tja!
jag vill byta hårddisk i min xbox men vet inte hur jag ska göra?
vilken typ av hårddisk jag ska ha, det finns ju massa olika benämningar typ 2,5" 3,5" ide o.s.v vilken passar till xbox?
tja!
jag vill byta hårddisk i min xbox men vet inte hur jag ska göra?
vilken typ av hårddisk jag ska ha, det finns ju massa olika benämningar typ 2,5" 3,5" ide o.s.v vilken passar till xbox?
Du kan ha en 3.5 tums IDE drive, 5400 eller 7200 RPM, de flesta 2 eller 8 MB cache modellerna funkar utmärkt. Storleken spelar ingen roll, men Xboxen kan bara utnyttja 137GB, så stoppar du i en disk större än så så tappar du utrymme. Det finns VISSA modeller som har problem med att låsas. Men det finns en lista på nätet som talar om vilka modeller som är "låsbara".
De som vi har använt mest är IBM/Hitachi XGP 180, Western Digital och Seagate Barracuda V/VII
Alla dessa fungerar utmärkt.
vad mennas med att den e låsbar?
Jo att den skall kunna gå att låsa med config Magic, så att man kan köra med orginal bioset. Om du inte låser HD & vill köra med orginal bioset tex vid spel av LIVE så får du en felkod 5 (att HD inte är låst).
finns det nån lista där man kan se vilka hdd som e låsbara?
Ja det finns här.Originally posted by 7ohan1
finns det nån lista där man kan se vilka hdd som e låsbara?
Den där listan är inte så mycket att bry sig om...
köp vilken du vill ganska säker på att alla diskar går att låsa med tanke på att det inte är en märkes grej om diskar är låsbara utan en del i ATA-specifikationen.
Kollar man även på den där listan så står vissa diskar som not lockable medans andra har den som lockable... så den är nog inte så mycket att gå efter...
ok.tack ska ni ha
...nu till nästa fråga! finns det några installations bilder eller guider på hur man installerar en hårddisk någonstans på internet?
Läs http://www.xbox-scene.com/articles/open1.php och framåt, står inte exakt om HDD, men du ser vilka sladdar som ska lossas, skruvar etc. lycka till.
-peace on urth-
Bookmarks