Sida 3 av 3 FörstaFörsta 123
Visar resultat 61 till 81 av 81

Diskussion: Playstation 2 10/100 mbit nätverksadapter (original)

  1. #61
    Registrerade
    Feb 2005
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Försöker få det att funka via en router...

    ... får dock upp "traceroute ngt" och att den inte kan koppla upp. Vad är det jag behöver fixa i min router för att detta ska funka? Vet nada om nätverk, köpte en D-Link 804 för att kunna dela mitt bredband (Spray ADSL) mellan PS2 och PC:n.

    PC:n funkar utmärkt men PS2:an klarar bara de 3 första testerna, alltså inte traceroute ngt.

    Tacksam för svar

  2. #62
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    286
    Respekt
    20
    prova att gå online endå. funkade för mig. annars måste du öppna speciella portar i din router

  3. #63
    Registrerade
    Feb 2005
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Just detta, får det att funka mot central station ibland, men kan inte få igång SOCOM II...

    Vet du vilka portar det gäller?

  4. #64
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    12
    Respekt
    0

    Mjukvaru problem?

    Hej,

    Jag har monterat på min nätverksadapter och försöker koppla upp mig mot internet men när jag skall konfigurera i vilket land jag befinner mig i så hänger sig hela PS2:an, låser sig måste slå av den.

    Det händer bara om jag försöker byta land, men om jag väljer tex. default Australien så går konfigureringen vidare men annars så fort jag föröker ändra något annat än Default inställningarna så hänger sig PS2:an.

    Några förslag?

  5. #65
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Ratbite
    Jag har framgångsrikt kopplat upp min Playstation2 adapter till en trådlös- nätverks-låda (NETGEARs Spel modell). Lyxigt utan sladdar!
    Men nu vill jag koppla PCn till PS2 an hårddisk och vill utnyttja nätverket.
    Hur göra?
    var köpte du din trådlös-nätverks-låda..??
    jag har själv trådlöst nätverk hemma o funderar på att köpa nätverksadaptern till ps2, men har inte förstått hur jag ska få ut den på mitt trådlösa nätverk?

    men som jag förstod det så har du en "adapter" som man kopplar mellan ps2ans adapter så att den blir trådlöst?
    vad heter dom? o var man kan köpa sånna?

  6. #66
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    12
    Respekt
    0

    Lösning

    Citat Original inlägg av OK73
    Hej,

    Jag har monterat på min nätverksadapter och försöker koppla upp mig mot internet men när jag skall konfigurera i vilket land jag befinner mig i så hänger sig hela PS2:an, låser sig måste slå av den.

    Det händer bara om jag försöker byta land, men om jag väljer tex. default Australien så går konfigureringen vidare men annars så fort jag föröker ändra något annat än Default inställningarna så hänger sig PS2:an.

    Några förslag?
    Fick lösningen av problemet jag körde en disable på chippet genom att hålla L1 nedtryckt vid upp bootningen, då kunde jag konfigurera min nätverks uppkoppling.

    Tack,
    PSXcare

  7. #67
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    Är det till nätverksadaptern man kopplar hårddisken så man kan spela direkt från den?

  8. #68
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    286
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av JumBox
    Är det till nätverksadaptern man kopplar hårddisken så man kan spela direkt från den?
    Japp. fast du behöver HDloader eller HDadvanace för att det ska funka.
    Har du inget chipp kan du köpa HDadvance här på psxcare tror jag.
    Om du har chip så går det att tanka ner från nätet. fast det är ju fruktansvärt olagligt

    Personligen tycker jag man kan piratkopiera ett program som är skapat för att man ska kunna köra piratkopierade spel på som dom för övrigt känar pengar på.

  9. #69
    Registrerade
    Nov 2004
    Från
    sweden
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    måste hårddisken vara i ps2 eller kan man ha en man har i datorn??

  10. #70
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    286
    Respekt
    20
    Hårddisken måste vara i ps2'an. men du kan använda program som winhiip eller
    HDL dump för att överföra isofiler till maskinen genom nätverk.
    (själv kör jag HDL dump och det funkar perfekt)

    Nu är ju även USBadvance släppt (och crackat) så om du har en USB HD kan du överföra spel till den och sedan koppla in usbdisken i ps2an och köra dom där ifrån.
    tyvärr är ps2an bara usb1 kompatibel så lär ta lite tid att överföra spel, men jag har själv inte provat.
    Last edited by TPsys master; 2005-04-06 at 16:14.

  11. #71
    Registrerade
    Dec 2005
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Nätverksadapter

    Citat Original inlägg av Hansi
    Skriv gärna frågor och kommentarer om Playstation 2 10/100 mbit nätverksadapter (original) här.
    Min PS2 har SCPH-50006 och är från Japan. Funkar denna adapter då?

  12. #72
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Ja, men den medföljande installationsskivan för onlineuppkopplingen kommer ju inte fungera.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  13. #73
    Registrerade
    Jan 2006
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    jag undra om en chippat ps2 kan påverka DNAS-diagnos?

  14. #74
    Registrerade
    Feb 2006
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Har stoooora problem med min nätverksadapter, lr det är inte den det är fel på... tror jag, utan de är jag som inte hajjar hur man får skiten att ansluta till nätet osv--- vore grymt schysst om nån kunde guida mig........ denouden9@hotmail.com

  15. #75
    Registrerade
    Apr 2006
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Hjälp med Nätverksadapter!

    Hej! Allihopa,

    Jag har ett litet problem som jag hoppas att någon vänlig själ skall kunna hjälpa mig med.

    Jag köpte en nätverksadapter till min PS2 i Måndags,
    Då jag är helt ny inom området Online spel, så känns det som man är helt hjärndöd.

    Har läst igenom installationsboken ett par gånger, men får inte ihop det?

    Enligt boken skall Nätverkskabeln från Modemet till PS2:an, men då har ja ingenstans att sätta kabeln som skall från modemet till datan?
    har endast en port i modemet.

    Om jag tar nätkabeln som sitter från datan till modemet, och sätter den från modemet till PS2, kommer det fungera då?

    Är det någon som är mer hemma på detta område som har lust att hjälpa mig så vore det kanon.

    Ha´d gott!

    //_Balder_

  16. #76
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Köp en liten router/firewall/bredbandsdelare (kärt barn, många namn...). Den sätter du efter modemet, sedan kopplar du både din PS2 och din PC osv till den. Kostar c:a 400:-
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  17. #77
    Registrerade
    Apr 2006
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Okej, då borde väl denna funka:



    //_Balder_

  18. #78
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Precis den jag tänkte på
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  19. #79
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Kanske väcker en aningens gammal tråd en har en fråga.
    Jo kan man köpa en beggad adapter och montera direkt eller är adapter ihopparad med den som den satt på förut? förstår ni hur jag menar

  20. #80
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Question På jakt.

    Tja.

    Ville först tacka för reparationen på min ps2a!

    Nu till saken, jag är på jakt efter en "nätverksadapter"
    vill nämligen sätta in en HDD i min gamla tjockis ps2'a (SCPH 30004 R)
    men har svårt att hitta en,
    nån som vet var man kanske har lyckan att komma över en fungerande?

  21. #81
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av AeroDynamic Visa Inlägg
    Tja.

    Ville först tacka för reparationen på min ps2a!

    Nu till saken, jag är på jakt efter en "nätverksadapter"
    vill nämligen sätta in en HDD i min gamla tjockis ps2'a (SCPH 30004 R)
    men har svårt att hitta en,
    nån som vet var man kanske har lyckan att komma över en fungerande?
    ebay/amazon, oftast till överpriser runt 800:-
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Sida 3 av 3 FörstaFörsta 123

Liknande diskussioner

  1. USB Nätverksadapter 10/100
    By Hansi in forum Playstation 2 Produkter
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2003-06-17, 16:39
  2. Multiplayer kommer till Playstation 2!!!!!!!!
    By Unknown_PsxMaster in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2003-03-21, 13:38
  3. Nätverksadapter?
    By ktd in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2002-10-28, 12:56

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •