Film- och mellansekvenserna i spelen Sagan om ringen: De två tornen och Midnight club II hackar ofantligt mycket. Nån som har liknande problem och nån som vet vad det beror på? Har det med att jag har IGR påslaget?
/ABSiNSANE
Film- och mellansekvenserna i spelen Sagan om ringen: De två tornen och Midnight club II hackar ofantligt mycket. Nån som har liknande problem och nån som vet vad det beror på? Har det med att jag har IGR påslaget?
/ABSiNSANE
Nej, det beror på att du ,förmodligen, har NTSC versionen av The Two Towers och försöker köra den på en PAL box. Hackande filmsekvenser blir konsekvensen av det.
Prova med att ställa om Boxen till NTSC med Enigma Videomode Switch, har för mig att det skall hjälpa.
Ljudet hackar i ett spel jag har (mat hoffmas pro bmx2), kan det bero på samma sak?
Tackar! Fungerade klockrent när jag ställde om till NTSC.
Mvh,
ABSiNSANE
Är det i XBMP ni menar nu för när jag ställer om till NTSC med Enigma Videomode Switch vill inte min XBMP starta den bara står & tuggar????
Det beror förmodligen på att du isåna fall har ställt in 720X576 i xbmp, då startar inte boxen om man har den i NTSC (eftersom det formatet inte stöds)
jag har:
<!-- Set the resolution you want XBMP to run in -->
<!-- 1 - Use Xbox video settings to determing -->
<!-- 2 - NTSC 720x480 @ 4:3 -->
<!-- 3 - NTSC 720x480 @ 16:9 -->
<!-- 4 - PAL 720x576 @ 4:3 -->
<!-- 5 - PAL 720x576 @ 16:9 -->
<!-- 6 - HDTV 1280x720 @ 16:9 -->
<!-- 7 - HDTV 1920x1080 @ 16:9 -->
<resolution>1</resolution>
Då autodetektar nog din xbox fel, testa och sätt på 3 eller 2 ifall du har 4:3 tv. Jag själv kör min xbox i enbart NTSC och det funkar till allt, även pal spel/filmer.
Du har så rätt tackar den stod på 4 nu ställde jag den på 1 nu funkar det, tackar för hjälpen så mycketOriginally posted by wmadoss
Det beror förmodligen på att du isåna fall har ställt in 720X576 i xbmp, då startar inte boxen om man har den i NTSC (eftersom det formatet inte stöds)
Det finns en PAL patch till detta spel så man slipper köra i skräp NTSC läget. Bilden blir rätt mycket sämre i NTSC läge tycker i alla fall jag.Originally posted by ABSiNSANE
/ABSiNSANE
Kryssbox, X2PRO, Advanced Scart
O andra sidan flyter spelen bättre och snabbare i NTSC så hellre det.
Finns det en NTSC -> PAL patch till Midnight Club 2?
Vart får jag tag i den isåfall?...
Kan inte köra NTSC på min tv så filmsekvenserna hackar som #¤#&
Men om din TV klarar PAL60 så kan du ändå köra NTSC-spel eftersom Xboxen omvandalar NTSC till PAL60.
Bookmarks