Sida 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Visar resultat 61 till 90 av 101

Diskussion: XBOX Original High Definition Pack Komponentvideokabel

  1. #61
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    HD packen skall finnas på lager. Toslinkkablar är det sämre med.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  2. #62
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    okej... har nu läst alla inläggen men inte läst det jag vill höra(tror jag).
    Om man kör HD-packen på en pal "orginal" box, får man då bild eller blir det bara svart?

  3. #63
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du får (bra!) bild.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #64
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    Ok... tackar så mycket.

  5. #65
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Hallå!
    håller på att bli galen...
    Köpte för ett par månader sen High Definition AV-Pack (med optisk ljud-ut).
    Då min projektor (Panasonic PT-AE500) har stöd för HD kändes det som att det skulle fungera utan probem men ack vad jag bedrog mig...
    Hur jag än gör får jag ingen bild. Jag har sökt på forumet (tänkte att om jag har problem så har säkert andra oxå haft det, dessutom har jag ju en rätt "populär" projektor så risken/chansen att nåon haft samma problem var hög men icke...
    Har testat allt jag kan komma på men nu söker jag hjälp. Har ändrat till ntcs med ESWD men får ingen bild på projektorn. Änvänder man HK-förstärkare som av-switch och när jag switchar till dvd-spelaren har jag bild men ej från x-boxen snyft... Jag vet att man skall ställa in upplösning i menyerna i msdash men problemet är ju att man får söka i blindo i menyerna (blden är ju svart)

    Har ni några tips ? Alt. en liten guide hur man skall navigera i menyerna för att aktivera det man bör, kanske finns det någon som har samma projektor som mig som löst problemet?

    HJÄLP MIG!!! snälla...

    Projektor: Panasonic PT-AE 500
    HDAV-Pack org
    SmartXX-chip
    osv osv

  6. #66
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Koppla direkt till projen, inte genom receivern. Åtminstonde tills du får det att fungera...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #67
    Registrerade
    Nov 2005
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    High Definition AV pack och Philips plasma 42pf9966/10

    Jag har en Philips plasma 42pf9966/10 och har idag köpt High Definition AV kabeln som jag anslutit via DVI ingången till plasman. Boxen är omställd till NTSC men tyvärr får jag ingen bild precis som andra rapporterat här på forumet.

    Plasman är HD-ready men jag misstänker att men innan man ställt om den endast skickar 480 interlaced (som jag vet min plasma inte klarar, utan enbart progressivt, däremot klarar den 720p och 1080i via DVI).

    Menyalternativet 720p osv dyker ju bara upp när kabeln är inkopplad, några tips på hur jag ska lösa detta?

  8. #68
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Prova boota till ms dashboard (med chippet avstängt helst) och tryck in båda "tumpinnarna", då brukar ms dashboard gå i 480P läge.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  9. #69
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av zandman
    har idag köpt High Definition AV kabeln som jag anslutit via DVI ingången till plasman.
    Öhhhhh, hur ansluter du komponetkablarna till en DVI ingång?

  10. #70
    Registrerade
    Nov 2005
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Ingen framgång tyvärr, fortfarande svart. I ren desperation skrev jag ner alla "knapptryckningar" i MS-dashen för att gå in i video men TVn blippar bara till och säger att signalen inte stöds,trots att Philips hävdar att den ska palla 480p,720p och 1080i. Kan det ha med chippet att göra (xecutor 2 lite)?

    Tacksam för alla tips

  11. #71
    Registrerade
    Nov 2005
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    "Öhhhhh, hur ansluter du komponetkablarna till en DVI ingång?"

    Med DVI-to-komponent adaptern som hängde med Plasman

  12. #72
    Registrerade
    Nov 2005
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Jag löste det äntligen! Jag flyttade boxen till en annan tv (min 14 tums CRT), anslöt komponent-kabeln till boxen och den vanliga scart-to-komposit adaptern (som hängde med boxen) till TVn. anslöt den gula (compositvideo) till en "färg" på komponent-adaptern. Då fick jag en svartvit bild som gjorde att jag kunde ställa in 480p, 720p och 1080i till "yes" i xboxen. Nu funkar det klockrent.

    Edit: självklart kan man göra samma sak via en vanlig scart direkt på plasman, orsaken till att jag flyttade boxen var att plasman sitter på väggen och jag har problem att nå scartkablarna.


    Tack för ett bra forum
    Last edited by zandman; 2005-11-25 at 19:16.

  13. #73
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    1
    Respekt
    0

    optisk ljudutgång?

    köpte för nån månad sen denna kabel och vill använda optisk ljudutgång, som det står i rubriken för varan. Men det ju bara 5 hanar?!? Vart är den optiska digitalutgången?

  14. #74
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    På den kontakten som du stoppar in i xboxen. På baksidan finns ett hål för optiska kabeln.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  15. #75
    Registrerade
    Jun 2003
    Inlägg
    27
    Respekt
    0
    Funderar på att köpa detta pack men jag undrar man kan koppla in en egen komonent kabel ? har nämligen projektorn upphängd i taket (3,5m) så jag måste kunna koppla in en 10m komponent kabel till den.

  16. #76
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag kör med rca dubbelhona adaptrar från claes olsson, kostar väl en tia styck ungefär.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  17. #77
    Registrerade
    Jun 2003
    Inlägg
    27
    Respekt
    0
    tack för det snabba svaret.. då får det väl bli en sådan då

  18. #78
    Registrerade
    May 2004
    Från
    Skövde
    Inlägg
    43
    Respekt
    21
    Kommer köpa en nya tv här under jul och undrar lite om det här med HD till xbox.
    För det första: Måste man gå in i M$-dashen lr kan man ställa in det i XBMC?
    För det andra: Är det bara NTSC spel som funkar i HD-mode? för om man läser på många spel i svenska affärer så stöder dom ju ibland de olika formaten också.
    Och för det tredje:Om man ser på en dvd-film på xboxen via komponent kabeln är det bara NTSC region filmer så blir bättre eller även PAL? och funkar PAL filmer i NTSC läget överhuvudtaget??
    When there is no more room in hell the dead will walk the earth...

