Visar resultat 1 till 26 av 26

Diskussion: Super Disc

Registrerade
    May 2003
    Respekt
    0
    Jo förresten vilken är nyast är det 3.5 eller 3.5.1 vet inte vilken man ska ha
    Eeroz
    - Avstängd - frågat efter roms till gameboy advance 2003-07-22

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    3.5 är den senaste "äkta" jag sett spridas runt på nätet. 3.5.1 är det "någon annan" som gjort, fråga inte här om den.

Den absolut senaste är 3.6, men jag tror inte någon lyckats norpa den ännu eftersom den bara finns bränd i ett enda exemplar...så jag vet att teknikerna inte lyckats glömma den i någon xbox ännu.

3.6 har N64 och PSX(v3) emusarna bl.a, samt XBMP 2.4 (i en cvs version från c:a 9 Juni)

Registrerade
    Feb 2003
    Från
    Nyköping/Oxelösund
    Respekt
    22
    Originally posted by Eeroz
    Jo förresten vilken är nyast är det 3.5 eller 3.5.1 vet inte vilken man ska ha
    Använd dig av SD 3.5 på den så funkar allt.
    På SD 3.5.1 är det lite skaer som inte funkar har jag läst här på forumet.
    The mind is like a parachute - it only works if it's open...

Registrerade
    Feb 2003
    Respekt
    0
    Originally posted by Hansi
    3.5 är den senaste "äkta" jag sett spridas runt på nätet. 3.5.1 är det "någon annan" som gjort, fråga inte här om den.

Den absolut senaste är 3.6, men jag tror inte någon lyckats norpa den ännu eftersom den bara finns bränd i ett enda exemplar...så jag vet att teknikerna inte lyckats glömma den i någon xbox ännu.

3.6 har N64 och PSX(v3) emusarna bl.a, samt XBMP 2.4 (i en cvs version från c:a 9 Juni)
    Jag fattar inte varför du inte kan dela med dig av superdiscen som du gör? De är ju så många som använder den och tycker den är bra. Varför har du inte den för nerladdning här istället för att man ska behöva leta på nätet som en galning, borde vara en service till alla som handlar av dig.....

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Originally posted by JJJ
    Jag fattar inte varför du inte kan dela med dig av superdiscen som du gör? De är ju så många som använder den och tycker den är bra. Varför har du inte den för nerladdning här istället för att man ska behöva leta på nätet som en galning, borde vara en service till alla som handlar av dig.....
    Jo, men det blir svårt att hålla igång servicen när man sitter bakom lås och bom med en massa skadeståndskrav :-)

Alla roliga program till xbox är ju "byggda" med illegala kopior av microsoft xbox software development kit, så lägger man upp den för fri nerladdning får man nog problem förr eller senare.

Discen är för "internt bruk" men förr eller senare glömmer vi den kvar i någon servad xbox, och då brukar det bara ta ett par dagar innan den finns "överallt" på nätet...

Registrerade
    May 2003
    Respekt
    0
    Okej då vet jag så jag ska alltså ladda hem 3.5.
    Eeroz
    - Avstängd - frågat efter roms till gameboy advance 2003-07-22

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Japp.

Jag tog hem och kollade lite på 3.5.1 idag, och kunde direkt konstatera att den INTE bygger på 3.5, för isåfall hade t.ex. x-ecuter 2 4976.02 funnits med i XFLASH. Nu finns bara 4974 med i xflash, och det är bara 4974 som kopieras till xboxen när man kör en evo-x installation.

Fiffigt att göra en 3.5.1 och inte ens basera den på 3.5....

Registrerade
    Aug 2001
    Från
    Stockholm
    Respekt
    25
    Herre gud vilket tjat om denna superdisc.. gå upp på irc (#xbins) så kan ni ladda ner alla de senaste sakerna som NI VILL HA då har ni programmen uppdaterade hur mycket ni vill och behöver inte bry er om nån superdisc som ändå blir ouppdaterad efter en vecka...

