Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: XBOX Original Advanced AV kabel

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    XBOX Original Advanced AV kabel

    Skriv gärna frågor och kommentarer om XBOX Original Advanced AV kabel här.

    Klicka här för att läsa våra XBOX/Evolution-X guider

    Klicka här för övriga avdelningar i forumet

  2. #2
    Registrerade
    Apr 2003
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Svartvit bild

    Har precis köpt en AV kabel till boxen för att kunna koppla ihop xboxen med recievern hemma för surround ljud och bild genom recievern. Problemet är bara att när jag kopplat in s-video kabeln så blir det svartvit bild på tv´n. Först antog jag att det var recievern som inte klarade av attt överföra bilden eller nått liknande men när jag kopplade boxen via scart direkt till tv´n med s-video kabeln var det samma sak. Skulle vara väldigt tacksam för svar på denna fråga då jag måste koppla om allt till recievern om jag inte får det att funka.

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Har din tv s-videoingång eller använder du en svideo->scart adapter?
    Har du läst i din tv:s bruksanvisning om den öht har stöd för s-video i någon av sina scartingångar?
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #4
    Registrerade
    Apr 2003
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Använder scart med s-video ingång. Men har datorn in via s-video kabel så tycker ju att det borde funka med x-boxen med. Men det kanske är skillnad på signal? Kan det ha med kompulsit (stavning hopplös) signal att göra? Och i så fall finns det adapterkabel eller liknande man kan köpa till?

    P.S Tack för otroligt snabbt svar Hansi- Du dominerar! D.S

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Är boxen modifierad?
    Kolla om den står i PAL eller NTSC läge med enigmah videomode switchdisc (borde ligga under APPS). Ändra till PAL och se om det blir färg.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    Sep 2003
    Från
    sthlm
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Får man i gång DolbyDigital alternativet i MS dashen med den här kabeln? Köpte nämligen en nonamekabel med optisk utgång på av en annan firma som jag trode skulle aktivera DD alternativet, men det aktiverades inte...

  7. #7
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Hansi!

    Jag har en fundering:
    Jag har s-video på min TV som bästa ingång (amerikansk modell)
    och behöver nu en dito övergång från min X-box till densamma.

    De alternativ jag överväger är "Advanced AV pack" alt.
    "XBOX RGB+S-video+AV+optisk digital guld" -sladden.
    Den senare har ju fler möjligheter - men är billigare?
    Jag vill ha den "bästa bildkvalité"-lösningen.
    Är det ngn skillnad i kvalitét på dessa?

    Har du ett råd?

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Den billigare kabeln kan ju vara mer känslig för störningar just på grund av att den har så många kontakter. I praktiken tror jag du får samma bildkvalitet.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  9. #9
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Wink

    Jag kan väl kanske också tänka mig att AV-kabeln är lite dyrare för att det är en "original"-pryl?
    Nåväl, du har nog rätt i att det inte skiljer nämnvärt om ens alls i kvalitét där.

    ..När jag ändå har dig "på tråden" - min TV är ju en bakprojektionsTV så bilden är ju ganska uppförstorad. Vet inte om den stödjer HD-TV, men skulle jag ändå kunna få bättre bild med er modd? (fel forum - jag vet...)
    Eller är det bara slöseri?

    Vill verkligen optimera förutsättningarna med min TV i den mån jag kan..

  10. #10
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Får man ut optisk toslink och en S-Vhs från X-boxen om man har den här kabeln?

    tycker det framgår dåligt i beskrivningen av produkten.

  11. #11
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Ja, man får toslink och s-vhs
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. dvd+R i xbOx?
    By oskarthekungen in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2004-09-10, 10:06
  2. Varför så'n stor skillnad mellan montering på PS2 och XBox?
    By Gasbananen in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 25
    Senaste inlägg: 2004-06-08, 00:21
  3. Linux på omidifierad XBOX med direkt boot
    By Hansi in forum Linux på XBOX
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2004-03-31, 00:28
  4. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-08-05, 20:24
  5. RGB KABEL
    By baathen in forum Playstation produktsupport - övrigt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2001-02-01, 19:58

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •