Visar resultat 1 till 13 av 13

Diskussion: Problem m. färger & "rullande" skärm

Registrerade
    Jan 2003
    Från
    gbg
    Respekt
    22

Question Problem m. färger & "rullande" skärm

Detta läste jag inne på "vanliga frågor och svar"

"Om TV-bilden delas upp i "3 fält" eller rullar eller på något annat sätt är helt "oanvändbar" så klarar den inte 60Hz.
    Kolla igenom specifikationerna och menysystemet i tv:n. Ett fåtal går att ställa om.

En 60-50Hz konverter kostar c:a 7000:-

Vi har sett tv-apparater som inte klarar 60Hz med RGB, men utan problem med en vanlig videokabel.

En RGB-kabel eller 300-kronors PAL-konverter är INTE lösningen. Dessa fungerar endast om man får en svartvit men i övrigt korrekt bild."

Och nu är det så att jag har en ps2a med magic3 chip och när jag startar brända ps2spel på dvd så "rullar" bilden i 3 fält ochså är det svartvitt.
    men när jag sätter igång ett bränt ps1spel så är bilden normal bara det att skärmen är svartvit. och jag är nästan säker på att min tv inte stödjer 60hz. så nu till min fråga: ska jag köpa en RGB-kabel eller en pal/ntc converter? eller va ska ja göra?

"En RGB-kabel eller 300-kronors PAL-konverter är INTE lösningen. Dessa fungerar endast om man får en svartvit men i övrigt korrekt bild." alltså om jag då skaffar en RGB-kabel eller pal/ntc converter så skulle endast mina ps1spel fungera och mina ps2spel skulle fortfarande "rulla" på skärmen.

Tack för mig.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Magic 3 kör isåfall PS1 spelen i 50Hz istället för 60Hz till skillnad från Messiah som kör dom i rätt hastighet.

Japp, då får du nog färg med rgb-kabel eller konvertern på PS1 spelen.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jan 2003
    Från
    gbg
    Respekt
    22

Angry

I ditt svar så får jag ju bara färg på ps1spelen, men om ja vill ha färg och ingen "rullande" skärm på ps2spelen då?

Registrerade
    Jan 2003
    Från
    gbg
    Respekt
    22

och min tv stödjer inte 60hz, kanske därför inte ps1spelen får "rullande" skärm.
    men svara gärna på min fråga i meddelandet innan=)

Tack på förhand

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Du har ju redan svarat på frågan, din tv klarar inte 60Hz.

Köp en ny :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jan 2003
    Från
    gbg
    Respekt
    22

måste man ha 60hz tv för att spela brända ps2spel?

Registrerade
    Jan 2003
    Från
    gbg
    Respekt
    22

kommer det alltså inte att funka att spela brända ps2spel med färg och utan rullande skärm på min tv för att den inte klarar 60hz?

Registrerade
    Jan 2003
    Från
    gbg
    Respekt
    22

eller är det så att tvn måste kunna köra 60hz för att klara brända import spel? och isånfall varför?
    tacktack

Registrerade
    Jan 2003
    Från
    gbg
    Respekt
    22

hmm. ja hittade en bra länk om det e andra som har problem me detta ochså:
    <a href="http://forums.psxforum.com/viewtopic.php?t=9992" target="_blank">http://forums.psxforum.com/viewtopic.php?t=9992</a>

tack hansi

Registrerade
    May 2003
    Respekt
    0

Du kan spela brända och/eller importerade spel avsedda för 50 Hz (d.v.s. europeiska, kinesiska och australiensiska spel). Du kan inte spela brända och/eller importerade spel avsedda för 60 Hz (d.v.s. amerikanska och japanska spel). Detta gäller både PSX och PS2.

Registrerade
    Jan 2003
    Från
    gbg
    Respekt
    22

spelen jag försökte med var från thailand och det står NTSC på dom

Registrerade
    May 2003
    Respekt
    0

Konstigt: jag trodde att Thailand hade PAL...

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

</font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av Stefan:
    <strong>Konstigt: jag trodde att Thailand hade PAL...</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">I Thailand säljs piratkopior av både PAL och NTSC spel...

Liknande diskussioner

1. problem med storlek på skärm samt rgb.
    By myrek in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2003-07-12, 19:23
  2. Problem med Skiftande färger
    By Julian in forum Playstation 2 - Övrigt
    Senaste inlägg: 2003-05-28, 04:07
  3. Skärm till PS ONE
    By tengil in forum Playstation produktsupport - övrigt
    Senaste inlägg: 2001-01-23, 18:33
  4. MULTI X PROBLEM
    By JULIA in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Senaste inlägg: 2000-12-19, 22:25
  5. Disk bytes problem!