Varför startar inte XBmp2.3? Vad som händer är att loading.. bilden kommer fram och sen återgår det till dashboard, mycket konstigt? Någpn som vet varför och hur man kan göra för att få ordning på´t...tacksam för alla förslag....
Varför startar inte XBmp2.3? Vad som händer är att loading.. bilden kommer fram och sen återgår det till dashboard, mycket konstigt? Någpn som vet varför och hur man kan göra för att få ordning på´t...tacksam för alla förslag....
Jag kan ändra på mycket utan någon reaktion från xboxen, det verkar mysko, Vart ska man främst leta efter problem: är det i Exox.ini eller kan det vara i config.xml felet kan ha uppståt,,??
Det kan vara upplösningen/TV-inställningen
Kolla i config.xml och leta upp
<resolution>1</resolution>
Siffran talar om vilken videosetting du skall använda enl:
<!-- Set the resolution you want XBMP to run in -->
<!-- 1 - Use Xbox video settings to determing -->
<!-- 2 - NTSC 720x480 @ 4:3 -->
<!-- 3 - NTSC 720x480 @ 16:9 -->
<!-- 4 - PAL 720x576 @ 4:3 -->
<!-- 5 - PAL 720x576 @ 16:9 -->
<!-- 6 - HDTV 1280x720 @ 16:9 -->
<!-- 7 - HDTV 1920x1080 @ 16:9 -->
Jag har min på 4, men får ibland hängningar ändå, precis som där det hänger sig för dig, men då brukar det alltid vara för att jag ändrat XBoxens region/VideoMode med "Video Mode Selector"-programmet till NTSC, så ändrar jag bara tillbaka till PAL så fungerar XBMP igen.
Jo jag provade, men tyvärr ingen skillnad, det börjar ladda men ger upp efter ett par sekunder och återvänder...suck!!
Töm xbmp inställningskatalogen under e:\udata, kommer inte ihåg vad den heter just nu.
Mappen heter "0face007" och det finns en i både UDATA och TDATA
Det kan vara bra att ta bort dessa (ta bort hela mapparna, dom skapas igen av XBMP) mellan olika versioner om man får problem, men tänk på att du får göra om dina inställningar (som exempelvis kalibrering) igen efteråt.
Jag provade med att ta bort mapen, men tyvärr Xbmp startade inte, utan samma sak hände,, men tack för svaret!!!
lägg till XBMP i din meny så här uder section root, sen beror det på var du har din XBMP på din HD, här är ett ex på en som ligger i E:\.
Din kanske ligger på F:\ kolla din evox huvud meny, annars byter du ut E:\ mot F:\ bara, men du måste hänvisa till den rätta partionen & mappen.
Section "Root"
{
Item "Xbox Media Player","e:\apps\xbmp\default.xbe"
Bookmarks