Sida 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Visar resultat 31 till 60 av 81

Diskussion: Playstation 2 10/100 mbit nätverksadapter (original)

  1. #31
    Registrerade
    Sep 2003
    Inlägg
    6
    Respekt
    0

    Lan-adaptern plus HDD?

    Är det ngn som kopplat in en HDD i LAN-adaptern ännu?
    Är det ngt man bör tänka på? Formaterar den sig sjäv?

  2. #32
    Registrerade
    Oct 2003
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Det ska tydligen gå bra med vilken HD som helst över 40GB. Vet att det nyligen kommit drivrutiner och nån typ av filhanterare med formatering. Hempulat såklart...

  3. #33
    Registrerade
    Nov 2003
    Från
    svall
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Undrar fungerar denna adapter även fast man har en statisk brandvägg (alla portar in stängda...) denna brandvägg fins på min högskola så den kan ej tas bort

  4. #34
    Registrerade
    Oct 2003
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Skulle gissa på att den INTE gör det. Som jag skrivit förut så hade jag grova problem med att köra adaptern genom win98se internetdelning. Den stänger ju också en massa portar.

  5. #35
    Registrerade
    Oct 2003
    Inlägg
    6
    Respekt
    0

    Kostar det något att spela online?

    Hejsan, är inte så hemma på att spela online med PS2, men jag funderar starkt på att köpa en adapter så jag kan göra det.

    Men jag undrar om det kostar något att spela online med konsollen.
    Undrar inte över något speciellt spel utan bara allmänt.

    Vore snällt om någon kunde svara på detta, för de flesta som skrivit hör verkar ju liite mer kunniga än mig på detta område
    //Ge aldrig upp, det ska funka!!

  6. #36
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Re: Kostar det något att spela online?

    Originally posted by manchX
    Hejsan, är inte så hemma på att spela online med PS2, men jag funderar starkt på att köpa en adapter så jag kan göra det.

    Men jag undrar om det kostar något att spela online med konsollen.
    Undrar inte över något speciellt spel utan bara allmänt.

    Vore snällt om någon kunde svara på detta, för de flesta som skrivit hör verkar ju liite mer kunniga än mig på detta område
    Det är upp till varje spelutgivare att bestämma priset för att spela online.

  7. #37
    Registrerade
    Oct 2002
    Från
    sdfg
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    Hejsan!!!

    Har varit och köpt en nätverksadapter och upptäckt att jag kan bara spelar Midnight Club 2 online men inte NFS underground på grund av DNAS.
    Nån som vet hur man kan göra.....förutom att köpa original spelet?

  8. #38
    Citat Original inlägg av Xbox newbie
    Hejsan!!!

    Har varit och köpt en nätverksadapter och upptäckt att jag kan bara spelar Midnight Club 2 online men inte NFS underground på grund av DNAS.
    Nån som vet hur man kan göra.....förutom att köpa original spelet?
    jag har samma problem med det spelet+THUG men är det bara för att jag har backuper eller??
    http://www.vaim.se

  9. #39
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    37
    Respekt
    21
    asså... e det så att om man har ett chippat ps2 och nätverksadapter kan man bli bannad då om ja så hur slipper man undan det???

  10. #40
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Bannad vet jag inte om man blir, men det verkar som om åtminstonde de nya spelen endast fungerar om du kör med originalspel och chippet avstängt.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  11. #41
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    1
    Respekt
    0

    Hur gör jag?

    Min grabb har fått en nätverksadapter i present och vill koppla upp sig online, vi har ett comhem 2000 bredband. Jag har provat att koppla in det men det funkar inte. Det faller på "ping respons" någonting. Är det någon som ordagrant kan beskriva steg för steg hur man gör, jag blir tokig på tjatet hemma. Snälla hjälp mig...
    Last edited by joa9kim; 2004-02-03 at 13:02.

  12. #42
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du måste beskriva exakt hur ditt nätverk är konfigurerat, gärna i en separat tråd i forumet då det kan bli en hel del frågor och svar i tråden som inte är relevant generellt för produkten.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  13. #43
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Sony bannar inte ps2 id eller nätverkadapter id, det är bara rykten. Det Sony gör är att banna cdns ID. Alla cdn har en unik ID. När man använder "backuper" så bannas idn eftersom för många loggar in med samma ID. Men nu har det kommit ett program som gör att man kan patcha backuper med orginal ID. Ex: Man köper Final Fantasy XI och patchar ALLA sina backupspel med FFXI ID, detta gör så man kan spela alla sina backuper online eftersom man använder en orginal ID som bara DU har och ingen annan. Lite som cd key faktiskt då alla cdn har en unik ID. Processen för att patcha backuper är inte alls svårt. Vill ni ha programmet så skickar ni bara ett pm till mig så får ni länkarna + guiden.

  14. #44
    Registrerade
    Apr 2004
    Från
    I norr
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Att pm:a dig verkar ju inte funka, pga administatören(Hansi? =/ ) har stängt funktionen. Du skulle inte kunna posta länkarna här istället?

  15. #45
    Registrerade
    Jan 2003
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Har problem med min nätverksadapter. Som tidigare skrivits så funkar det inte för mig heller att koppla upp mot Central Station. Allt annat funkar dock, den testar nätverket (Sandnet adsl, går via en router, dhcp aktiverat, skriver inte in login eller lösen) och det funkar klockrent. Men så fort jag ska till CS så hänger den sig efter ett tag. Ibland kommer jag längre än andra gånger (dock längst till val av land), men den hänger sig ändå. Har en nyligen inköpt Ps2 v.10 (tror jag iaf) med DMS3+ i. Har provat som tidigare skrivits att ta bort Ps2:ans inställningsfil på minneskortet m.m. men inget funkar.

  16. #46
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Hej

    Har införskaffat mig en nätverksadapter (plus ansluten hårddisk) men när jag ansluter mig till Central Station så hänger sig allt ihop (verkar det som.. bild och ljud fryser). Var inga problem under eller innan registrationen (slump?) men nu slutar allt funka vid huvudsidan där man kan öppna mailboxen etc. Tiden som det fungerar varierar, mellan 1 och 5 minuter kanske.

    Har en v4 med ett Neo 2.2 och en 120gb samsung hdd. Direkt kopplat till bredbandsmodemet (Bostream, eller om det är BBB nu när dom gått ihop) och alla inställningar ska vara rätt. Inga problem när den testar anslutningen och gör den där diagnosen. Ska man stänga av chippet och i så fall kan man det/hur gör man med ett neo 2.2 då?

    Tacksam för alla tips och svar!
    //Maxo

  17. #47
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du måste ta bort chippet, neo 2.2 går inte stänga av.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  18. #48
    Registrerade
    Jan 2003
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Ingen som vet vad mitt prob. kan vara? Det är ganska störande att en spritt ny produkt till en spritt ny enhet inte vill fungera. Har inte fått något svar från Sony heller än... :/

  19. #49
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Clown, låter som mitt problem, allt hängde sig när jag kom till CS (efter att jag loggat in). Numera har jag inga sådana problem längre och jag kan egentligen inte säga varför, bara att jag gjorde en ny nätverkskonfiguration med samma inställningar som innan (vad jag vet.. förutom namnet på konfigen) och då funkar det plötsligt.

    *EDIT*
    Hansi, nu funkar ju allt som det ska som sagt. Det du sa om att ta bort neo var väl rent allmänt eftersom det inte går att stänga av? Vart jag vill komma är att jag behöver väl inte ta bort det för att använda CS?
    Last edited by Maxo; 2004-09-09 at 17:11.

  20. #50
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag kör inte ps2 online själv (tidsbrist) men har man chip som inte går att stänga av kan man räkna med problem med onlinefunktioner.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  21. #51
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    ok ja jag har ju inga problem att använda de internetfunktioner som finns iaf. har ju inte testa att spela än dock

  22. #52
    Registrerade
    Jan 2003
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Jag kan stänga av chippet, och gör givetvis det. Har även testat tagit bort inställningarna och försökt från början men det vill inte. Dock kommer jag inte ens så långt som att skriva in reg.siffrorna över huvud taget. :/

    Läste mig till på sonys officiella forum att det var nån som haft samma problem och testat sig fram. Resultatet var tydligen att det var olika versioner på enheterna. Han hade kört samma skiva, samma bredbandsadapter, allting lika förutom enheterna.
    Det var tyvärr skrivet på danska så mycket mer än så lyckades jag inte få fram... :P

  23. #53
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    1
    Respekt
    0

    Ps2 Nätverk adapter

    Jag har köpt en original sony nätverkadapter men jag har problem att få den att fungera. Jag har tidligen prövat med inställnings cd:n men det gav sig inte. Jag har testat också att skriva in manuellt men när den gör testet visar att dns nr. var fel. vad kan jag göra för att få den att fungera? :
    mad:

  24. #54
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Kan man köra Telia ADSL direkt in till nätverksadaptern? har inte skaffat en router än...

  25. #55
    Registrerade
    Mar 2002
    Inlägg
    677
    Respekt
    24
    Jag tror inte det eftersom du har inloggning men är inte säker. Kanske det finns möjlighet till att ange inloggningsuppgifter i nätverksegenskaperna man lagrar på PS2ans minneskort. Har aldrig kört direkt utan router så någon annan får nog svara bättre om det går.

    Edit: Jag kollade i manualen nu för nätverksacessskivan och det står där om användarnamn & lösenord för uppkopplingen så det skall nog funka isåfall.
    Last edited by danne.sk; 2005-01-25 at 22:33.
    PS2 v7 w/Ripper 2 GOLD & PS2 v9 w/o modchip.

  26. #56
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    Smile

    jag fick hem ett brev från telia där det stod att man inte behöver logga in längre, och det verkar fungera, men det kanske inte fungerar på samma sätt som i ps2an. Jag köper adaptern på elgiganten, de brukar vara lätta att förhandla med om det inte fungerar så får man pengarna tillbaka

  27. #57
    Registrerade
    Mar 2002
    Inlägg
    677
    Respekt
    24
    Det låter ju bra. Jag tycker inte att du skall lämna tillbaka adaptern om det inte funkar men inloggningen, det är bättre du skaffar en router eftersom det är bra att ha ändå och då kan du garanterat spela. De kostar ju från ca 350kr och uppåt idag.
    PS2 v7 w/Ripper 2 GOLD & PS2 v9 w/o modchip.

  28. #58
    Registrerade
    Feb 2005
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Hemmanätverk med Playstation och PC?

    Jag har framgångsrikt kopplat upp min Playstation2 adapter till en trådlös- nätverks-låda (NETGEARs Spel modell). Lyxigt utan sladdar!
    Men nu vill jag koppla PCn till PS2 an hårddisk och vill utnyttja nätverket.
    Hur göra?

  29. #59
    Registrerade
    Mar 2003
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    206
    Respekt
    22
    använd execftps

  30. #60
    Registrerade
    Feb 2005
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Behövs det inget program eller Mod på PS2an?

Sida 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. USB Nätverksadapter 10/100
    By Hansi in forum Playstation 2 Produkter
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2003-06-17, 16:39
  2. Multiplayer kommer till Playstation 2!!!!!!!!
    By Unknown_PsxMaster in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2003-03-21, 13:38
  3. Nätverksadapter?
    By ktd in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2002-10-28, 12:56

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •