Undra om det finns ett prg. så att man kan streama från xbox till xbox eller PC????
Undra om det finns ett prg. så att man kan streama från xbox till xbox eller PC????
Ja RELAX stream finns på SD 3.5Originally posted by Nafets
Nej, relaxen på superdisc är till för att streama från pc till xbox, inte från xbox till xbox.
Men om du kör ett webdriveprogram, så att din pc ser den ena xboxen som t.ex. "Q:" så kan du säkert dela ut "Q:" i din relax :-)
Jag testa hemma tack
Hur funkar det då? har inte sett några instruktioner om hur man gör, ja vet att ja har relax för den mappen finns i "mina filmer" i XBMP. händer dock inte mkt när jag trycker på den...
tacksam för svar!
Har du kvar ISOn av SD.3.5 så packa upp den till en valfri mapp i din PC i där finns en manual på RELAX stream kolla den.
Du måste installera och konfigurera Relax på din PC, samt ändra i config.xml i xbmp för att ange ip-adressen till din PC så att xboxen hittar din relaxserver.
Om du installerat din xbox med superdisc så kan du ftp:a till din xbox och hämta relax från e:\pcstuff eller f:\pcstuff.
smooth sailing!
tack för hjälpen...
Jag tyckte det var lättare att dela ut vi samba istället inga program behövs köras från pc'n bara att dela ut katalogen.
Samt fylla i config.xml i mediaplayer till att rikta datorns ip samt workgroup till media spelaren ..
Hur funkar detta då? Jag fick nämligen inte relax att funka(blev helt galen tillslut och gav upp). Låter ju jävlit bekvämt...
följer "samba" eller vad det hette med på SD 3.5 eller ska man ladda ner?
tacksam för svar
Bookmarks