Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: NTSC flimmer?

Registrerade
    May 2003
    Från
    Helsingborg
    Respekt
    0

Post NTSC flimmer?

Jag laddade över Midnight Club 2 på min box igår och de hackar som 4#%"¤ vid videosarna, jag läste därefter här på forumet att man skulle testa köra i NTSC mode.

Jag startade Enigma Videomode Switchdisc och valde NTSC och startade om boxen, därefter är allt grått och flimrar som bara den! Jag läste runt lite här på forumet och någon hade skrivit att NTSC körde 60hz och det kanske inte alla TV klarade av men att man kunde ställa om så att det skulle köra på 50hz istället?

Någon som har en aning om hur jag ska kunna ordna detta problemet?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Du får prova en annan tv, eller försöka se "genom" flimret och ställa tillbaka boxen...

Registrerade
    Aug 2002
    Respekt
    23
    Som Hansi sa, det beror nästan garanterat på din tv. Och formatet NTSC 50HZ finns inte, så det lär nog inte hjälpa. Jag tror inte ens att man kan ställa xboxen till det.

Registrerade
    May 2003
    Från
    Helsingborg
    Respekt
    0

Unhappy

Problemet är inte att jag inte kan ställa tillbaka till PAL läget utan att jag vill kunna spela spel utan att dom hackar. Finns det något sätt att köra NTSC läge på min TV? Jag har testat båda scartkontakterna på min TV, finns det något program som kan sänka NTSC 60hz till NTSC 50hz?

Det är väldigt störigt att spela spelen med dessa hack.

Är det min TV som inte pallar med att köra NTSC eller vad?
    Tack så mycket!

Registrerade
    Jul 2002
    Från
    Stockholm
    Respekt
    23

Thumbs up

Ställ till baks boxen till PAL.
    Gå in under MSdashboard och ändra till PAL 60Hz, hoppas att din
    TV klarar PAL 60Hz.

Det kan funka....

Registrerade
    May 2003
    Från
    Helsingborg
    Respekt
    0
    Jag testade att koppla scarten från boxen genom videon (som är nyare än TV:n) men det var ingen skillnad? Samma gråa flimriga färger...

Och sen när jag bytte HDD i min box så kopierade jag inte mitt MSDASH så det går ej att starta från EvoX.. kanske borde lägga över det?

Finns det något lättare sätt än att stoppa i den gamla disken och tanka över eller är det det enda sättet?

Registrerade
    May 2003
    Från
    Helsingborg
    Respekt
    0
    hm, jag skulle testa att sätta i den gamla HDD:n i boxen igen.. sagt och gjort! ställde in det på PAL60 och tryckte i min vanliga HDD igen..

BOOOOOOOOOOOM!!!!!

mitt vanliga blåa X med xecuter2 kom ej upp och allt bara hoppar och flimrar och jag kan tycka mig se ett ERROR 13 där någonstans? bryter upp boxen igen och tror ni inte att D0 har lostnat?!!!!

jag får bananryck nu!!

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    34
    13 - kernel - Kan inte ladda Dashboard (pga ingen/felaktig nyckel, eller något annat fel som gör att xboxdash.xbe inte kan starta)

Lägg tillbaka alla dina filer du gjort backup (C:\) på i din gammla HD, har du aktiverat externbioset? Dom filerna ligger åxå på CD i en mapp, kommer inte ihåg vilken mapp det var nu. Men lägg tillbaka alla din filer som du hade i root C:\ så kommer det att funka. Hjäpte en med samma problem i Måndags & gjorde då att jag la tillbaka root C:\ fr gammla HDn i rooten på C:\ i den nya & allt har funkat sedan dess.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Originally posted by pege63
    13 - kernel - Kan inte ladda Dashboard (pga ingen/felaktig nyckel, eller något annat fel som gör att xboxdash.xbe inte kan starta)

Lägg tillbaka alla dina filer du gjort backup (C:\) på i din gammla HD, har du aktiverat externbioset? Dom filerna ligger åxå på CD i en mapp, kommer inte ihåg vilken mapp det var nu. Men lägg tillbaka alla din filer som du hade i root C:\ så kommer det att funka. Hjäpte en med samma problem i Måndags & gjorde då att jag la tillbaka root C:\ fr gammla HDn i rooten på C:\ i den nya & allt har funkat sedan dess.
    Skummar du bara inläggen :-)

Problemet beror ju på att hans chip slutade fungera, han lär ju ha en patchad/utbytt xboxdash.xbe

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    34
    Handen på hjärtat....JA såg att det var ngt med error 13 annars skrev jag ju åxå OM chipet var aktiverat eller ej, funkar det inte så e det ju avaktiverat & funkar ej....sorry

Registrerade
    May 2003
    Från
    Helsingborg
    Respekt
    0
    happ, då var D0 pålöddad igen.. och MSDASH inlaggt, testade att köra PAL60 men allt bara flimra.. dock med färger

asch, får väl ta att inse att min TV inte klarar 60hz då?..

tack för alla svar!

Liknande diskussioner

1. original pal - ntsc spel funkar inte på min ps2. svara ( inga spel funkar !!!! )
    By Mephisto-Live in forum Messiah - Teknisk support
    Senaste inlägg: 2003-03-02, 13:08
  2. Flimmer i spel och film (tv 32" 100Hz)
    By CraveMan in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2003-01-28, 10:14
  3. PAL - NTSC switch
    By Sheytan in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2002-10-08, 23:44
  4. skillnader mellan NTSC xboxar och PAL xboxar.
    By tjoff in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2002-08-19, 22:23
  5. Messiah och NTSC?
    By christian42 in forum Messiah - Allmänna frågor (ej teknisk support)
    Senaste inlägg: 2002-07-10, 09:55

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner