Min box har OpenXbox-chippet. Undrar om det finns möjlighet att koppla på en switch på detta chip så att ma nskulle kunna köra Live med boxen? Och i så fall, vart kan man hitta instruktioner?
Min box har OpenXbox-chippet. Undrar om det finns möjlighet att koppla på en switch på detta chip så att ma nskulle kunna köra Live med boxen? Och i så fall, vart kan man hitta instruktioner?
inga problem, bara att sätta en swich på kabeln som går mellan D0 och jord så kan du stänga av chippet.
Detta gäller ALLA chip
Och då blir alltså boxen "o-chippad"? Dvs man kör den precis som en Xbox som inte blivit moddad?
Japp då kör du på orginalbioset, se bara till att HD är låst annars kan du inte starta orginalbioset du får ett felmedelande kod.
Men om man då låser disken, och kör med en switch (så att man använder original bios) och vill spela LIVE, då kan man inte spela sina backup-spel va? Man måste ha de på originalskiva antar jag...sant/falskt?
Sant, eftersom du inte kan spela "backup-spel" utan chippet igång kan du följaktligen inte spela live med annat än orginal spel
Bookmarks