Självklart tycker jag detta är en bra grej men vill man hänga med i alla ändringar som det blir rätt mycket av med tanke på att allt är relativt nytt (mycke ändringar och nya program), så är det smidigast och uppdatera själv.
    Last edited by wmadoss; 2003-06-16 at 10:17.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Originally posted by wmadoss
    Herre gud vilket tjat om denna superdisc.. gå upp på irc (#xbins) så kan ni ladda ner alla de senaste sakerna som NI VILL HA då har ni programmen uppdaterade hur mycket ni vill och behöver inte bry er om nån superdisc som ändå blir ouppdaterad efter en vecka...

Självklart tycker jag detta är en bra grej men vill man hänga med i alla ändringar som det blir rätt mycket av med tanke på att allt är relativt nytt (mycke ändringar och nya program), så är det smidigast och uppdatera själv.
    Exakt. Superdisc 3.6 är redan gjord i tre varianter eftersom det kommer så mycket nytt hela tiden som "måste med" :-)

Superdisc är en bra "start", perfekt om man gör många installationer, och användbar som verktyg när man har en box med något strul. Men man bör ju lära sig tanka hem och installera det man tycker är viktigt på egen hand.

Registrerade
    Aug 2001
    Från
    Stockholm
    Respekt
    25
    Originally posted by Hansi
    Exakt. Superdisc 3.6 är redan gjord i tre varianter eftersom det kommer så mycket nytt hela tiden som "måste med" :-)

Superdisc är en bra "start", perfekt om man gör många installationer, och användbar som verktyg när man har en box med något strul. Men man bör ju lära sig tanka hem och installera det man tycker är viktigt på egen hand.
    Äntligen nån som har fattat :-)

Tack...

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    34
    Jo det har man ju fattat sedan den första SD, det är en bra start så att säga. NGN som kan skicka mig info filem på ngn vers av 3.6 SD vad som är nytt osv?
    Last edited by pege63; 2003-06-17 at 10:45.

Registrerade
    Jun 2003
    Respekt
    0

Samma här! kan någon PM:a min lite mer fakta om SD 3.6 Sedan gärna ett PM när 3.6 råkas skickas med en box...

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Originally posted by pege63
    Jo det har man ju fattat sedan den första SD, det är en bra start så att säga. NGN som kan skicka mig info filem på ngn vers av 3.6 SD vad som är nytt osv?
    Superdisc 3.6 2003-06-17

Changes since superdisc 3.5
    - Avalaunch 0.46.3 Dashboard with ftp, irc and more
    - Misc. useful stuff for your pc in inst\f\pcstuff
    - Updated xbtool (to make colored bios etc) in pcstuff to version 0.8.25
    - Updated xlink messenger in pcstuff to version "rc1"
    - Changed IGR to NO in evox.ini
    - Added X-ecuter 2 4977 bios (regular and with blue logo)
    - Updated XBOX Media PLayer to 2.4 cvs 6-15-03 (Added CDDA support, now you can play regular music cd:s in xbmp!)
    - Added XBConnect 3.0 in pcstuff directory
    - Added "007stuff" in pcstuff, with this you can run evo-x and xbmp on an unmodded xbox using 007 agent under fire

- Updated Emus:
    FBAx B3 (Capcom CPS1 and CPS2)
    NesterX 023 (NES)
    HU-GO! v7 (PCE)
    Snes 9x-x 0.23 (SNES)
    UAEX 0.8 (Amiga)

- Added Emus:
    z26 v1 (Atari 2600)
    MAMEoX 0.67 (Multiple Arcade Machine Emulator)
    Winston v2 (Atari ST)
    Daphne 0.96 (LaserDisc Arcade Machine Emulator)
    VBAx 0.21 (GameBoy Advance)
    Gens_hikaru 1.0 (Sega Genesis)
    Gens Xport v3 (Sega Genesis)
    Gens X 9 (Sega Genesis)
    Xenesis 0.93 beta (Sega Genesis)
    Bliss v1 (Intellivision)
    fmsxbox v2 (MSX)
    PJ64-X 0.70 (N64)
    Neopop_hikaru 1 (Neo Geo Pocket)
    pcsxbox v3 (PSX)
    SarienX 1 beta (Sierra Adventure) (Must have keyboard to use)
    x-pcex (PCE)
    DegaX 0.10 [SMS]

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    34
    Tackar Hansi det var vänligt av dig

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    34
    Hansi vad är Avalaunch på SD 3.6 är det ngn sorts Dashboard för man kommer ju åt alla program från det? Bara undrar om det är en dashboard annars gör den inte så mycket nytta ju ?

