Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: VGA Adapter

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    VGA Adapter

    Skriv gärna frågor och kommentarer om VGA Adapter här.

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Till "Fargo" - jag flyttade dina frågor till en egen tråd här:

    http://forum.psxcare.com/support/sho...&threadid=8777

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2002
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    12
    Respekt
    0

    Wink VGA Box till PS2.

    Citat Original inlägg av Hansi
    Skriv gärna frågor och kommentarer om VGA Adapter här.
    Hej Hansi/Psxcare.

    Jag fick en VGA box i julklapp och har provat den på två olika monitorer och med "ljusa" spel som tex. SSX3, tennis, splashdown och dyl så funkar allt till 100%
    Köpte Baldur's gate: Dark Alliance 2 och när man är i grottor och dyl så är det svarta svart och det mörka också svart. Man kan ställa in kontrast och färgstyrka på boxen men det hjälper inte. Man kan fortfarande spela utan problem men på en del ställen har man svårt att se. Spelat var i NTSC.(60hz)
    Om man ställer in ljusstyrkan på skärmen så blir det svarta ljusare så det hjälper inte. Har du några tips hansi?

    Michael

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Prova både ljusstyrka och kontrast i skärmens menyer. Annars är det nog inte så mycket jag har att komma med.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Det står att denna inte stödjer HDTV upplösningar. Betyder det att den "skalar bort" hdtv informationen även om den redan finns i input signalen, eller bara att den inte fungerar som till exempel en X2VGA adapter? Jag har nämligen redan en ORIGINAL HDTV adapter till xbox, men ingen tv med stöd för hdtv, så en vga adapter skulle vara ett bra alternativ för mig. Ville bara kolla upp detta för att vara säker på om jag verkligen behöver en X2VGA trotts att jag redan har original hd-adaptern...

  6. #6
    Registrerade
    Apr 2005
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Fungerar dom lika bra till crt som tft?,, läste på ett ställe att den inte gjorde det..

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Dom brukar alltid fungera med crt, men det är inte alltid tft klarar av att gå ner till tillräckligt låg frekvens.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. VGA adapter för XBOX
    By Hansi in forum XBOX Produkter
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2008-08-05, 12:10
  2. Inlägg: 23
    Senaste inlägg: 2008-02-06, 12:29
  3. VGA box till PS2'a
    By miKey in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-03-01, 13:34
  4. Chippa + Vga adapter.
    By Fremen in forum Dreamcast produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-02-04, 17:52
  5. VCD PÅ PSX UTAN VCD ADAPTER
    By mansnet in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2001-02-15, 22:59

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •