Visar resultat 1 till 24 av 24

Diskussion: PS-X-CHANGE 2.0

Registrerade
    Nov 2002
    Respekt
    0

Post PS-X-CHANGE 2.0

Skriv gärna frågor och kommentarer om PS-X-CHANGE 2.0 här

Registrerade
    Nov 2002
    Respekt
    24

varför funkar den inte för ps2?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Det finns liknande skivor för PS2 (Swap Magic) men eftersom mekaniken för att öppna luckan är mycket mer invecklad på en PS2 så lämpar den sig inte för den typen av swaptrick.

Det finns en produkt på marknaden med Swap Magic CD och ett plastverktyg för att tvinga ut luckan, men man måste stympa sin PS2 genom att ta bort framsidan på luckan (fult!) och man riskerar att mekaniken "kuggar ur läge" så att man måste plocka isär PS2:an och pussla ihop mekaniken igen. Vi har valt att inte sälja den produkten.

På Playstation/PS ONE räcker det med en enkel fjäder/liknande som spärrar mikroströmbrytaren som normalt känner av när man öppnar luckan.

Då kan man starta på PS-X-CHANGE skivan, och sedan byta till sitt kopierade/importerade spel utan att apparaten märker bytet. Och eftersom ps-x-change skivan redan passerat och blivit "godkänd" så laddas spelet in utan problem.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Aug 2003
    Respekt
    0
    Jag undrar om den här swapgrejen funkar med DVD9-spel. Gör den det?
    Balle i Röven

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Det finns inga DVD9 spel till Playstation. PS-X-CHANGE är en playstationprodukt.

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    0

booot cd

hur navänder man bootskivan???????

Registrerade
    Nov 2002
    Respekt
    24
    Öppna luckan på din psx eller psx one.
    Stoppa ngt i hålet där locket ska gå igen.

Lägg in bootskivan och starta den senare byter du till det ps1 spel du vill spela och trycker på startknappen på handkontrollen.

Notera att ps1 luckan MÅSTE vara öppen hela tiden om boot skivan ska funka.

Och som sagt den funkar inte till ps2...

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    0

boot

vad menar du med stoppa ngt i hålet???måste man kan man ladda ner boot skiva från nätet och bränna ner det och spela

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    0
    hur länge ska man låta boot skivan vara i

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Tills bootskivan säger åt dig att byta...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    0
    båste man täppa igen hålet

Registrerade
    Nov 2002
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av cacci

ja för att maskinen ska tro att du spelar ett org spel...
    Annars så går det inte att köra kopior

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av cacci
    Man får med en fjäder (för psx scph-1002 till 9002) samt en liten självhäftande pryl som passar ps one scph-102.

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    0

Cool starta en kopia av ps-x-change 2.0,multi-x bootskiva breaker pro eller annan boot cd

Det spelar ingen roll om det är en playstation, psone eller playstation2.

Starta demo one och direkt efter att playstationloggon försvunnit och skärmen blivit svart så trycker du på openknappen och sätter i original ps-x-change 2.0 eller multi-x bootskiva breaker pro och ser om skivan startar.

Om den gör det så måste du meddela mig omedelbart därför att då borde man kunna starta en kopia av ps-x-change 2.0 eller multi-x bootskiva breaker pro med en swappingmetod jag kom på själv som är helt säker och fungerar finfint.

Grejen är att den bara har fungerat med alla demoskivor jag har förutom en demoskiva som till skillnad från de andra inte hade någon audio track och endast med spelet toshinden. meddela mig också om nåt annat spel funkar, då är det nog mest troligt att spelen med produkt id sces på tidiga nummer som 0001, 0002 (det har toshinden), 0003 osv med minst en audio track.

Medela mig också om skivan inte startar så jag vet, eller om någon annan boot cd funkar eller inte funkar med detta trick så blir jag glad.
    Last edited by psxman; 2004-11-20 at 14:58.

