Tycker det är en liten djungel med det här om vilket bios man ska använda till vilket chip. Har OpenXbox-chip, hur vet jag vilket bios jag ska använda? För jag kan väl inte använda det som är till Executer-chippen?
Tycker det är en liten djungel med det här om vilket bios man ska använda till vilket chip. Har OpenXbox-chip, hur vet jag vilket bios jag ska använda? För jag kan väl inte använda det som är till Executer-chippen?
Du har ett chip som är på 256k eller du kan änvända ladda in vilken bin (bios X2 4977.1) fil som helst som är på 256k.
Flashar du från dashboardens flashkommando så görs en 256k bios om till en 1024k automatiskt. Använder du Xflash måste du ta rätt storlek på bioset.
Trodde att OpenXbox-chippet hade 1024 byte för bios?
Finns det nån spärr som stoppar om man försöker köra in fel version av ett bios?
Som sagt Flashar du från dashboardens flashkommando så görs en 256k bios om till en 1024k automatiskt. Använder du Xflash måste du ta rätt storlek på bioset 1024k. Använder du dig av dashboardens flashkommando kan inget gå fel.
Bookmarks