Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Hur ändrar man mode på Matrix?

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2003
    Inlägg
    24
    Respekt
    0

    Hur ändrar man mode på Matrix?

    Hej på er!
    Jag är ganska ny inom xboxvärlden
    Min xbox är V.1 med Matrix-chip och Evox 2.3
    Jag tänkte uppgradera evoxen lite, läste att man behövde göra de för att lägga in senaste superdisken 3.5
    Jag har provat flasha flera gånger med olika program men de blir samma resultat varje gång "Error" att de inte går att flasha Så läste jag här på forumet att Matrixchipet måste vara i "Mode4" för att de ska gå och flasha, då måste de ju vara de som är felet hos mig? Så jag undrar hur man ändrar "MODE" på chippet på enklaste sättet? Vore jättesnället om någon kunde förklara lite hur jag ska göra.....Tack på förhand!!!!

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det står på sista sidan i installationsanvisningen vi skickar med.

  3. #3
    Registrerade
    Feb 2003
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    Jag har tyvärr inte kvar den Finns den någonstans online?

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Maila ditt kund/order/fakturanummer så mailar jag ett utdrag ur bruksanvisningen.

    psxcare@netcare.se

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2001
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    708
    Respekt
    25
    Eller så kan du gå till matrix hemsida där finns alla manualer du behöver...

    Sök på google efter xodus eller matrix så hittar du dit..

    blir bara krumelusker när jag postar länken...
    lite märkligt tycker man att man inte kan posta tillverkarens hemsida när det säljs såna chip här...

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Här är iaf ett utdrag ur installationsanvisningen:

    Ställ in valfritt ?läge? på chippet:

    Matrix har 4 användarlägen och ett programmeringsläge. Programmeringsläget aktiveras automatiskt när chipet kopplas till parallellportsprogrammeraren och fungerar oavsett omkopplarnas läge.

    Vi rekommenderar att man ställer in önskat användarläge genom att först sätta chipet i läge 1 (testläge) och slå på strömmen. I detta läge lyser chipets lysdiod grönt så länge chipet sitter rätt. Då ser du att chipet fortfarande sitter korrekt monterat efter att du ändrat läge på omkopplarna. Det nya läget aktiveras först efter att du stängt av och satt på din xbox igen.

    Användarläge 1 (1=ON, 2=ON) ? Lysdioden blinkar rött om chipet sitter fel, grönt om det sitter rätt. I övrigt så är chipet avstängt och xboxen fungerar som om det inte var monterat.

    Användarläge 2 (1=OFF, 2=ON) ? Chipet är alltid aktivt

    Användarläge 3 (1=ON, 2=OFF) ? Chipet går att stänga av tillfälligt genom att man startar ett vanligt originalspel och sedan trycker på eject så att xboxen startar om. Då stänger chipet av sig tills man stänger av och sätter på xboxen igen.

    Användarläge 4 (1=OFF, 2=OFF) ? Chipet är alltid aktivt, och dess BIOS går att programmera om med hjälp av t.ex. den inbyggda ?flash bios? funktionen i Evolution-X Dashboard version 1.8.2812 eller senare. OBS ? använd endast ?256KB? versioner av BIOS när du flashar via Evolution-X. På vår hemsida går det att ladda ner ett program som konverterar 1024KB filer till 512KB. Om du flashar fel så måste du plocka ut chipet igen och använda parallellportsprogrammeraren. Försök aldrig använda några kablar för att programmera om chipet utan att ta ut det ur boxen ? då kan du förstöra chipet,programmeraren, din parallellport eller t.o.m. din xbox eftersom dom har olika nivåer på jord.

  7. #7
    Registrerade
    Feb 2003
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    Tack för hjälpen Hansi

Liknande diskussioner

  1. Hur gör man när man flashar?
    By Xerxes in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2004-10-13, 17:44
  2. ..Hur bränner mAn speL...??????
    By krokkos in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 26
    Senaste inlägg: 2004-10-12, 08:52
  3. Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2003-12-18, 15:06
  4. Hur ändrar man färgen på startup x:et
    By roine_johnsson in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2003-12-15, 14:11
  5. Hur gör jag för att flasha om mitt Matrix?
    By grantrytare in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2003-08-07, 12:48

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •