Är det någon som vet hur man kan få se DivX i PS2:an? Jag ska även åka in till Psxcare och installera ett DMS 3 kort, är det ett kort som rekommenderas?
Är det någon som vet hur man kan få se DivX i PS2:an? Jag ska även åka in till Psxcare och installera ett DMS 3 kort, är det ett kort som rekommenderas?
OK, så fort vi får in nästa lev. av DMS3 (borde bli efter helgen) skall jag ägna lite tid åt att få ps2 reality att fungera (för divx) så att jag kan ge några vettiga svar. Jag brukar bara säga: sök efter ps2 reality, lycka till... eftersom jag inte tagit mig tid att lära mig hur det fungerar.
DMS3 fungerar utmärkt för att köra "alla spel", men har alltså även en funktion för att lägga in t.ex. en divx-spelare på minneskortet som ps2:an kan boota så att man inte behöver lägga film och divx-spelare på samma skiva, eller behöva starta divx-spelaren på en skiva först och byta till filmen sedan.
Superkorkad fråga!
Om man vill spela DivX filmer på PS2, måste man ju ha en spelare på en skiva som man bootar med. Men måste man ha chippat PS2an åxå då eller funkar den skivan som till en DC med boot skivan att det inte behöver vara chippat?
PS2 måste vara chippad, eller så måste man använda en fabrikstillverkad bootskiva (action replay, dvd-region-x, boot magic e.dyl) samt använda mer eller mindre lämpliga swaptrick.Originally posted by pege63
Superkorkad fråga!
Om man vill spela DivX filmer på PS2, måste man ju ha en spelare på en skiva som man bootar med. Men måste man ha chippat PS2an åxå då eller funkar den skivan som till en DC med boot skivan att det inte behöver vara chippat?
Om man har en dvd-region-x hur gör man då för att se divx filmer?
Min son vill veta det.
Man sliter bort fronten på dvd-läsaren.Originally posted by pege63
Om man har en dvd-region-x hur gör man då för att se divx filmer?
Min son vill veta det.
Man startar DVD-region-X
Man tar ett verktyg och rycker ut dvd-läsaren med våld (mer eller mindre, man petar loss en spärr och drar ut mekaniken för hand. Med lite tur så hamnar inte kugghjulen ur läge så att man måste ta isär hela skiten och pussla ihop den från början igen)
Man sätter i en skiva med divx-filmen och ps2 reality media player brända tillsammans.
Sedan trycker man antagligen på start för att boota skivan.
Med chip är det "lite lättare"
Aha tror det åxå *asg*
Ps2RealityMediaPlayer, så här gör du.
Gå in på ps2reality.net och leta efter media playern, annars kan du söka på den.
När du laddat hem och packat up ser du tre filer som du behöver, en bin fil, en cue fil och en readme.
Läs readmen. Bränn cue filen, använd ditt brännarprogram (i nero, Arkiv > Bränn image > välj cue filen).
Starta ps2reality i din chipade ps2a.
Välj språk, och när du kommer till menyn kan du byta med din skiva med divx/Xvid/mp3 filen på.
Om du har dms3 och vill lägga in på minneskortet måste du först bränna och installera dms3 explorer (dms3.com). När det är installerat sätter du in ps2reality och trycker på select. Nästa gång du är i dev. mode (/\ när du startar) så är det bara att ta ps2reality.
Info.
CDn med filmen ska brännas i mode2 och disc-at-once, ibland funkar det med mode1.
Du behöver runt 5mb ledigt på minneskortet om du ska installera det,
ps2reality = ca 4mb
dms3 explorer = ca 800kb
Last edited by willmans; 2003-06-19 at 11:25.
ps2/xbox/psx/snes/nes/megadrive/wii
Bookmarks