  19. #79
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du kan köra det mesta (om inte allt) i NTSC läge. Det är bara i NTSC läge som xboxen aktiverar HD output. Jag kör alla filmer i xbmc med 720P med bra resultat.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  20. #80
    Registrerade
    Jan 2006
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Hej !

    hur gör jag ?
    Jag har en en 32" Thomson hd-tv och en chippad xbox med ett executer 2 chip. Jag beställde en High Definition AV pack (original) som jag har mellan xboxen och tv:n nu. I tevens information står det : "enjoy HD content from HD DVD or HD broadcast in 720p and 1080i format" men hur får man ut det ?
    Som jag har förståt så är det ju inte bara att plugga i kabeln och köra utan man måste väl även ställa om nåt i xboxen oxå ? hur gör man det ?...och vilka spel stöder HD ? hur är det med filmer o.s.v

    vore tacksam för svar.

  21. #81
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    978
    Respekt
    22
    Har du en moddad xbox?

    Har du "enigma video mode switch", ett litet program för att ställa om din xbox från PAL till NTSC)

    om så starta enigma vms och byt till NTSC
    sedan startar du XBOX orginal dashoard och byter till 720P eller 1080i

    sedan ska det fungera.

    Har själv inte HD ännu så om jag glömt något kanske någon anna kan fylla i.
    Läs XBMC Manual och FAQ

  22. #82
    Registrerade
    Jan 2006
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    tack så mycket...

    nu har jag gått in i enigma och ändrat till NTSC samt in i dashbord och ändrat till 1080i (vilket är bäst 1080i eller 720p) men hur vet man att det funkar ??
    måste man spela spel som stöder HD eller och vilka spel gör det ? och märker man nån skillnad om man slår igång en helt vanlig dvd film ?

    Jag körde lite nhl06 men då tycktes jag inte märka nån skillnad och det kanske det inte gör på pal spel heller ? det vet jag inte.

    Jag hoppas man har gjort rätt iaf, jag får försöka få tag i ett spel som stöder HD då....

    Hur är skillnaden med HD egentligen ?? nån som kan kommentera ??

  23. #83
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    978
    Respekt
    22
    nä tror det måste var NTSC spel + att det står att spelet stödjer 720P.. kör du XBMC(krävs rätt ny build för att det ska fungera bra) så kan du där spela upp dvdfilmer och skala upp de till 720P..tror inte det fungerar från MS dasboard.

    tror att 720P är bättre för spel och i XBMC
    Läs XBMC Manual och FAQ

  24. #84
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    978
    Respekt
    22
    kan kika på denna sida för att se att spelet stödjer 720P/1080i

    ex http://games.teamxbox.com/xbox/909/ESPN-NFL-2K5/

    sök under xbox-games

    edit:

    hittade denna sida http://www.hdtvarcade.com/xboxlist.htm

    The Warriors klarar ju tydligen 720P och är ju bra och nytt testa på det
    Last edited by mysiskatten; 2006-01-14 at 19:02.
    Läs XBMC Manual och FAQ

  25. #85
    Registrerade
    Jan 2006
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    tack åter igen...

    nhl06 stöder visst inte hd så jag får fixa nåt spel som stöder hd. Jag skall ställa om från 1080i till 720p eftersom det är bättre för spel.

    jag har inte xbmc utan bara xbox media player, hur får man tag i xbmc och hur får man i det i xboxen ?? skulle jag kunna installera det i min xbox månntro ? är det ett bra program och vad kan man göra med det ? kan man vara uppkopplad mot internet om man har en hubb och spela online med andra spelare ?

    skulle va roligt att veta vad man kan göra med xbox media center


    tack för all hjälp

  26. #86
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    978
    Respekt
    22
    sök i xbmc forumet allt du vill veta finns skrivet där. Bra sök funktion finns det även uppe till höger på denna sida
    Läs XBMC Manual och FAQ

  27. #87
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Läs även alla klistrade trådar här, iofs har du väl fått till det mesta redan, men det står säkert något nyttigt du missat...

    http://forum.psxcare.com/support/forumdisplay.php?f=90
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  28. #88
    Registrerade
    Jun 2003
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    hur e det med uppspelning av dvd? körs det också i den högre upplösningen? Kan man lira progressivt på xboxen?

  29. #89
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Med XBMC kan du skala upp DVD till förslagsvis 720P

    De flesta spel klarar 480P, vissa 720P

    1280i använder jag aldrig själv, min projektor klarar "bara" 1280x720 ändå...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  30. #90
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Lcd TV och NTSC?

    Hej!

    Jag ska köpa en lcdtv och ska koppla ihop den med min xbox. Hade tänkt använda komponent. Nu står det att tv bara stöder NTSC via A/V. Spelar det nån roll? Kommed det fortfarande att funka när jag ändrar till NTSC i boxen?

    Mvh

    Niclas

Sida 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. dvd+R i xbOx?
    By oskarthekungen in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2004-09-10, 10:06
  2. Varför så'n stor skillnad mellan montering på PS2 och XBox?
    By Gasbananen in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 25
    Senaste inlägg: 2004-06-08, 00:21
  3. GTA DOUBLE PACK Xbox: Problems
    By Vanderian in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2003-11-17, 08:59
  4. More about Xbox Sega Pack!
    By BabyFace in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-10-30, 13:25
  5. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-08-05, 20:24

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •