Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: felaktig bios

Registrerade
    Jun 2003
    Respekt
    0

felaktig bios

Hej jag satte in mitt chip för ett tag sedan och det funka perfa till för några dagar sedan, hm typiskt, det verkar som min bios är fel eller att chipet har tappat en del av minnet.Går det att lägga in ny bios utan att ta bort chipet?har ju läst en del om superdisc och undrar om den kan vara till hjälp och undrar var man får tag på den i sådanna fall?Tack på för hand.

Registrerade
    Apr 2003
    Från
    Umeå
    Respekt
    22
    Startar boxen?
    Då är ditt bios kvar, om bioset skulle vara skadat eller borta startar inte boxen med chippet aktiverat.
    Har du en strömbrytare så att du stänga chippet och köra med original chippet?
    Jag skulle tro att det nån lödning som har släppt eller om det är ett Matrix (eller annat lödfritt alternativ av chipp) som inte sitter på plats.

Om det går att lägga in ett nytt bios beror på vilket chip du har och vad som har hänt.

Registrerade
    Jun 2003
    Respekt
    0
    vad som har hänt kan jag inte riktigt svara på för jag vet inte.Men boxen startar och det verkar som det är någon gammal bios som ligger i för vissa saker har försvunnit ifrån menyn och den hittar bland annat inte spel som är inlagda på hd.det är ett matrix/xodus lödfritt chipp

Registrerade
    Apr 2003
    Från
    Umeå
    Respekt
    22
    OK! Då behöver du bara göra en ny evox installation så kommer det nog att lösa sig =).
    Det enda du behöver välja mellan är om du har en stor eller original hårddisk i boxen. (Install evox large disk eller Install evox small disk). Superdisk hittar du på DC och lite andra ställen =) Försök få tag i 3.5 eller 3.6 som är den senaste. Gå in under WWW.PSXCARE.COM i huvudmenyn på Superdisken så hittar du Evox installationerna där.

Liknande diskussioner

1. Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2004-01-16, 18:55
  2. Felmeddelande flasha bios med Xecuter2 Bios Manager
    By Backen in forum X-ecuter 2 PRO support
    Senaste inlägg: 2003-02-24, 10:33
  3. vad är EvoX D.6 ?
    By pemani in forum BIOS versioner och flashning
    Senaste inlägg: 2003-01-15, 00:57
  4. EvolutionX BIOS 2.6
    By sire72 in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2002-12-08, 12:07