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    0
    Jag har redan "stympat" min ps2 med en lösning som kallas fliptop som krävde lite pill för att få igång, och jag undrar nu om jag kan använda multi-x bootskiva breaker pro för att spela playstation 1 spel på mitt ps2 via den på samma sätt som jag kan använda swap magic skivorna? Jag vet att ni inte säljer de prylarna jag använder pga att det är för stor risk för att era kunder skulle råka ha sönder sina ps2 (mycket nobelt måste jag säga, jag kan tänka mig att det är en och annan som haft sönder sin ps2 under tiden man installerade en fliptop och råkade kapa en kabel - råkade nästan göra det själv - för att inte tala om hur bra cd-släden lär må utav den vanliga swaptrick lösningen). Men när jag väl har dessa och 100% fungerande, skulle denna bootskiva funka?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Ja, den fungerar för PS1 spel.

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    0
    När jag spelar spel ifrån PAL regionen (inte testat ntsc ännu) får jag en relativt stor (inte hemskt, men om man kan göra något lätt för att få bort den skulle det vara värt att pilla lite) del av skärmen täckt av ren svarthet högst upp. Först trodde jag att hela bilden hade förskjutits ner så jag inte skulle se botten av skärmen, men sen upptäckte jag att bilden är ihoptryckt istället så alla karaktärer blir lite knubbigare. Någon som haft detta problem?

EDIT: Man får leka runt lite med PAL/NTSC inställningarna på skivan, det verkar lite slumpvis vilket som ska vara valt för vilken region, men det funkar finfint på alla spel jag testat hittils, testat tre regioner nu.
    Last edited by Kidd; 2004-06-18 at 13:40.

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    0

hej

Hej jag har precis köpt den nya boot skivan från er sida och undrar om den funkar med med spela som har 2 skivor eller mer ?? Och sen undrar jag om det är några problem med pal och ntsc tex om liten bit av skärmen blir svart.!

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Den är inte lämplig för spel på 2 skivor. Man måste spela "över kanten" till cd#2 på en chippad ps1/ps2 och spara på minneskort, sedan kan man swappa igång direkt på cd#2.

Ingen aning om det är problem med pal/ntsc.

Registrerade
    Sep 2004
    Respekt
    0

Exclamation breaker.

Medföljer verktyg för att hålle ner brytaren till luckan på psone? Att göra ett själv är svårt (lyckades med en bit plåt och lite uppfinningsrikedom.)
    På gamla psx är det ju lätt att få dit fjäder mellan knapp och lucka, men psone då?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Det följer med en liten mojäng man klistrar fast i ps one för ändamålet.

Registrerade
    Oct 2005
    Respekt
    0
    Jag köpte Breaker Pro och har nårra problem med den.
    Grejen är att jag får en stor svart border längst ner på på skärmen med alla PAL spel vilken PAL/NTSC inställning jag än använder. På ntsc spel blir det en liten border uppe och en liten border nere på skärmen som trycker ihop bilden när jag använder pal inställningen, med ntsc inställningen blir det en precis som med PAL spelen, alltså en stor svart border längst ner. Jag har provat med alla inställningar och inget fungerar. Nån som vet vad jag kan göra för att fixa detta?

Registrerade
    Oct 2005
    Respekt
    20
    Kan också berätta att Swap Magic och liknande fungerar mycket bra med ett så kallat no-solderchip som i stort sett bara är en litet kretskort man kopplar in mellan DVDn och PS2:an. Ingen lödning (hörs på namnet).

Genom att hålla i eject-knappen längre än 4-5 sekunder aktiveras no-solderchippet och DVDn hoppar ut utan att PS2:an "märker" det. Bara att swappa innan skivan automatiskt åker in igen...

Hade för mig PSXcare sålde dessa för några år sen...?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Japp, men det var länge sedan :-)

Liknande diskussioner

1. Hur uppdaterar man bios på en xbox med x-ecutor 2.0 Lite?
    By roine_johnsson in forum BIOS versioner och flashning
    Senaste inlägg: 2003-11-22, 01:55
  2. DVD kit + DVD-X 2.0 ?
    By ULAS in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2003-02-19, 20:36
  3. Xbox Media Player 2.0 Äntligen här!!
    By Rickard1979 in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2002-12-17, 18:01
  4. Xbox Media Player 2.0 Äntligen här!!
    By Rickard1979 in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2002-12-15, 01:36
  5. 5 anslutningar även på Neo 2.0?