Original inlägg av Meneldil
Jag är ny här men jag har läst i tråden och jag undrar vad heter sidan som jag kan ladda ner enigmah videomode switch? Jag behöver den för jag vill att mortal kombat armegddon ska funka
Original inlägg av Meneldil
Jag är ny här men jag har läst i tråden och jag undrar vad heter sidan som jag kan ladda ner enigmah videomode switch? Jag behöver den för jag vill att mortal kombat armegddon ska funka
Du får ansluta till xbins via en ftp-klient, och du behöver även mirc, kolla här:
http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=7231
Original inlägg av rejjo, 5 april -06
Jag ställer mig i raden av dom som inte får till det med 720p till min LCD.
Jag har rätt kablage (HD pack). Kopplar allt rätt (röd, blå och grön till ypbpr bakpå). Har en Mirai 32" LCD som ska palla 480p,720p 1080i
Allt i sin ordning. Har ändrat till NTSC i enigma, har ändrat till alla de stödda formaten i MS Dash. Bootar om och allt i XBMC ser ut som piss.
Grådaskigt, taggigt allmänt fult.
Kör med XBMC 2.0 Har Mayhem III skal. Har ändrat till 720p under egenskaperna för Utseende.
Vad fan har jag för problem?
Blir såå less.
Låt den stå på automatisk under utseende i XBMC iaf. Du ska bara bocka för den högsta upplösning du vill använda i ms-dash, och de under. Alltså om du vill köra 720p så bockar du för 480p och 720p, inte 1080i.
Vilken modell har du på din Mirai-tv? Om det är tex. Mirai DTL-332M100, så kan den bara ta emot HD-signaler, men inte visa dem...
Original inlägg av rejjo, 5 april -06
Den tv´n har jag.
Har bara sovit 3½ timme nu så jag är inte i topp-trim men förklara gärna för mig. Kan jag inte se 720p alltså?
Den klarar:
Size (diagonal) 32" (81cm)
Screen Size 708.95 x 398.59mm
Panel Resolution 1366 x 768
Aspect Ratio 16:9
Mega Pixel (No. of Pixels) 1.05 million
Viewing Angle 176° (H) / 176° (V)
Response Time (typical) 8ms
Contrast Ratio (typical) 1000:1
Brightness (typical) 550cd/m²
Max. Colors / Color Depth 16.7M
Supported Timing SD: 480i, 480p, 576i, 576p, HDTV: 720p, 1080i
Tuner System PAL, SECAM, NTSC video
Sound System Tuner B/G, D/K, I, L/L'
"Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."
Hansi?
Allt fungerar för mig, inställt på 720p och NTSC.
När jag sedan startade om xboxen och skulle gå in i xbmc så hängde sig boxen.
När jag slog tillbaka till PAL så fungerade det igen, skumt..
Vad kan det vara för fel??
MVH
Hej nu har jag suttit å läst å läst men jag fattar inte vart jag ska bocka för 480p och 720p, det står ju MS Dashboard, men jag förstår inte vart jag ska bocka i det? Mycket tacksam för hjälp!
Gå in o ms Dashboard och sedan vidare på settings. sen bör du hitta var du ställer in detta.
Jag håller på att få krupp, jag har nu försökt ändra min xbox till 720p tog lång tid innan jag kom på att det va för jag hade EvoX som gjorde att jag inte kom in i MS Dashboard, så jag tankade hem superdisc och brände ut den men jag vet inte vad jag ska göra nu, försökte starta upp xbox med skivan i men det gick inte. Kan nån hjälpa mig så vore jag super tacksam!
Mvh
Andreas
verkar vara en Thomson DVd du har i eller MEMOREX CD-RW funkar alltid för SD
"Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."
Bookmarks