Detta läste jag inne på "vanliga frågor och svar"
"Om TV-bilden delas upp i "3 fält" eller rullar eller på något annat sätt är helt "oanvändbar" så klarar den inte 60Hz.
Kolla igenom specifikationerna och menysystemet i tv:n. Ett fåtal går att ställa om.
En 60-50Hz konverter kostar c:a 7000:-
Vi har sett tv-apparater som inte klarar 60Hz med RGB, men utan problem med en vanlig videokabel.
En RGB-kabel eller 300-kronors PAL-konverter är INTE lösningen. Dessa fungerar endast om man får en svartvit men i övrigt korrekt bild."
Och nu är det så att jag har en ps2a med magic3 chip och när jag startar brända ps2spel på dvd så "rullar" bilden i 3 fält ochså är det svartvitt.
men när jag sätter igång ett bränt ps1spel så är bilden normal bara det att skärmen är svartvit. och jag är nästan säker på att min tv inte stödjer 60hz. så nu till min fråga: ska jag köpa en RGB-kabel eller en pal/ntc converter? eller va ska ja göra?
"En RGB-kabel eller 300-kronors PAL-konverter är INTE lösningen. Dessa fungerar endast om man får en svartvit men i övrigt korrekt bild." alltså om jag då skaffar en RGB-kabel eller pal/ntc converter så skulle endast mina ps1spel fungera och mina ps2spel skulle fortfarande "rulla" på skärmen.
Tack för mig.
Bookmarks