Visar resultat 1 till 2 av 2

Diskussion: Funderingar

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2002
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    Funderingar

    Har precis fått mitt Executer 2 pro. Har läst en hel del poster här på forumet om folk som har flashat fel m.m. så att de har bliviti tvungna att skicka in sina chip/boxar för att få det åtgärdat.

    Min fråga är alltså vad ska man INTE göra? eller rättare sagt hur kan man förstöra boxen? kan man lyckas förstöra den så pass att det inte går att fixa? Jag antar att den största risken för fel är när man flashar bios? men det är väl bara att flasha över? eller?

    Har jag förstått det rätt om man har fyra chanser att flasha bios? man har 1024kb utrymme och varje bios kräver 256kb? så misslyckas man får man bara ändra på jumprarna och försöka igen? men när man väl har lyckats få in ett fungerande bios med evoX kan man väl radera de misslyckade flashningarna?
    Jag kanske är helt ute och cyklar men det är ju lika bra att fråga lite vad som kan gå fel innan man börjar. Har ni andra saker att varna för så gör det gärna

    tack på förhand!

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du kan flasha om ditt x-ecuter 2 pro hur mycket du vill via parallellporten, problemet våra kunder brukar ha är att få igång kommunikationen mellan chipet och pc:n. Isåfall skickar man chippet och bioset på en diskett till oss så fixar vi det.

Liknande diskussioner

  1. Lite funderingar ..
    By yabbah in forum DMS3, DMS4 lite, DMS4 PRO
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-08-03, 09:55
  2. Relax funderingar
    By Highscore in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-07-09, 13:04
  3. Har lite funderingar..
    By Aimless in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2003-04-28, 03:44
  4. Funderingar
    By Jochen in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2003-02-07, 10:51
  5. PS2 Multi-X funderingar
    By Bobanovic in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2001-01-12, 00:21

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •