Är det någon som vet om det finns dvd spelare som tar divx, xvid o mpeg filmer, om jag förstått dvd (kiss ??) rätt så e det divx upp t.o.m 3 + xvid den tar?
Är det någon som vet om det finns dvd spelare som tar divx, xvid o mpeg filmer, om jag förstått dvd (kiss ??) rätt så e det divx upp t.o.m 3 + xvid den tar?
Den spelar upp allt från divx 3.11 och uppåt. Även då Xvid m.m.
Det var i den senaste firmwaren som kom som dem hade lagt till divx 3
Kiss med divx-uppspelning finns i 2 varianter.
Kiss DP-450 och DP-500.
DP-500 har som extra funktion ett nätverksuttag och du kan då streama filmer från datorn HDD och om du har internet köra webradio via den. Det kommer ständigt nya funktioner i mjukvarorna.
Jag väntar på min DP-500, kostar ca: 3500:- med frakt.
kolla på www.pricerunner.se och jämför priserna.
Tack för ett snabbt svar , har du ngn sida son man kan läsa om den?
Javisst
Tillverkaren sida: http://www.kiss-technology.com/
Diskussionsforum med mycket info: http://www.esaee.com/kissdvd/
Tjenix mitt xbox fixar allt d där o en hel del till =) o desutom blir d en hel del billigare jue =) /Fredrik
Japp, perfekt för oss som inte är rädda för att trixa lite i menyer och filsystem för att få igång en film. Fördelen med en dvd-spelare är t.ex. att man kan stoppa in en svcd och den blir igenkänd och startar direkt.Originally posted by Nebelosa
Tjenix mitt xbox fixar allt d där o en hel del till =) o desutom blir d en hel del billigare jue =) /Fredrik
Än så länge måste man (väl?) manuellt leta reda på avseq001.dat för att se en svcd på boxen.
Att skaffa sig en Div-x/dvd extern spelare förstår jag inte.
Alla olika modeller av dessa har pissdålig bild/mekanik.
Visst de blir bättre å bättre...
Men vafan ska man ha en DVD så har man väl den för att den har så
J**la bra bild/ljud ska man då köpa en skitspelare å sen ha kasst stöd för DVD...
Tacka vet jag TRUE DVD
alt. TRUE DIVX=xbox/pc/ps2
inget annat.
ps köp en vhs istället...
Tänkte höra om några av er insatta killar (eller tjejer) vet hur det är med uppgraderingen av codecs i en sån här dvd-spelare?
Går det överhuvud taget?
För det kommer man väl behöva göra tillslut precis som på datorn?
Tacksam för svar // Pontius
P.S. Så tycker jag spela divx filmer i xboxen inte är nån höjdare. Tycker det blir för mycket synliga pixlar. Har iof inte satt in mig i den delen efter som jag har s-video sladd mellan datorn och tv och det är perfa!
Sen undrar jag varför man verkar måste välja mellan antingen dvd-spelare eller xbox? Har själv chippat xbox och jag har också en dvd-spelare som stöder divx. Man har väl fler rum för sjutton gubbar och vill väll inte släpa runt xboxet i hela huset?
Original inlägg av Pontius
Självklart kan man uppdatera dem. Det kommer nya firmwares lite då och då som man bara bränner på en cd-r eller rw skiva.
vill du ha mycket info så gå in på www.gooddvdstuff.com/kissdvd
Bookmarks