Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: 2 "skärm-problem" med XBMP 2.4

  1. #1
    Registrerade
    May 2003
    Från
    Vänersborg
    Inlägg
    140
    Respekt
    22

    2 "skärm-problem" med XBMP 2.4

    1. När jag spelar mp3 med XBMP 2.4 så ska det ju längst ner i vänstra hörnet stå vilken låt som spelas för tillfället (det står även aktuell speltid), men på min tv så ser jag bara de översta mm på den texten (låten som spelas alltså). Mycket irriterande. Hur kan man lösa det? Har försökt med att köra kalibreringen som finns under Settings | Screen, men den hjälper inte (är väl bra för film uppspelning?). Har widescreen tv (32")

    2. När jag använder samma program för att titta på mina bilder från digitalkameran så vill dom inte visas så att dom fyller ut hela bilden. Vet att dom gjorde det i ver 2.1 (tror jag att det var) och det såg bättre ut. Här har jag testat med Stretch och Zoom som finns i Settings men icke att det hjälper...Nån smart?

  2. #2
    Registrerade
    Jan 2003
    Inlägg
    34
    Respekt
    22
    har du ställt om till Wide i MS Dashen? vet inte om det har nån inverkan, men man vet ju aldrig

  3. #3
    Registrerade
    May 2003
    Från
    Vänersborg
    Inlägg
    140
    Respekt
    22
    Jo det är allt redan inställt...men tyvärr...

  4. #4
    Registrerade
    Jan 2003
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    173
    Respekt
    22
    Vad har du för TV? Jag har själv en Philips 32" WideScreen, och oftast när jag startar Xbmp ställer dum TV'n av någon jobbig anledning om sig till ett läge som Philips kallar "SuperZoom" och då tappar jag bort den delen av skärmen, så då får jag manuellt ställa om TV'n till WideScreen, och då funkar allt perfa.

  5. #5
    Registrerade
    May 2003
    Från
    Vänersborg
    Inlägg
    140
    Respekt
    22
    Originally posted by Slite
    Vad har du för TV? Jag har själv en Philips 32" WideScreen, och oftast när jag startar Xbmp ställer dum TV'n av någon jobbig anledning om sig till ett läge som Philips kallar "SuperZoom" och då tappar jag bort den delen av skärmen, så då får jag manuellt ställa om TV'n till WideScreen, och då funkar allt perfa.
    Har en Thomson-TV, den har nån liknande grej, typ att den försöker ta bort svarta kanter som kan bli ovan och under bilden. Men det verkar inte vara det...även om jag tvingar den till widescreen-läge så försvinner kanske 2 cm från bilden...

    En idé: Man kan inte gå in i XMPB och nånstans ändra positionen på den texten som jag missar, alltså höja upp den en bit?

  6. #6
    Registrerade
    Apr 2003
    Inlägg
    32
    Respekt
    22
    Jo detta ändrar du i filen skin.xml

    Gå ner under rätt upplösning och det du ska ändra på heter något i stil med "Album Cover". Siffrorna (xxx,xxx) anger läget.

Liknande diskussioner

  1. Problem med DVD Kit i XBMP
    By XboxZpox in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2004-06-21, 14:24
  2. se menyn i xbmp med ntsc?
    By pemani in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-12-23, 01:56
  3. Xbmp 2.4 problem med bin filer
    By Longhorn in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-06-17, 12:02
  4. XBMP 2.4 hänger
    By c83 in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-06-01, 11:16
  5. XBOX med Evolution-X 2.4 BIOS samt dvd region 0-4 + 2 spel
    By DannyHammer in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-11-05, 13:41

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •