Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Messiah med dvd 1.20E och regionX funkar inte?

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    114
    Respekt
    23

    Red face Messiah med dvd 1.20E och regionX funkar inte?

    Jag har en 30004 v3 PS2 med Messiah och eftersom jag har inte har min stationära dvdspelare hemma just nu så vill jag kolla på mina region1 filmer på PS2an, vilket jag har förstått att det ska man kunna göra.

    Så hur gör jag nu med det här? Jag har dvd regionX bränt på en skiva och jag stoppar i den, då visar den 6 olika regioner (väljer jag SELECTknappen så får jag möjlighet att skriva in koder men vad jag förstått så ska jag inte behöva göra detta?) men hur jag än gör så vill den inte köra igång några region1 skivor.

    Jag har också försökt installera dvd drivrutiner 2.10 men detta fungerar inte heller. Jag har dom bränt på en skiva men när jag stoppar in denna händer inte mycket annat än att den visar browsern. När jag klickar på PS2 skivan i browsern snurrar den i en halvminut och sen går den tillbaka till browsern. Versionen står kvar på 1.20E när jag kikar i konfig.

    EDIT: Jag läste på FAQ Messiah och där skrivs att man ska trycka 2ggr reset för att gå in i DVD/PS1 läge för att sedan köra regionX skivan, men när jag försöker köra regionX skivan i det läget visar bara "Playstation SCEE" som PS1 logon och så stannar den där.

    Kan någon hjälpa mig snälla?

    <small>[ 12 August 2002, 15:33: Meddelandet redigerat av: Drem ]</small>

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Om du köper originalet så kommer det fungera. Kopian går vad jag vet inte att starta när man tryckt 2ggr på reset.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    114
    Respekt
    23

    Post

    </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av Hansi:
    <strong>Om du köper originalet så kommer det fungera. Kopian går vad jag vet inte att starta när man tryckt 2ggr på reset.</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Tack för svaret. Jag vill inte köpa regionX skivan för jag får min stationära spelare tillbaka i slutet av veckan. Finns det verkligen inte något sätt jag kan kolla på en region1 film utan "orginal" regionX skivan?

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    656
    Respekt
    24

    Post

    det ska väl finnas något program som gör samma sak som dvd regionX men som är för messiha. DVS man bränner programmet på en skiva, vet dock inte om den funkar.
    "I'll keep it short and sweet -- Family. Religion. Friendship. These are the three demons you must slay if you wish to succeed in business."

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    114
    Respekt
    23

    Post

    Lynx:

    Jag vill gärna fråga dig om det här programmet som du pratar om. Min ICQ: 131359359

Liknande diskussioner

  1. Vill ha svar...
    By Calle_A in forum Ris & Ros
    Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2003-04-08, 16:23
  2. Original + DVD fungerar inte med Messiah
    By MrPete in forum Messiah - Teknisk support
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2002-12-14, 02:04
  3. ARG...över PSXCare och en massa andra saker
    By wyntoon in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2002-10-06, 18:13
  4. Funkar inte tryckta dvd spel på messiah?
    By tidus_82 in forum Messiah - Teknisk support
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-05-08, 17:46

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •