Jag har en 30004 v3 PS2 med Messiah och eftersom jag har inte har min stationära dvdspelare hemma just nu så vill jag kolla på mina region1 filmer på PS2an, vilket jag har förstått att det ska man kunna göra.
Så hur gör jag nu med det här? Jag har dvd regionX bränt på en skiva och jag stoppar i den, då visar den 6 olika regioner (väljer jag SELECTknappen så får jag möjlighet att skriva in koder men vad jag förstått så ska jag inte behöva göra detta?) men hur jag än gör så vill den inte köra igång några region1 skivor.
Jag har också försökt installera dvd drivrutiner 2.10 men detta fungerar inte heller. Jag har dom bränt på en skiva men när jag stoppar in denna händer inte mycket annat än att den visar browsern. När jag klickar på PS2 skivan i browsern snurrar den i en halvminut och sen går den tillbaka till browsern. Versionen står kvar på 1.20E när jag kikar i konfig.
EDIT: Jag läste på FAQ Messiah och där skrivs att man ska trycka 2ggr reset för att gå in i DVD/PS1 läge för att sedan köra regionX skivan, men när jag försöker köra regionX skivan i det läget visar bara "Playstation SCEE" som PS1 logon och så stannar den där.
Kan någon hjälpa mig snälla?
<small>[ 12 August 2002, 15:33: Meddelandet redigerat av: Drem ]</small>
Bookmarks