med ett chippat xbox en del säger olika tex att man kan det om man har originaldisken kvar någon som kan svara på den frågan
har ett flashat bios från psxcare
med ett chippat xbox en del säger olika tex att man kan det om man har originaldisken kvar någon som kan svara på den frågan
har ett flashat bios från psxcare
Med ett flashat BIOS är det svårt, men med ett Xecuter 2 Lite/Pro går det alldeles utmärkt att spela Live
om man går in på liven då går det inte eller blir jag bannad
Du blir bannlyst för all framtid.
Det är inte riktigt sant att man blir bannad för all framtid!
Man kan ändra serienr, hdkey osv med Config magic.
Sen är det bara att tuta och köra igen!
Min box blev bannad 9:e April och jag låste upp den 14:e och har spelat LIVE med den sen dess utan problem!!!
Men behöver du inte ha ett serienummer från en annan XBox då? Dvs kanske en kompis som ändå inte har bredband och inte har tänkt använda XBox Live?
Eller kan man bara "hitta på" eller "räkna ut" ett nytt serienummer?
Jag hittade på ett eget serie nr och hdkey som är väldigt långt ifrån original.
Det är egentligen bara "Unique HDkey" som man behöver ändra men jag ändrade lite mer utifall att.....
vad ska man ha för program för att köra live och går det att ladda hem
Det enda sättet att spela LIVE är att köpa ett LIVE paket!
I paketet följer det med en kod som ger fritt spelande i 1 år.
Man kan INTE köra LIVE med chippet på för då blir man bannad och får ändra "Unique HDKEY" igen.
Alltså det finns inget program (inte än iaf) som gör att du kan spela kopior LIVE! =)
Lite svårt att tro på att du bara kan skriva in ett eget serie nr och HD key.
Det enda som ska funka när man blivit bannad är att skaffa ett unbanned EEPROM.
Tro vad du vill, jag sitter säkert och skriver sånt för skoj skull!Jag har ju inte spelat sedan 14:e april heller nejdå!
Prova själv får du väl se! Det är ju bara att sätta tillbaka dina original serie, hd, nummer osv. om det INTE skulle fungera!
Antingen har du haft en jävla tur isåf.
För läs i vilket forum som helst tex xbox-scene.com om LIVE så vet du att man måste ha en unbannad eeprom för att kunna spela igen..och jag tror nog de vet vad de snackar om...
Jag ska ändra "hd key" på en annan box till helgen och jag har ingen annan box att ta "hd key:n" ifrån så vi får väl se om jag har en "jävla" tur igen då!
Har lite svårt att tänka mig att MS har koll på alla boxar som dom har sålt eller??? Skulle bli ett väldigt stort register eller hur??
Jag tror fan i mig att jag ska ändra "HD Key:n" på min box igen!
Tror att dom kommer att banna mig pga jag byter "box" hela tiden vet inte hur många gånger man får göra det!
Last edited by Neo Cobra; 2003-06-26 at 00:20.
om det är som du säger då måste det ju gå att spela backups på liven
Varför skulle det göra det?
Det är ju bioset som MS kikar i när man gör connect to LIVE.
Är det nått annat än original så får man spela den kvällen men nästa dag är man bannad. (Vet för jag har provat!)
Anledningen till att jag har provat är att jag chippar med strömbrytare åt folk och var tvungen att testa vad som händer om man kör med chippet på så jag skulle veta vad jag skulle säga åt dom som kom tillbaka och säger "Jag har INTE haft chippet på och nu funkar det inte att spela LIVE nå mer!"
Då kan jag säga till dom om du kör med chippet på får du skylla dig själv!
Det enda sättet som jag har blivit bannad på, är när jag har kört med chippet på!
Alltså tror jag (märk väl VET INTE!) att det måste vara bioset som dom läser eftersom innehållet på HD:n är det samma oavsett chippet är på eller av!!!
Om det är nån som har en annan åsikt är jag mer än nyfiken att höra den, så länge jag inte blir bevisad motsatsen kommer jag att fortsätta att tro (vilket jag VET att man ska göra i kyrkan!)
Jag vill även tillägga att man kan köra med ett aktivt X-ecuter 2 chip, om man har ett originalbios i en av dess bios-banker och givetvis har valt den bios-banken. Vi kör så på en av teknikernas xboxar i butiken eftersom moderkortet är så trasigt på den att det inte går att få original-tsop att fungera....
Den boxen har vi kört livespel på i ett par månader.
Återkom när du testat det det NEO Cobra.. har lite svårt att tro på att du har löst bann problemet med en sån enkel sak och som inte supergurus inom xbox världen har kommit på (vilket bör vara det första man testar).
Så posta gärna dina erfarenheter på xboxhacker.net forum också.
Och det är absolut inga problem för Microsoft att hålla koll på alla boxar de sålt (snarare självklart att de har koll på dem).
Vill bara försäkra mig om att jag förstått detta rätt..
Du har blivit bannad med din xbox och det enda du gjorde var att ändra serienr och HD key och sen kunde du spela online igen?
Posta på den här länken också om du lyckas för på denna står det hur man blir "unbanned".
http://forums.xbox-scene.com/index.p...&t=54328&st=15
Last edited by wmadoss; 2003-06-26 at 11:11.
måste fråga dig köpte ett xbox av dig som det stog att det var flashat bios på men när jag startar upp spelet så står det ju xecuter2
tänkte bara om det gick att lägga in original bios i en av bankerna som du beskrivde i raden ovanför så jag kan spela live eller vad måste jag göra för att spela live..
Du måste få ett x-ecuter 2 lite/pro chip monterat istället isåfall.Originally posted by spenne
måste fråga dig köpte ett xbox av dig som det stog att det var flashat bios på men när jag startar upp spelet så står det ju xecuter2
tänkte bara om det gick att lägga in original bios i en av bankerna som du beskrivde i raden ovanför så jag kan spela live eller vad måste jag göra för att spela live..
vad rör det sig om för pris för det då
eller kan ndet vara billigare och laga mitt andra xbox som är trasigt blinkar rött grönt sedan jag lödit ur ett gammalt xecuter chip som hade pajat vad tror du det kan vara för fel på detta eller har du någon prisuppgift att laga det
Det kostar 1.250:- att få ett x-ecuter 2 lite med switchar monterat.Originally posted by spenne
vad rör det sig om för pris för det då
eller kan ndet vara billigare och laga mitt andra xbox som är trasigt blinkar rött grönt sedan jag lödit ur ett gammalt xecuter chip som hade pajat vad tror du det kan vara för fel på detta eller har du någon prisuppgift att laga det
Skall vi laga din xbox så kostar det upp till 1000:-. Kan vi inte laga den för 1000:- så får du tillbaka den utan kostnad (eventuell frakt tillkommer med 210:-). Sedan tillkommer pris för chippning.
Ok nu har jag ändrat Serienr och Unique HD Key igen!
Den fungerar att spela LIVE med men jag vet ju inte hur länge...
Förra gången jag ändrade var ju 14:e april och den har ju funkat sen dess!
Jag vet inte om MS inte har tänkt på att inte släppa in vilka HDKEY som helst i sina register eller vad det beror på att det fungerar.
Men det funkar och jag testar inte någon fler gång!!! BASTA!
Är det nån som vill lägga ut detta på fler forum så gör det men jag misstänker att MS kommer att vidta åtgärder när det börjar dyka upp allt för många konstiga serie nr och HDKEYs i deras register vilket säkert resulterar i att kanske alla (inkl mig) inte kan spela LIVE med våra påhittade nummer längre.
Hansi, kan du kolla om det blir en ny HDKEY när man byter disk i en original box? Då kanske det är därför det går att hitta på egna nummer pga att XBOX service ställen ska kunna byta HD:n om den har pajat???
Eller nått liknande??
Det har inte med xboxhd´n att göra utan eepromet...
Antingen har du en magisk xbox el så har du tur.
Självklart VET jag att det inte har direkt med xboxhd:n att göra men det kanske blir en ny HDKEY om man sätter in en annan original disk av annat fabrikat t ex om det satt en Western först som krascha och XBOX servicekillarna sätter in en Seagate!!! Som dom sedan lagrar i EEPROMET!!!!!
Det vet ju alla att det inte funkar när man tar en original disk från en box och sätter den i en annan xbox antagligen för att den har en annan HDKEY än den som satt där!
Last edited by Neo Cobra; 2003-06-27 at 00:06.
EEPromet sitter på moderkortet ..
Om man vill spela LIVE (och har blivit bannad) så behöver man en ny sån.
Jag är full fortfarande så gnäll inte på stavfel o liknanade :-
Hoppas att du var riktigt full när du skrev det eftersom du inte har fattat följande:
EE står för "electric eraseable" översatt "elektroniskt raderbart" man kan alltså på elektronisk väg radera och programera "prommet"
Prommet behöver INTE bytas ut, bara innehållet! (Datan som finns i det)
Om det är nån som inte vet det så kan man ändra innehållet i eeprommet på moderkortet med hjälp av Config magic!!!!
Det är bara att starta Config Magic och gå in och kika!
Det går till och med göra en så kallad "on the fly" programmering vilket innebär att man kan skriva in ny data (serie nr, hdkey osv) direkt i prommet!
Fattar väl SJÄLVKLART jag med att man kan byta eeprom via config magic.
men faktum kvarstår att man måste ha ett nytt eeprom (innehåll i eeprom) om man har blivit bannad...
Byta hårddisk hjälper inte ett skit om man blivit bannad...
Vem har sagt att det hjälper?
Frågan är om det blir en annan HDKEY när man byter disk!!??
Det kanske du kan svara på som verkar kunna så mycket eller??
Men som vanligt måste jag väl testa allting själv!!
"Mycket prat och liten verkstad!"
Last edited by Neo Cobra; 2003-06-28 at 00:40.
Vad ska jag testa massa saker för, har varken tid el lust.
Har redan postat en länk där det förklaras hur man blir unbanned så det borde avsluta denna tråd.
För även om du på ngt sätt lyckats bli unbanned egnom att slå tärning och knappa in lite siffror på måfå via config magic så gäller det inte för resten av världen.
Nej självklart inte!
Detta kommer bara att fungera i Umeå för här kan vi hitta på "egna nummer"!
Så du påstår alltså att vem som helst INTE skulle kunna göra detta på sin box om den har blivit bannad?
Ska fan i mig åka och låna morsans box och ändra nummer på den med!
Men den boxen är väl oxå magisk om det fungerar!!??
Bookmarks