Visar resultat 1 till 25 av 25

Diskussion: Använda orginal-hdd i PC'n?

Registrerade
    Nov 2002
    Respekt
    23

Använda orginal-hdd i PC'n?

Är helt dundersäker att jag läste någonstans i detta forum hur man gjorde för att kunna använda orginal-hdd'n till Xboxen i PC'n, kan dock inte hitta det någonstans.

Någon som vill vara vänlig och förklara hur man gör?

Tackar ödmjukast.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Stoppa hårddisken i xboxen, starta config magic (finns på superdisc 3.5 och på alla superdisc 3.5-installerade boxar), leta reda på menyn och välj unlock drive.

Sedan gör du som du brukar när du monterar en ny disk i din pc...

Registrerade
    Nov 2002
    Respekt
    23
    Aha! Tackar för den infon!

Fast det är antagligen inte värt att förstöra era garanti-seals för en liten sketen orginal-hdd...

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Om det är vi som bytte hårddisk är den nog redan upplåst.

Registrerade
    Nov 2002
    Respekt
    23
    Jepp det var ni som bytte hårddisk åt mig.

Har stoppat in xboxdisken i min PC men Bios fattar att det är något som är istoppat men inte vad. Windows har fattat att det är en hårddisk som är istoppad men att filtabellen är oläslig...

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35
    Du ska starta med win start disk ta bort partionerna & konvertera till FAT32 eller vad du nu skall ha, ta hem killdisk el ta en config magic start disk som fixar allt detta.

Registrerade
    Nov 2002
    Respekt
    23
    Jag gjorde en snabbsökning på google men hittade inte killdisk eller config magic, vet nån vart man kan hitta dem?

Eller man kanske inte får göra reklam för andra siter? Skicka privat mess?

Tack!

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35
    ge mig din email adress så ska jag maila dig en kanon disk, du stoppar in den när du bootar datorn & skriver sedan bara in hd_kill den tar bort alla partioner & filsystemet helt, vad du skall göra är att formatera den & lägga in fat32 & partionera upp den OM du vill det.

Registrerade
    Nov 2002
    Respekt
    23
    Men man kommer in i något menysystem så man kan välja vilken disk som skall dödas? Eller är det bara xbox-disken jag skall ha ikopplad vid tillfället?

Skickade ett mail till dig via din profil.

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35
    ja du kan stoppa in bara xbox disken köra hd_kill på den & sen göra iordning den

Registrerade
    Aug 2001
    Från
    Stockholm
    Respekt
    25
    Är disken fortfarande låst så hjälper hd_kill föga.. så se till att den är upplåst först...

Registrerade
    Jan 2003
    Från
    Stockholm
    Respekt
    23

Om windows "ser" disken

men inte innehållet beror det på att den har kvar Xboxens filsystem som Windows inte kan hantera. Det du måste göra är som sagts att döda partitionerna på disken, och skapa nya PC-partitioner och formatera om disken. Då skall du kunna använda den i datorn.

(Varför nu någon skulle vilja ha en 8-20GB i sin dator för det första övergår mitt förstånd. Speciellt som en ny 80 giggare bara kostar runt 800 spänn)

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35
    Jo fört att nya HD inte funkar i gammla datorer där gränsen går vid 32 GB, ska du ha zipp filen eller ej?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Snacka om att krångla till det, öppna ett dosfönster och kör fdisk...

Eller kör diskhanteraren i windows nt4/2000/xp

Registrerade
    Aug 2001
    Från
    Stockholm
    Respekt
    25
    Fattar inte heller varför man ska krångla till det så mycket...Fdisk funkar utmärkt...

By the way finns många sätt att komma förbi 32gb gränsen på gamla datorer vars bios inte stöder dem....

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35
    ja visst finns det det men som kostar lika mycket som en HD inte länt att köpa till en PCI kort till en gammal dator innan 98-99 tycker jag, letar upp en HD på ******* typ 32 GB för en två hundra då istället
    FDISK kan man åxå göra med HD_kill som är ett vanlig start disk för win98 med HD_kill tillägg bara & du slipper göra ngt alls bara skriv hd_kill & allt försvinner & då menar jag allt.....

Registrerade
    Aug 2001
    Från
    Stockholm
    Respekt
    25
    Nej nej jag pratar inte om extra kontroller kort tex promise finns mjukvara som fixar det....

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35
    Dom programen funkar dåligt om än sällan på äldre datorer, sen & andra sidan så är det chipsetet som bestämmer hur stora HD, minnen, osv, osv som stöds av just det moderkortet, det kan man aldrig kompensera med program. Har provat dom flesta sådana program när jag skulle klämma in en 40GB på min PC fr -97 det gick inte eftersom det chipsetet bara stöder HD upp till 32 GB, det gick att få igång HD men det visade sig att man bara kom åt 32 av dom 40 GB.
    Last edited by pege63; 2003-06-06 at 10:29.

Registrerade
    Aug 2001
    Från
    Stockholm
    Respekt
    25
    Vad?

Förstår inte vad du menar?

Registrerade
    Nov 2002
    Respekt
    23
    Jag har provat fdisk givetvis, fanns en disk men den gick inte att komma åt.
    Provade med partitionmagic som hjälp mig förr men den ville inte ens starta med xbox-disken i.

Kansk eär den låst då, trots att ni på psxcare installerade min nya?

Hur som helst ska den här datorn användas till annat då en ny är i antågande så en extra 10gb duger gott åt min gamla klenod. Som för övrigt bara tar 17gb hårddisk.

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35
    lås upp den med config magic då rå sen kör du med den zipp filen jag skickat dig, det funkar i alla lägen menar har ju gjort så på mina 2 10GB HD & en 20GB HD som fanns i boxarna

Registrerade
    Nov 2002
    Respekt
    23
    Jag hade kört config... redan inatt om det inte betydde att jag var tvungen att ta väck psxcares garantiseals..

Registrerade
    Nov 2002
    Respekt
    23
    Med facit i näven kan jag säga att den var låst och nu återstår det bara till att fundera ut om det är värt garantin att få den upplåst..knappast va.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Originally posted by Johan4130
    Med facit i näven kan jag säga att den var låst och nu återstår det bara till att fundera ut om det är värt garantin att få den upplåst..knappast va.
    Är boxen köpt av oss, eller är den bara moddad av oss?

Vi brukar strunta i om garantisigillet är brutet på modifierade boxar om det bara är någon lödning som måste göras om, det är så vanligt att kunderna öppnar boxen för att byta hårddisk i efterhand.

Men är boxen köpt här så har du större anledning att låta sigillet sitta kvar då vi inte tar ansvaret för "mystiska fel" på boxen om det är brutet.

Är boxen bara flashad så har du ändå ingen egentlig garanti, det sitter ju inte något i den vi gjort som kan gå sönder.

Registrerade
    Nov 2002
    Respekt
    23
    Den är bara moddad hos er men jag tänkte nog bryta sigillet ändå, litar helt enkelt på att ni gjort ett bra jobb.

Liknande diskussioner

1. Låsa en hårddisk i PC:n? Vad innebär det egentligen att låsa en HDD?
    By Bateman in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering
    Senaste inlägg: 2003-05-13, 10:57
  2. Sökes låst xbox orginal hdd
    By Kojak in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2003-04-28, 22:56
  3. Använda xbox hdd i dator.
    By AddeV in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2003-02-12, 11:57
  4. Orginal HDD ID-nummer
    By ingesson in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering
    Senaste inlägg: 2002-12-19, 17:37
  5. EVOX= GÅR EJ ANVÄNDA DVD-ROM?