Tänkte att det kunde vara bra att ta en backup på själva operativet på Xboxen, i fall att man råkar att installera nåt som gör så att disken skiter sig eller liknande. Vad ska man ta backup på (system-filer, BIOS osv) och hur gör man???
Tänkte att det kunde vara bra att ta en backup på själva operativet på Xboxen, i fall att man råkar att installera nåt som gör så att disken skiter sig eller liknande. Vad ska man ta backup på (system-filer, BIOS osv) och hur gör man???
Du skall anväda dig av "backup" menyn i dashboarden, du hittar den på SD 3.6.
Det menyvalet skapar en katalog som heter "Backup" på c: i din xbox. I den katalogen hamnar:
-bios.bin
-disk.bin
-eeprom.bin
-hddinfo.txt
-hddkey.bin
och detta är viktiga saker, särskilt hddinfo och hddkey.
Skulle skriva mer men servern gick ner, hela nätet var nere i skåne i 30 min.
Du skall kopiera ner hela C:\ alltså rooten i C:\ precis som Hansi säger här nedan, för säkerhets skull.
När jag installerade in SD 3.6 så formaterade jag alla partioner & bara installerade in SD 3.6 & det funkade att köra behövde inte alls sätta in några filer från min back upp på C:\, men inte alla kan göra det har med orginaldashboard att göra. Men det funkar för mig iaf.
Last edited by pege63; 2003-06-24 at 12:25.
Och dessa filer räcker för att kunna återställa boxen om nåt skulle hända?
En fråga ang SD då, vad händer om man slänger in SD på en Xbox som redan har fungerande XBMP mm, kommer den att ändra allt eller får man alternativ? Hur fungerar den?
Kopiera allt från c:\ samt e:\udata och e:\tdata så kan du alltid återställa din xbox.
Superdisc skriver över alla ändringar du gjort i .ini/.xml osv filer i de program som superdisc installerar.
Japp gör därför backup på dina config & skin fil i XBMP, filer RELAX, mm
Viktigt, lägg inte tillbaka din gamla xbmp config, gör bara om dina ändringar av ip-adresser osv i den nya...
Japp spara dom bara för att se VAR du gjorde ändringarna & lägg sedan in dom ändringarna i den nya config filen i ex XBMP 2.4
Bookmarks