Visar resultat 1 till 2 av 2

Diskussion: DVD-r swapping ???

Registrerade
    Nov 2001
    Från
    Sweden
    Respekt
    0

Post DVD-r swapping ???

Orsaken jag köpte min PS2 med Neo4 hos PSXcare förra året var att kunna köra alla mina PS1 spel på min PS2 och sälja min PS1. Så jag har aldrig haft behov av att swappa spel.

Men nu har jag importerat några spel från USA som inte syns till i europa. Bland dom Till exempel Xenosaga. Det har jag sedan bränt en backup på eftersom Neo4 skulle klara av det. Så det här är första gången jag prövar på det.

Nu när jag testar swappa så "hänger" sig swappet när jag ska byta skiva. Det verkar som trayen inte alls orkar åka ut när man ska swappa till backuppen efter att ha hållit in eject knappen. Man hör bara ett surrande click. sedan går det en 5-8 sekunder sedan åker släden ut med en väldigt hastighet men den stannar ute. Den gör inga försök alls att någonsin åka in igen. och försöker jag hjälpa den och sedan trycker på Guld skivan så sitter den bara och nöter och låter som om skivan inte är på plats.

Jag har läst eran felsöknings guide och jag misstänker att det där första surrande clicket är min tray som försöker åka ut men den rubbas inte ens. Sedan när den verkligen kommer ut, permanent, är när den igenligen skulle ha åkt tebaks. Enligt guiden så är det en lödpunkt på 5 volt som ska vara problemet. Men jag har absolut ingen aning om lödning och det var PSXcare som moddade en ny ps2a. Så jag vet inte hur jag ska lösa detta om min teori är korrekt :/

Fick rådet att sälja min PS2 och köpa en ny med ett modernare chip. Men det är inte det lättaste att sälja i dagens läge. För min del är det viktiga att dom backupade import spel jag har funkar. Spelar ingen roll hur jobbigt det är att swappa. men som sagt svårt när den inte fullföljer swappningen.

Några tips ?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Lämna in den isåfall så får vi försöka åtgärda problemet...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

1. Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2003-12-18, 15:06
  2. DVD från xbox till datorns dvd brännare
    By cyclo_hexene in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2003-12-16, 15:29
  3. DVD Region X och dvd ver. 2.13?
    By ktd in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Senaste inlägg: 2003-02-02, 22:29
  4. Dvd Region X
    By Oddman in forum Playstation produktsupport - övrigt
    Senaste inlägg: 2002-04-16, 12:43