hej. jag har länge varit intresserad av att multi-x:a min ps2, men grejen är det att jag bara är intresserad av ps1 spel. vilken modul bör passa mig bäst, eller räcker det med en boor-skiva?
hej. jag har länge varit intresserad av att multi-x:a min ps2, men grejen är det att jag bara är intresserad av ps1 spel. vilken modul bör passa mig bäst, eller räcker det med en boor-skiva?
Du behöver ett chip på din PS2:a om du vill spela "backup" spel från PS1 spel, boot skivan till PS1 funkar inte på PS2:an.
"Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."
skaffa ett neo 2.2 chip.... inte det bästa men det direkt bootar ps1 spel
</font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
Ursprungligen skrivet av EvilBoY:
<strong>skaffa ett neo 2.2 chip.... inte det bästa men det direkt bootar ps1 spel</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">NEO 2.2 direktbootar bara PAL PS1 (eventuellt även NTSC-backuper om man patcar dom till europeisk bootkod på skivan)
Annars måste man swappa igång dom med skiva#2 till AR2 och då går spelen i 50Hz istället för 60Hz
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Bookmarks