Registrerade
    Jan 2003
    Från
    Stockholm
    Respekt
    22
    Avalunch är en ny dashboard som kommer att bli väldigt trevlig när den är färdig, väldigt mycket trevlig i den med IRC klient med mera.

Senaste version är 0.46.3. Och enligt uppgift kommer 0.47 att innehålla både en chkdsk och en defrag för Xboxen

Som sagt, Avalaunch är definitvt nåt att hålla ögonen på

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    34
    Tack Slite jag gillar den logiskt upplagt & lätt att förstå.

Registrerade
    Nov 2002
    Respekt
    22

Thumbs up

Tycker också om Avalaunch, bytte till den vid v0.45 (från evox). Som sagt redan, så är den snygg och lättbegriplig. Det finns ett hjälpprogram för att göra en .xml-fil som passar just din xbox, men det har ett helt vansinnigt gränssnitt. AVAxml heter programmet.
    /kLaN

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    34
    KlaN har du kört NexGen? Var ligger IP inställningarna i EvoXdashboarden skullle vilja lägga in dom i NexGen eller har du en färdig Configurerad config fil i NexGen som funkar med 3.5/3.6 SD programen så att man kommer år allt, skulle bli väldigt tacksam om nåpgon kunde maila mig en sådan Configfil.

Jo en sak till vad är det där under APPS/90x26 för något i Evoxdashboarden?
    Last edited by pege63; 2003-06-30 at 11:31.

Registrerade
    Nov 2002
    Respekt
    22
    Vilken version av NexGen har du?? Jag vet ingen version där du kan ställa in ip-nr m.m. Jag har 0.91c, eller dylikt.
    /kLaN

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    34
    Jag har den senaste, vad jag skulle vilja ha e en config fil så jag kommer åt alla program, på vissa program står det unknown bara då vet man ju inte vad det är för program. IP finnas ju i Dash-X kan man inte bara hänvisa till det undras?

Jo en sak till vad är det där under APPS/90x26 för något i Evoxdashboarden? Kan man ta bort det?

Registrerade
    Jul 2003
    Respekt
    0

Sd 3,5

Tjena
    Jag är en newbie på detta med x-box, fick tag i SD 3,6 fattar dock ej hur man installerar programmen för att kunna se filmer/dvd/avi m.m
    Har en nyinköpt box med Apple x 3.0 chip, någon som kan hjälpa denne nybörjare ?
    Sandman

Registrerade
    Jul 2003
    Respekt
    0
    blev ett fel.. ska vara 3,5 SD
    Sandman

Registrerade
    Jul 2003
    Respekt
    0
    ett fel till. ska vara apple x 2,9
    Sandman

Registrerade
    Jul 2003
    Respekt
    0
    Hej, det är newbien igen

Jag gjorde installationen precis som det stod i Evox dasboard info
    men efter installationen så funkar inte spelen längre !
    Kan ej spela svcd/vcd och avi samt mpeg heller.

HJÄLP !
    Sandman

Registrerade
    Nov 2002
    Respekt
    22
    Har du läst den eminenta giden för hur man använder SD. Heter Hd byte med sd eller något liknande. Läs och begrunda om du fortfarande inte löst ditt problem så posta en bättre förklaring om vad du har gjort och vad som inte fungerar. Det är svårt att hjälpa om man inte vet vad som hänt.
    "The mind is like a parachute - it only works if it's open."
    - Frank Zappa

Xbox 1.1 / PCBioxx / WD120GB

Liknande diskussioner

1. Vad är det för Bios Super Disc 3,6 lägger in!
    By X-Jojje in forum BIOS versioner och flashning
    Senaste inlägg: 2004-01-04, 12:15
  2. Super disc
    By wildatheart in forum X-B.I.T. support
    Senaste inlägg: 2003-11-30, 20:05
  3. Bränna ut super disc
    By wildatheart in forum X-B.I.T. support
    Senaste inlägg: 2003-11-23, 19:13
  4. Swap Disc - CD-r skivor
    By SickMinder in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Senaste inlägg: 2003-11-10, 12:14
  5. Snes super wild card