Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12
Visar resultat 31 till 46 av 46

Diskussion: Adapter för 4st XBOX handkontroller på PC

  1. #31
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Hejsan! Jag har köpt en usb adapter till min xbox HK av er för inte så länge sedan, men jag får det inte att funka i nåt spel överhuvudtaget.
    I Windows funkar det klockrent men inte i spelen. Jag läste i forumet att det inte fungerar i alla spel, finns det nått sätt att ta reda på om det funkar i ett visst spel eller får man prova sig fram? Jag har försökt med Doom 3 nu å jag tycker ju att eftersom det är ett så pass nytt spel så borde det stödja HK. Eller?

    / Nybörjare

  2. #32
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    86
    Respekt
    20
    Hm jag fick gång alla knappar inne på battle-field vietnam jag har köpt denna smartjoyx och tyckte den var bra den funkar att köra flygplanen med :P jag undrar om det finns nya updateringar? skulle gärna villja ha så triger blir lite mer kaliberad eller vad det heter knappen trycks in lite och samma sak med joysticken och det är inte fel på den för jag har testa 3 av mina plus 4 av andra kompisar och det är likadant? så jag undrar om det finns en annan updatering som gör så det blir ojämt åt höger eller vad man ska säga så man kan trycka in höger istellet för att höger är hela tiden intryckt eller vad man ska säga är inte bra på sånt men triggerna funkar på bf!

  3. #33
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Josh_gomez90
    Hm jag fick gång alla knappar inne på battle-field vietnam jag har köpt denna smartjoyx och tyckte den var bra den funkar att köra flygplanen med :P jag undrar om det finns nya updateringar? skulle gärna villja ha så triger blir lite mer kaliberad eller vad det heter knappen trycks in lite och samma sak med joysticken och det är inte fel på den för jag har testa 3 av mina plus 4 av andra kompisar och det är likadant? så jag undrar om det finns en annan updatering som gör så det blir ojämt åt höger eller vad man ska säga så man kan trycka in höger istellet för att höger är hela tiden intryckt eller vad man ska säga är inte bra på sånt men triggerna funkar på bf!

    tjenare!

    Vilka drivrutiner kör du med? När jag kör BF så går gubben automatiskt åt höger, utan att jag rör någonting...

  4. #34
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    86
    Respekt
    20
    samma för mig men testa reseta alla knappar så fort som möjligt i inställningarna och sen byt om dom funakde i 1:an har inte testat med smartjoyx på needforspeed2 på datorn fastän jag har det men jag har det på xbox med

  5. #35
    Registrerade
    Jun 2005
    Inlägg
    1
    Respekt
    0

    point of view i gta:san andreas

    Tjena.

    Skulle behöva lite expert hjälp med smartjoy-X singelkabeln till pc.

    grejen är att jag försöker lira san andreas med den och allt funkar klockrent förutom att jag inte kan styra kameran med den högra analoga spaken.
    altså att den ska fungera som musen gör om man använder sig av tangentbord/mus.

    nån som klurat ut hur man ska göra för att det ska funka?

  6. #36
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    1
    Respekt
    0

    Unhappy Problem i NHL 2007

    Jag har problem. Jag köpte två adaptrar installerade senaste drivarn. Efter en stund i spelet så tas målvakten ut i mitt lag.

    Det finns ju inte ens någon knapp för att ta ut målvakten utan man måste ut i menyn.

    En gång gick det att gå ut i menyn (där målvakten fortfarande var markerad som varandes i målet) ta ut målvakten och sätta in honom igen. Men det gick sedan inte att göra igen.

    Vad gör jag`?? Fins de tnågon lösning?

    /Peter

  7. #37
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    FINNS det ngn ratt som passar både XBOX & PC?
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  8. #38
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    hur funkar dessa converters? Jag är jäkligt sugen på att koppla in två st dosor och köra en s-video kabel för att kunna spela PC-spel (t.ex PES6) på TV:n med xbox-dosorna.

    Jag hittade flera Amerikanska siter där dom har converters för två dosor i en adapter. Ni har ingen möjlighet att ta in någon sådan? Är det dessa 1to1 eller 4to1 som gäller?

    Funkar dessa bra ni säljer annars, SmartJoy X och Super Joybox 4?

    mvh
    pemani

  9. #39
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Är SmartJoy X drivrutinerna kompatibla med Windows Vista?
    tycks inte få det att fungera.

    tacksam för svar.

  10. #40
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vi har ingen vista pc, har inte testat.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  11. #41
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Är det verkligen omöjlgit att få in mus på den? Jag är intresserad av att kunna slappa lite extra under långsamma grind tider på WoW och det vore verkligen trevligt om man kunde styra musen med en av spakarna.

  12. #42
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    är smartjoy x verkligen bra ?många som skriver att dom har problem ,måste veta ifall ja ska beställa

  13. #43
    Registrerade
    Mar 2010
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Om adaptern med mera

    Tjenare jag undrar om några saker om produkten och leverans:

    Jag kan ha 4 xboxkontroller i adaptern? (dum fråga men måste veta)
    Tidigare problem som har dykt upp nu, som inte har nämnts tidigare i de kommentarer som finns?
    Funkar alla knappar och joysticks när spelar ett sportspel, typ fotboll?
    Funkar alla knappar och joysticks när spelar ett RTS spel, som Starcraft, D.o.W m.m.?
    Hur är storleken på den, bredd och längd och höjd? Jag vill kunna ta med den på resande fot.
    Garanti om går sönder?
    Fraktsätt Brev?
    Går det att pruta priset för den?

  14. #44
    Registrerade
    Feb 2012
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Det står att det inte finns drivrutiner till vista men inget om windows 7, gäller samma där eller funkar den till windows7?

  15. #45
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Hampusx Visa Inlägg
    Det står att det inte finns drivrutiner till vista men inget om windows 7, gäller samma där eller funkar den till windows7?
    i vissa fall går det att köra med Windows Vista drivrutiner för Windows 7 också, det går även att gå så pass långt att du använder Windows XP drivrutiner för Windows 7, men det är inte rekomenderat.

    Vet tyvär inte hur det är med just den här produkten...

    ** Edit: **

    Googlade lite snabbt, enligt den här tråden kan det funka med XBCD360... http://redcl0ud.1.forumer.com/index.php?showtopic=1569
    Last edited by Swizzy; 2012-02-18 at 13:13.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  16. #46
    Registrerade
    Mar 2010
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg

    Googlade lite snabbt, enligt den här tråden kan det funka med XBCD360... http://redcl0ud.1.forumer.com/index.php?showtopic=1569
    Ska titta till länken någon gång.

    Nu har jag fixat så att jag kan köra med min X-box kontroll med alla knappar och joystick + vibrator. Enda nackdelen är att jag måste vara online för kunna köra med Joysticken samt vibratorn...

Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande diskussioner

  1. USB adapter för PSX/PS2 handkontroller
    By Hansi in forum PC produktsupport
    Inlägg: 29
    Senaste inlägg: 2011-02-12, 13:00
  2. VGA adapter för XBOX
    By Hansi in forum XBOX Produkter
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2008-08-05, 12:10
  3. dvd+R i xbOx?
    By oskarthekungen in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2004-09-10, 10:06
  4. Varför så'n stor skillnad mellan montering på PS2 och XBox?
    By Gasbananen in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 25
    Senaste inlägg: 2004-06-08, 00:21
  5. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-08-05, 20:24

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •