Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Atlas laserreparaionskit

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Atlas laserreparaionskit

Skriv gärna frågor och kommentarer om Atlas Laser Repair Kit här.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Monteringsanvisning sid 1

Monteringsanvisning sid 1
    Attached Images Attached Images

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Monteringsanvisning sid 2

Monteringsanvisning sid2
    Attached Images Attached Images

Registrerade
    Feb 2004
    Respekt
    0
    Hur tekniskt kunnig/smidig måste man eg. vara för att lyckas med en sådan här operation. Kan en person utan specialinstrument och utan särskilt kunnande på Ps- maskiner göra detta?
    Jag har en SCPH-1002 och läste att man efter byte av laser ändå kan bli tvungen att kalibrera den. Är detta fallet eller har jag bara missuppfattat det?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Japp, speciellt som scph-1002 ofta redan är "skruvade" på kalibreringen för att försöka få lasern att fungera trots att hela upphängningen lutar...

Men med lite "trial & error" brukar man kunna få till det även utan oscilloscop osv.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Feb 2004
    Respekt
    0
    Ok, tack
    Då till första frågan; Hur tekniskt kunnig/smidig måste man eg. vara för att lyckas med en sådan här operation. Kan en person utan specialinstrument och utan särskilt kunnande på PS-maskiner göra detta?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Svårt att svara på en sådan fråga, men är man lite teknisk lagd så är det inte alls omöjligt. När jag började peta i playstationlasrar för en massa år sedan så hade jag varken kunskap eller instrument utan gick på känn med skruvmejsel.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner