Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: Flashning av X2pro :(

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2001
    Inlägg
    17
    Respekt
    0

    Unhappy Flashning av X2pro :(

    Jag köpte mig en xbox och ett xecuter 2 pro, gick smärtfritt och bra att löda in det, men jag har stora problem med att flasha den

    Har läst som en tok på olika forum och det enda framsteget jag har gjort det är att det inte står "executer2 not found" längre, snacka om att jag blev glad när jag fick bort det felmeddelandet. När jag nu trycker på info (använder x2bios manager v1.1) så står det "Manufacturer code:00 Device Code: 00", vet att det inte är rätt men testade ändå för jag har läst att det var någon som lyckats att flasha ändå (verifieringen funkade inte för honom heller, men funkade ändå för honom), det ser ut som att den flashas för mig men när den ska verifieras så kommer följande meddelande upp "Error at location 00000h! Read[FF] Actual[09]"

    Någon som kan få ut något av dessa felmeddelanden?

    Jag har ändrat inställningarna i bios för LTP, och även i windows (har XP). Provat med kabel och utan, samma resultat.

    När jag aktiverar chippet så startar boxen om 3 ggr före den blinkar rött/grönt, tyder väl på att lödningarna är rätt?

    Blir galen på det här, om jag inte får det att funka så får jag väl ta och skicka in det till psxcare för flashning. Hansi, hur mycket skulle det kosta? Jag har inte köpt chippet hos er. Hur lång tid skulle det ta innan jag får tillbaka det? Vart ska jag skicka det?

    Hoppas verkligen att någon vet ett sätt att lösa detta för mig.

    /Robin

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det kostar 200:- + 70:- returfrakt.

    Chipet KAN vara sönder, men även då tar vi 200:- + 70:- returfrakt för den tid vi lagt ner.

    Se http://www.psxcare.com/page.php?xPage=skicka.html

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2001
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    Ska jag lägga pengarna i paketet tillsammans med chippet? Eller hur brukar det gå till?

    Ska jag bara skicka in chippet, eller ska jag skicka med programmeraren och kabeln imellan också?
    Last edited by Mr.Robin; 2003-06-01 at 17:39.

  4. #4
    Registrerade
    Mar 2001
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    Nu är chippet på väg ivarjefall, hoppas bara att det inte är trasigt

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det är bäst att skicka med allt, då kan vi testa alla ingående komponenter. Om du slängde med pengar i kuvertet så blir returfrakten lite mindre då du slipper pf-avgiften på 40:-

  6. #6
    Registrerade
    Mar 2001
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    Nu har jag fått tillbaka chippet från er men det fungerar fortfarande inte, det startar om 3 ggr och sedan blinkar det röd/grönt. Fick inte med någon lapp som det stod om chippet var trasigt eler inte, bara en följesedel/kvitto som det inte står något på, förutom "mallen" ni har för alla kvitton. Har ni skickat tillbaka det och missat att göra något eller? Kan du kolla upp det om det går?

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det är troligtvis din montering som felar, använd inte pinheader metoden, löd med kablarna istället. Ring 08-615 21 60 och prata med Stefan, säger du vad du heter så KANSKE han kommer ihåg vad han gjorde med just ditt chip :-)

  8. #8
    Registrerade
    Mar 2001
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    Gjorde som du sa, fast jag hade inte utrustning för att ta bort pinheader-grejen, så jag gjorde en tattarlösning och lödde kablarna på den, trodde aldrig att det skulle funka men det gjorde det

    Får väl se om jag kan flasha den själv också, fast det får vänta tills jag är i stort behov av flashning, vill inte kasta bort 270:- till
    Varför funkar pinheader så dåligt? Borde väl vara samma sak annars så är det ju konstruktionsfel från början.

    Tack för hjälpen

  9. #9
    Registrerade
    Feb 2003
    Från
    göteborg
    Inlägg
    41
    Respekt
    22

    Svårt att tro men kabellösningen är lättare

    Grejjen är den att det är lättare att fylla hålen då man använder kabellösningen än pinheaderlösningen. Oftast beror felet på att man får för lite lödtenn i hålen när man använder pinheader dvs lödtennet flyter inte ut lika bra när man använder pinheader då "pinnarna" tar upp större plats i hålet än kablarna! men en van lödnisse klarar pinheadern galant och det blir snyggare....
    Bättre en apa i munnen än en i trädet

  10. #10
    Registrerade
    Mar 2001
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    Jag är en ganska van "lödnisse" men jag hade inte dom rätta prylarna hemma, (läs extra fluss), är mycket lättare om man skulle haft det, får göra det lite snyggare en annan gång, fast det funkar och det är ju huvudsaken

Liknande diskussioner

  1. HANSI: X2PRO + SUPERDISC??
    By Monks in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2004-04-26, 15:20
  2. Flashning
    By Max in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-10-17, 15:30
  3. Hjälp med flashning osv.
    By DerHundt in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2003-10-02, 10:14
  4. Felkoder vid flashning via parallellporten...
    By Spets in forum X-ecuter 2 PRO support
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-09-12, 16:56
  5. Problem med flashning
    By Dmp in forum X-ecuter 2 PRO support
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-05-15, 16:00

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •