man med anvisningar för lödning och dylikt? Läste nånstans att det var nån tejp som var användbar till exempel.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    EZFIT = kablarna som ansluter chippet till moderkortet är redan pålödda på chippet = halva jobbet klart.

Anvisningar får man hitta i forumet, vår skrivare gör inte läsbara ritningar längre, och det håller inte att låta tryckaren göra anvisningar till de gamla chippen nu när vi bara säljer ett par om året...

Registrerade
    Jul 2007
    Respekt
    18
    Ok, ni säljer alltså inte Multi-X till PS one längre? trist.
    Något tips om var man kan få tag på ett?
    Har precis köpt mig ett PS One, komplett för 99 kr.
    Vill ha Multi-X
    Har köpt ett chippat Wii av er som jag är MYCKET nöjd med så därför köper jag gärna av er igen
    Last edited by MuRRe_C; 2009-06-15 at 06:34.

Registrerade
    Feb 2011
    Respekt
    0
    Har nyss hittat ett "gammalt", knappt använt, PSOne. En av de allra sista modellerna som tillverkades. Fick det i utbyte av Sony tack vare garantin år 2004 eller någonstans runt där efter att mitt tidigare exemplar gick sönder. Nu vill jag modifiera det. Främst pga nostalgiska skäl, men också pga Stealth-funktionen (långt ifrån alla PS2or med chip hanterar anti-mod spel). Det finns ju också en minoritet PS1-spel som PS2-maskiner inte klarar av alls eller som kan frysa.

Är det som MuRRe_C antar (men dock inte har fått något svar på), dvs att ni inte säljer chip längre? Det finns ju massvis med resultat när man söker. Till och med en artikel som erbjuder installation av chip för 500kr. Om inte så får jag väl införskaffa mig ett Aladdin-chip på annat håll, men dessa chip är ju mycket sämre då de i lilla PSOne inte ens klarar av att starta importspel utan bootskiva...

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Vi har inte chippen i Webbhoppen men jag programmerade upp några senast förra veckan när vi fick slut på PsOne ( lilla vita SCPH-102 och Playstation 1 SCPH 1002-9000.

Vi säljer fortfarande dessa löst för 100 kr ( olödda Pic kretsar och inte som EZ-fit med kablar i olika färger mest för att vi bara har två färger kabel nuförtiden ) och vi löder in dem för 500 kr totalt och då ingår en RGB-Scart så länge lagret räcker om man inte har en sådan redan och ber snällt

Alladin finns inte till Ps1 mig veterligen

Om du vill beställa ett av oss och inte bor i Sthlm o kan koma förbi butiken vänligen specifiera vilken modell PS1 du har med SCPH nummret *står på serienummerslappen på undersidan*
    Last edited by Pendragon; 2011-02-01 at 18:43.
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Feb 2011
    Respekt
    0
    Tack för bemötandet.

Det är som sagt den sista modellen av lilla PSOne, alltså SCPH-102. Jag hade tänkt installera chippet själv. Det finns ju ett chip anpassat för PSOne som kostar 150kr och inkluderar lödkablar (men inte redan fastlödda som i EZFIT, som har priset 250kr). Denna har produktid: psonesskit. Endast chip utan någonting kostar 100kr, med produktid: psoness. Är det enbart denna som "gäller"?

Aladdin finns till Playstation, man kan till och med hitta det på deras hemsida, men man kan enbart spela backuper och inte importer på lilla PSOne. Därför känns ju andra chip, som exempelvis ni säljer, mer frestande då det faktiskt är bland annat japanska importspel på flera skivor som ska spelas...

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Henrik H Visa Inlägg
    Tack för bemötandet.

Det är som sagt den sista modellen av lilla PSOne, alltså SCPH-102. Jag hade tänkt installera chippet själv. Det finns ju ett chip anpassat för PSOne som kostar 150kr och inkluderar lödkablar (men inte redan fastlödda som i EZFIT, som har priset 250kr). Denna har produktid: psonesskit. Endast chip utan någonting kostar 100kr, med produktid: psoness. Är det enbart denna som "gäller"?

Aladdin finns till Playstation, man kan till och med hitta det på deras hemsida, men man kan enbart spela backuper och inte importer på lilla PSOne. Därför känns ju andra chip, som exempelvis ni säljer, mer frestande då det faktiskt är bland annat japanska importspel på flera skivor som ska spelas...
    Vi kan leverera psonechippen i valfri "smak", anvisningar finns i forumet annars kan vi printa ut dom, det är bara två sidor...

Registrerade
    Aug 2003
    Från
    Hässleholm
    Respekt
    0
    Hej!

Jag har försökt löda in chippet i min PSOne, men jag lyckas inte spela brända spel. Det fungerar fortfarande utmärkt att spela vanliga svenska köpta spel, så jag antar att det är nåt med chippet som är fel. När jag försöker spela ett bränt spel så blir skärmen konstig när playstation loggan ska visas. Har ni nån aning om vad detta kan orsakas av? Om det är nån specifik lödpunkt som behöver fixas, eller om jag bara råkat paja chippet när jag skulle löda på sladdarna? Jag bifogar bilder. Snälla hjälp!
    inuti.jpg
    tvn.jpg
    blublublublbu

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Kanske är NTSC-spel du bränt och din tv blir förvirrad av det?

Registrerade
    Mar 2011
    Respekt
    0
    Jag köper ett PSOne spel från USA och min PSOne har det här chipet kommer jag då kunna spela det?

Registrerade
    Aug 2003
    Från
    Hässleholm
    Respekt
    0
    Som du ser på bilden på hur det ser ut när man försöka starta spelet så blir loggan jättekonstig, sen blir det svart och inget händer. Jag har en skapligt ny HD TV som klarar det mesta, så jag tror inte det är där problemet ligger. Du har inte sett detta hända nån gång förut när nån eller ni har chippat en PSOne?
    blublublublbu

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av ArcCain Visa Inlägg
    Jag köper ett PSOne spel från USA och min PSOne har det här chipet kommer jag då kunna spela det?
    Din psone kommer kunna starta spelet. Resten beror på din tv.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av StarZander Visa Inlägg
    Som du ser på bilden på hur det ser ut när man försöka starta spelet så blir loggan jättekonstig, sen blir det svart och inget händer. Jag har en skapligt ny HD TV som klarar det mesta, så jag tror inte det är där problemet ligger. Du har inte sett detta hända nån gång förut när nån eller ni har chippat en PSOne?
    Sorry, tittade inte på bilden innan jag svarade förut. Jag gissar att spelet inte är korrekt utbränt. Alternativt att kabeln från chippet som patchar bios på psone är för lång/dålig. Minns inte vilken kabel det är nu bra, för många år sedan sist... EDIT: Kolla de två kablarna som går "högst upp" på din bild, dom verkar gå till varsitt ben på bios. Men i första hand tror jag fortfarande på felbränning.

Registrerade
    Mar 2011
    Respekt
    0
    Kan det vara problem om tven är för ny eller för gammal? Vad kan ge problem?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Kan det vara problem om tven är för ny eller för gammal? Vad kan ge problem?
    Det är troligen INTE problem med din TV då nyare TV apparater även stödjer NTSC signaler... kolla upp det annars
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Mar 2011
    Respekt
    0
    Så om min tv stödjer min nuvarande psone så finns inga problem?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Så om min tv stödjer min nuvarande psone så finns inga problem?
    Borde inte vara problem. Men tiotusentals besökare på forumet har envisats med att få problem med allt möjligt som det inte borde vara några problem med...

Registrerade
    Aug 2003
    Från
    Hässleholm
    Respekt
    0
    Kan meddela att ni hade rätt om att det var felbränt. Hade bränt det på för hög hastighet. Ett tips till andra, bränn aldrig spelet på högre än 4X hastighet!

Nu funkar allt bra för mig.
    blublublublbu

Liknande diskussioner

1. PS ONE super stealth chip EZFIT
    By yomagic in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Senaste inlägg: 2002-12-29, 21:59
  2. PlayStation 2 Multi-X chip NEO2.2 för svensk/amerikansk PS2 - 250:- Behöver HJÄLP!
    By Bastjeman in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Senaste inlägg: 2002-10-22, 18:08
  3. Multi-X SUPER Stealth chip för PS ONE
    By devilace in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Senaste inlägg: 2002-06-18, 19:06
  4. Multi-X chip Stealth för PS ONE - Problem att spara
    By mrpepsi in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Senaste inlägg: 2001-02-25, 23:35
  5. MULTI X PROBLEM
    By JULIA in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Senaste inlägg: 2000-12-19, 22:25

Bookmarks