Se till att din ps2 står i rgb läge i settings
Se till att din ps2 står i rgb läge i settings
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Den står redan i RGB...
Det ser ut som om någon har klippt bort något från den kontakten som man ska stoppa i PS2... skulle produkten vara inplastad när man fick den?
Det verkar som om den är trasig, den funkar ju inte som den ska tydligen och den ser inte ut som om den vore hel, kontakten ser förstörd ut, går dock att stoppa in i ps2 men jag vet inte om det kan bidra till en dålig bild?
Last edited by BearThug; 2005-02-03 at 17:41.
Tjenare, min tv klarar uppenbarligen inte NTSC. Och så har jag nu ett spel som är just NTSC, och bilden är svartvit. Fixar en RGB-kabel detta problemet? Garanterat? Spelar det någon roll vilken kabel man köper? t.ex om jag inte har möjlighet att köpa era fina kablar så kan jag lika gärna köpa en kabel i min lokala affär?
Finns det NTSC->PAL konverterarprogram som ni vet fungerar på imagefiler?
Just det, glömde fråga.
Jag har DMS3 Ver2. Kanske det finns ett sätt att tvinga spelen att spela i PAL-läge?
Uppdatera till senaste dms3 firmware.
Prova boota med l1+l2+r1+r2 och kolla om det finns någon PAL funktion där. Jag minns inte. DMS4 med toxic har iaf sådana funktioner.
RGB kabel hjälper om din tv har stöd för RGB.
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
köpte en universal konverter och pluggade in, men ack fortfarande svartvitt.
det står att den bara fungerar med en 60hz tv, innebär det att min inte klarar det?
den är iaf ny nog för att ha scart ingång.
Med en universalkonverter kan det inte bli svartvitt, då är något väldigt fel...
hmm ok, provade att ställa om till pal60 och det fungerade, så det var inte det.
är det fel på nån kabel då eller? använde kabeln som följde med mellan konvertern och tv tillsammans med scartadaptern till xboxen..
Det boxen gör är att konvertera ntsc till pal60. Meningslöst att använda den till en xbox som du ändå kan ställa på pal60 i setupen...
Har en ps2 som är chippad med ett infinity chip alla import var till en början svart vita så jag köpte en rgb kabel då blev det grönt, senast köpte jag en NTSC PAL konverter http://www.psxcare.com/product.php?xProd=96&xSec=28 fast med den blev bilden röd frågan är som följer: va fan gör jag för fel?
Ändra komponentvideoinställningen från yb/pb/rb till RGB i setupmenyn
Hejsan. Jag köpte mig igår ett gammalt playstation. Har samma problem som många andra, att jag får en stabil svartvit bild när jag spelar ntsc spel. Jag antar att den här NTSC PAL konverter(psx/ps2) kommer hjälpa mig få färg. Men behöver jag ha några extra kablar också?
Kan lägga till att jag har en S-videokabel. Båda tvapparaterna är såpass gamla att ntsc stöd på de nog är uteslutet, så rgbkabel lär inte funka.
Last edited by easy_dog; 2005-09-26 at 13:38.
RGB är det första du skall testa, det fungerar oftast.
Sitter i Panama på jobb och har med mig mitt ps2 som jag köpte i malaysia för ett par år sedan och är PAL. Tvn på hotellet är uppenbarligen ntsc och resulterar i svartvit bild. kommer denna adapter att fungera så jag får färgbild?
/Jonas
Nej, det gör den inte. Du får flytta till ett rum med lyxigare tv :-)Original inlägg av trasket
Hej Hansi, och alla andra experter,
den här tråden liknar mitt problem: vi har PS2konsol hemma, och nu har jag köpt spel i Asien, som är märkta "USA-version". De fungerar ej.
Kan jag då lösa problemet genom att köpa detta chip, och var sätter jag det?? Kan man köpa det hos er?
Behövs sedan andra tillbehör för att korrigera bilden?
Som ni förstår är jag lekman, men tacksam för alla råd som kan få spelen att fungera...
Lasse
Bookmarks